Dap Pra-62

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tismarnix
    • Jun 2006
    • 19

    Dap Pra-62

    Hallo

    Ik ben opzoek naar een geluidsinstallatie voor buiten, maar ik wil absoluut
    geen hoorns!!

    nou liet iemand me deze link zien: DAP PRA-62, 2 Weg Speaker, 50 Watt met versterker, Wit, 1 actieve en 1 pasieve speaker


    Zijn deze speakers geschikt voor een vaste installatie buiten?

    zoniet, wat raden jullie aan?

    Groetjes
    Last edited by tismarnix; 16-09-06, 18:02.
  • Bastisito
    • Sep 2004
    • 185

    #2
    Voor buiten kom je toch al gauw uit bij een hoorngeladen systeem. Deze speakertjes halen bij lange na het benodigde volume niet gok ik.
    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

    Comment

    • tismarnix
      • Jun 2006
      • 19

      #3
      alleen is het probleem dat het vooral voor inloop muziek is enz. en ik vind persoonlijk van die hoorngeladen dingen niet egt klinken

      Comment

      • xxxfpnxxx
        • Jun 2006
        • 92

        #4
        als je nou die speakers gespreid ophangt dus wel meer dan twee dan lukt het miss wel

        Comment

        • tismarnix
          • Jun 2006
          • 19

          #5
          ik heb nou nog een aantal speakertjes gezien in iedergeval waterproof dit zijn va ndie 100 volt dingen http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14717(weet niet of dit mag)
          weet iemand of dit soort dingen een beetje klinken?

          Comment

          • Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

            #6
            Die zullen zo klinken als bijna al die buitenluidsprekers.. Zoals een hoorn beetje, maar dan lager rendement.. Geen bass natuurlijk, maar 2 stuks naast elkaar bij iedere pilaar (?) zou toch een leuk geluid geven moeten.
            Mit freundliche grube,

            Edie

            Comment

            • tismarnix
              • Jun 2006
              • 19

              #7
              Heeft iemand anders dan nog een idee voor installatie buiten:
              Of een vaste, of een snel optezetten installatie?

              Comment

              • Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

                #8
                Hoe groot is de ruimte? Hoeveel mensen, soort muziek (of alleen omroep?) en je budget?
                Mit freundliche grube,

                Edie

                Comment

                • tismarnix
                  • Jun 2006
                  • 19

                  #9
                  [IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/master/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]

                  Het gaat om het LINKERkunstgras veld zonder de tennisbanen Meegerekent! (uit me hoofd is eht veld 60 bij 30)
                  Last edited by tismarnix; 15-03-07, 15:59.

                  Comment

                  • Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

                    #10
                    Dat is een flink veldje.. Die Dapjes zouden dat nooit redden, en ik zou toch echt nijgen naar hoorns.. Máár je kan ook een stuk of 4 Dap K112 op statieven neerplanten met een Palladium 1600 erachter, hoesjes erom voor de regen.. Op elke hoek een zou je toch een aardige verstaanbaarheid moeten krijgen.. Voor zo'n 800 Euro word het krap.. Er zijn nog wel wat mogelijkheden, maar voor zulke toepassingen vind ik de K112's wel weer ideaal.. Klein, licht en kunnen toch vrij hard. Of twee zware toppen op het dak van 't gebouw

                    Of al een hoop kleine luidsprekertjes op statieven.. Liefst 100 Volt systeem (makkelijk.. zeker voor die hoop meter kabel)
                    Mit freundliche grube,

                    Edie

                    Comment

                    • tismarnix
                      • Jun 2006
                      • 19

                      #11
                      ZO het is hier een tijd stil geweest en er is ondertussen nog steeds niks aangeschaft...
                      Nu ben ik weer heftig aaan het zoeken naar DE geschikte speakers
                      ik ben tot de conclusie gekomen: die zijn er niet.
                      Nou zat ik op de EV site en kwam daar de EVID line tegen met deze speaker:

                      Discoparadijs - online shop voor dj gear, geluid en licht

                      de eisen waar die aan moet voldoen:

                      1.water(weer)bestendig
                      2.geschikt zijn voor spraak/ inloop muziek
                      3. niet te duur:P

                      Iemand ervaring/ of enig idee of dit geschikt is?

                      Comment

                      • GvH-E
                        • Feb 2007
                        • 122

                        #12
                        Die boxjes kunnen het veld onmogelijk bestrijken! Die blaas je op, die woofer beweegt maar die hoor je buiten op statief niet meer en de spraak moet uit je tweeter komen? Is weggegooid geld. En wil je die dan naast je signaalleiding allemaal van 230 volt voorzien?

                        De eenvoudigste vaste installatie zou zijn een 2 stuks 25 watt membraamhoorns op 2 meter boven het platte dak geplaatst in de lengterichting van het veld aangestuurd door een 60 a 100 watt versterker. (bij geen uitbreiding) Omroepen vanuit het gebouw vanwege de delay.

                        Je kunt ook minimaal 4 stuks conus-hoorns toepassen (bijv. de TR40HF van Paso) verdeeld in de lengterichting opgesteld langs de tennis-velden naar rechts gericht op palen of statieven met een 100 volt lijn aangestuurd door een 160 a 200 watt 100 volt versterker.

                        Maar hoe dan ook, je begint bij eigen aanleg bij minmimaal € 2.500,00 en dat is nog een laag bedrag. Succes, GvH-E

                        Comment

                        • Radar
                          Moderator
                          • Jul 2002
                          • 890

                          #13
                          Ik zit me nu al voor de 2e keer in sucsesie de tering te zoeken naar "rechterkunstgras veld zonder de tennisbanen"?
                          Zet er even een rooie lijn omheen als je wilt.

                          Is het de bedoeling dat het spul altijd buiten staat?
                          Zo niet, huur dan voor de gein eens ergens wat dap k112 om het te proberen.
                          Ik doe niet aan bijgeloof.
                          Dat brengt ongeluk.

                          Comment

                          • J@N
                            • Oct 2006
                            • 26

                            #14
                            Dit soort van 2-weg hoorns kan misschien een oplossing zijn ? Ik vind het de gulden middenweg tussen de power van een hoorn en nog aanvaardbare klankkwaliteit. Je vind deze dingen bij verschillende fabrikanten en ze lijken nogal erg op mekaar dus ik denk niet dat de verschillen groot zijn.



                            Meer info hier...
                            "Without music, life would be a mistake."

                            Comment

                            • GvH-E
                              • Feb 2007
                              • 122

                              #15
                              Precies, die hoorns bedoel ik al is dit een ander fabrikaat. GvH-E

                              Comment

                              Working...