Draai software (DJ / Mix)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • webgek
    • Aug 2006
    • 4

    Draai software (DJ / Mix)

    Hoi

    Over twee weken verzorg ik de muziek op een feest bij mij thuis. Ik heb alle 8000 nummers op een externe hdd staan. Nou ben ik nog op zoek naar een goed werkend en flexibel draaisoftware. Er moet een zoekfuntie in zitten waarmee ik niet alleen kan zoeken in de hoofdmappen maar ook in submappen.

    Heeft iemand een idee wat ik nodig heb? Zoja is dit gratis downloadbaar.

    alvast bedankt voor jullie reacties

    Gr webgek
  • Karst
    • Nov 2005
    • 29

    #2
    Neem eens een kijkje in de VERSCHILLENDE andere toppics over dit onderwerp. Tipje van de sluier: Traktor DJ (niet gratis) Virtual DJ (niet gratis) PCDJ (niet gratis) BeatForce (Linux, gratis) UltraMixer (AANRADER! Linux, gratis)

    Comment

    • Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

      #3
      Originally posted by webgek
      Hoi

      Over twee weken verzorg ik de muziek op een feest bij mij thuis. Ik heb alle 8000 nummers op een externe hdd staan. Nou ben ik nog op zoek naar een goed werkend en flexibel draaisoftware. Er moet een zoekfuntie in zitten waarmee ik niet alleen kan zoeken in de hoofdmappen maar ook in submappen.

      Heeft iemand een idee wat ik nodig heb? Zoja is dit gratis downloadbaar.

      alvast bedankt voor jullie reacties

      Gr webgek
      Ik zie hier gewoon veel te veel woordjes in 1 tekst die niet bij mekaar passen, zoals:
      '8000 nummers', en 'externe hdd'
      'flexibel draaisoftware' en alweer 'gratis'

      Nu begrijp ik ook wel dat dit voor een privefeestje is, en je daar jezelf niet aan blauw wil betalen. maar voor wat hoort wat. Je bent hier al bezig met (waarschijnlijk voor een groot deel) illegale mp3's, en je wilt de mix software ook nog eens gratis. Wil je dan ook nog dat wij alles voor jou gaan voorkauwen zodat jij gewoon point and klik de soft download (of erger; kraakt) zodat je je mp3tjes kan draaien?

      Je moet weten dat we hier op het forum professioneel met muziek bezig zijn, en dit wilt zeggen dat je jezelf niet kan permiteren om met mp3tjes af te komen (BUMA/STIEMRA of SABAM vinden dat niet leuk, en dan zal ik nog zwijgen van kwaliteit), en hopen geld in onze CD collectie hebben gestoken. Vandaar.

      Nu, doe maar, het is voor een privefeestje, maar doe ons een plezier en schuim het internet zélf eens af naar DJ software. Google is your best friend, en zo hoeven wij het niet allemaal voor te kauwen.
      Last edited by Poelmans; 09-08-06, 13:21.

      Comment

      • webgek
        • Aug 2006
        • 4

        #4
        Mijn nummers zijn legaal. Ze komen allemaal van meerdere cd's. Dus ik heb daar gewoon netjes rechten voor betaald zoals het hoort

        Comment

        • LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

          #5
          Haha, + de buma stemra die je per feest / vast bedrag voor het hele jaar hoort te betalen, ik heb een donkerbruin vermoeden dat je dat momenteel niet doet.

          als je dan toch op de iligale toer bezig bent, waarom download je geen tracktor studio, bpm, pcdj oid ???
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Heej, ff dimmen kevin.
            Zijn vraag is software, hij vraagt niet of je zijn feestorganisatie onder een loep wil leggen...ff ontopic aub!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

              #7
              gratis kan je proberen met winamp ofzow ? (wordt muziek ge-X-faded) of de nieuwe windows media player (11) ...

              en echt DJ-prog in windows ? nounou ...

              eerder genoemde programma's zijn interresant ja...


              virtual DJ KAN gratis zijn ... privé-feestje (eenmalig ?, vrienden ?, ...)
              dan download je ff de demoversie ... verloopt weer als je feestje al laaaaang gedaan is ... verder isset een leuk programma

              maar ik zou dus eens gaan kijken bij demo's (BPM al niet want om de xxx tijd wordt er een geluidje afgespeeld)

              grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

              Comment

              • DJ_marc
                • May 2004
                • 130

                #8
                Als ik je 1 mag aanraden is het wel BPM.

                Ik gebruik hem zelf ook en ik werk samen met een drive in die hem ook gebruikt en het werk makkelijk en snel..

                Iemand vraagt een nummer je toets het in en je hebt hem niet of wel..:P de persoon altijd tevreden.... Het werkt makkelijk en snel.. en je kunt alles voor af in programmeren wel makkelijk

                veel Suc6 met je feest..

                Mzzl
                Marc
                The Soundboys
                Marc {The Soundboys}

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  Marc,
                  dat is nou niet echt een excusief sterk punt van BPM....
                  nadeel bij BPM vind ik persoonlijk de prijs van de hardware en de omvang van de software. dat was wat mij betreft het doorslaggevende argument om voor PCDJ te kiezen.

                  De vraagsteller zoekt iets voor eenmalig? of is er de wens om dit vaker te gaan doen?
                  is het de enige afspeelmogelijheid of ga je er cd spelers naast gebruiken?

                  ik heb voordat ik met BPM en PCDJ aan de slag ging gewoon winamp gedraaid, gaat best redelijk.

                  Comment

                  • sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

                    #10
                    Originally posted by LJKEVIN
                    Haha, + de buma stemra die je per feest / vast bedrag voor het hele jaar hoort te betalen, ik heb een donkerbruin vermoeden dat je dat momenteel niet doet.

                    als je dan toch op de iligale toer bezig bent, waarom download je geen tracktor studio, bpm, pcdj oid ???
                    Buma/stemra? de topic starter geeft aan dat het om een feestje thuis gaat... dus is echt niet aan de orde!!

                    En BPM studio is idd zeker een goed programma!

                    Comment

                    • discover
                      • Feb 2005
                      • 108

                      #11
                      http://dj-software.startpagina.nl/ deze link heb ik gevonden toen ik een keer iets thuis uit wou proberen staan er ook wel een paar op maar is net wat je zelf makelijk vind

                      Comment

                      • mac tecson
                        • Feb 2006
                        • 348

                        #12
                        Gevolgens mij gelden bij een besloten gelegenheid (en daar lijkt het in dit geval op: geen reclame, geen entre) gewoon de regels die betrekking hebben op het afspelen van muziek in huiselijk sfeer, maar pin me er niet op vast. Er zal vast wel iets over geschreven zijn in de wetten/ regelementen.
                        Last edited by mac tecson; 12-08-06, 10:25.

                        Comment

                        • DJ nn
                          • Jun 2006
                          • 489

                          #13
                          BPM vind ik persoonlijk ook top-progje, maar de hardware (software eigenlijk ook) is idd zeer duur.
                          en even 500€ neerleggen voor software (geen hardware dus, werkt ook leuk zonder al mis ik wel start/stop knoppie) en DAT voor 1 avond voor vrienden ? kan je ineens hele drive-in gaan inhuren en dan heb je licht erbij

                          ik zou het houden bij demo-versies, winamp/mediaplayer

                          grtzz DJ nn
                          ... the sound of silence...

                          Comment

                          • LJKEVIN
                            • Dec 2005
                            • 426

                            #14
                            Originally posted by moderator
                            Heej, ff dimmen kevin.
                            Zijn vraag is software, hij vraagt niet of je zijn feestorganisatie onder een loep wil leggen...ff ontopic aub!
                            oke, sorry;P Maar vaak zijn ze daar niet van op de hoogte,
                            idd. off-topic...

                            kunnen ze overigens niet een optie proggen, in het forum, dat wanneer een groot bestaand topic over een onderwerp al bestaat, je deze niet meer kunt toevoegen?
                            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                            Comment

                            • stein
                              • Aug 2006
                              • 1

                              #15
                              Originally posted by LJKEVIN
                              oke, sorry;P Maar vaak zijn ze daar niet van op de hoogte,
                              idd. off-topic...

                              kunnen ze overigens niet een optie proggen, in het forum, dat wanneer een groot bestaand topic over een onderwerp al bestaat, je deze niet meer kunt toevoegen?
                              ik maak gebruik van pcdj dit werkt perfect
                              inderdaad met mijn eigen muziek dus volledig legaal

                              Comment

                              Working...