DAP K112 vs K115

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

    DAP K112 vs K115

    Hallo,

    Ik ben op zoek achter een stel goede monitoren voor een redelijke prijs, mijn keuze is op de K-reeks van dap gevallen, nu is mijn vraag welke van deze twee speakers nu het beste klinkt; voor de prijs moet ik het alvast niet laten.

    Enerzijds zou ik voor de k112 kiezen als vanwege de 12" 1" combi. Anderzijds zou ik de k115 kiezen omdat ik die misschien kan inzetten als fullrange kast bij een disco-setje (of is de laagweergave zo flauw dat ik toch met een aparte baskast moet werken?).

    Welke neem ik het best of anders gezegd, welke kast is nu de beste voor het geld/toepassing?
    Last edited by moderator; 22-08-06, 23:10.
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • RonV
    • Jul 2004
    • 67

    #2
    ik denk dat je zelf het antwoord al bijna gegeven hebt; de 112 zal in het middenbereik beter presteren dan de 115 door zijn 12"/1" combi. Maar als je deze voor disco wil gebruiken, zul je er dus zeker nog subjes onder moeten plaatsen. Dit zal (bij kleine dixo's) bij de 115 niet het geval zijn. Het zal dus net aan jouw wensen liggen, welke luidspreker voor jou het meest geschikt is. Stel jezelf eerst de vraag of je ze nu echt als monitor, of als fullrange kastje gaat gebruiken. Ik zou zelf persoonlijk voor de 115 gekozen hebben, omdat deze iets meer all-round in te zetten is dan de 112, maarja...wie ben ik!
    Ik hoop dat anderen hier nog wat aan toe te voegen hebben.
    DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!

    Comment

    • Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

      #3
      Ik zou ook voor de K115 gaan, dat mid-probleem valt overigens reuze mee hierbij... De ene 15" is de ander ook niet En idd dat beetje extra laag; want van laag komt uit de K112 echt níks!
      Mit freundliche grube,

      Edie

      Comment

      • Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

        #4
        uitsluitend monitor?? de K112 wil je meer allround zijn de K115, dan komt dat beetje laag wel van pas.
        verder heb je wel eens mensen die ook de kick over monitor willen horen, ook dan ben je met een 15" beter af.

        succes.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

        Comment

        Working...