DJ-mixer onder de 200?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

    DJ-mixer onder de 200?

    Heeft iemand nog advies over dj-mixers van goede geluidskwaliteit zo ondere de EUR200?

    Niet zozeer een Oud-Hollands Goed & Goedkoop verhaal omdat er niet veel op hoeft te zitten zoals effecten en een hele hoop kanalen enzo, maar wel met een goede geluidskwaliteit.

    Ik dacht aan de Denon DN X-100 bijvoorbeeld.

    En ik verdenk de behringer DJX 700 ervan nog erger te zijn dat de djm600 qua geluidskwaliteit, maar is dat ook zo??

    iemand ervaringen met de denon. behringer of klinkende mixerts uit deze prijsklasse?

    Bedankt weer!


  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

    #2
    Je zoekt dus iets zoals de DN-X100: minimaal twee kanalen en verder weing fratsen en onder de 200 euro.
    Dan kan ik er best wel een paar opnoemen:

    Denon DN-X100 zelf natuurlijk; alleen kost ie wel iets meer dan 200 euro (rond de 230)
    JB-systems MX-4 en Beat 4
    Reloop RMX-20
    Reloop RMX-30
    Gemini PMX-03 en 04
    Gemini PS-01 en 02
    American Audio Q-D6
    Numark DXM-01

    Die laatste is absoluut de beste in deze prijscategorie; beter krijg je niet voor 200 euro.
    Het is een digitale mixer die degelijk in elkaar zit (redelijk hufterproof) en klinkt goed (ja, digitale mixers kunnen ook goed klinken).
    Bovendien zitten er USB aansluitingen op. Dat betekent dat je hem aan de pc kunt hangen en dus ook als een geluidskaart kunt gebruiken om af te spelen en op te nemen.
    Hoe dat USB verhaal precies werkt weet ik niet.

    Ik heb zelf de DXM-06 (dezelfde mixer maar dan met effectbak), dus ik kan uit ervaring zeggen dat het echt een goede mixer is die echt wel een stap beter is dan de anderen in het rijtje.
    Last edited by mac tecson; 12-07-06, 18:46.

    Comment

    • Stekkie_be
      • Apr 2006
      • 23

      #3
      Zelf heb ik de Gemini UMX SE gekocht en ben ik zeer tevreden over. Ik heb er net 199 euro voor betaald, maar ik weet niet of die nog verkrijgbaar is in de omgeving. Ik ben hem net wel tegengekomen op Duitse sites voor zo'n 175 euro.

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        Behringer DJX700 zou ik in ieder geval niet nemen.

        Afgelopen zaterdag had ik een klusje waar ik een geluidsset moest leveren. De DJ had zelf zijn Behringer DJX700 om de CD spelers en SL1200's op aan te sluiten.

        In de loop van de avond ging ik even kijken, om daarna mijn spullen weer op te ruimen.

        Toen bleek dat de DJX redelijk de geest had gegeven. Een van de phone pre-amps werkte niet meer en net nadat ik binnenkwam hield het laag van één kanaal er mee op. De dj begon al tegen mij te zeuren dat de set overleden was. Bij de volgende plaat bleek er echter weer meer dan voldoende laag aanwezig te zijn en was zijn Behringer echt overleden.

        Gelukkig voor hen had een andere DJ een werkende mixer bij zich.

        Comment

        • Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

          #5
          Van mijn kant heb ik er geen enkel slecht woord te zeggen over de Djx-700(misschien dat er Behringer op staat). Ik heb hem nog maar 2 jaar, maar ik heb er nooit klachten over. Er komt nog redelijk geluid uit. Ik ben meestal niet al te zachteraardig om gesprongen met mijn mixer. Ik gebruik hem nog elke dag (minimaal 3 uur per dag) om er flink muziek mee te luisteren en te draaien. Er is nog niets stuk. Oke ik moet zeggen dat er k*t effecten op zitten die amper hoorbaar zijn. En ik moet ook toegeven dat er veel ruis in de laatste 7 mm zit van de master fader (kan ook aan mijn hifi set leggen. Dat was het eerst volgende punt wat ik zou aanpakken als ik door was gegaan voor geluid). Maar voor de rest TOPPIE.

          Het is zelf wat lekker vind werken. Maak er is een dagje uit van om verschillende mixers te proberen die jouw hier in dit topic worden aangeraden.

          Greetzz en cheerss
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

          Comment

          • DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

            #6
            offtopic: @MakrRombouts: hoe vervang je dan je mixer ? ff je feesje plat leggen, alle kabeltjes versteken en trug beginnen ?

            ontopic: het hangt er ook vanaf: hoeveel kanaaltjes heb je nodig ? (met oog op eventuele uitbereiding in de toekomst ?)
            waar ga je hem gebruiken ? en mss andere mensen die ff een PC eraan willen hangen ?
            ... the sound of silence...

            Comment

            • mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

              #7
              Als je gewoon wilt draaien met 2 cdspelers of draaitafels heb je aan twee kanalen genoeg. Als je je pc er aan wilt hangen schakel je even over naar de andere input van dat kanaal.
              Bij alle mixers is tegenwoordig de phono input om te schakelen naar een line.

              Je kunt ook gefaseerd over stappen: dat kan als je twee inputs op je PA hebt (oftewel: als je er nog een extra mengtafel tussen hebt zitten.)

              Originally posted by Stekkie_be
              Zelf heb ik de Gemini UMX SE gekocht en ben ik zeer tevreden over. Ik heb er net 199 euro voor betaald, maar ik weet niet of die nog verkrijgbaar is in de omgeving. Ik ben hem net wel tegengekomen op Duitse sites voor zo'n 175 euro.
              Is ook een hele goede mixer.
              Hij heeft dezelfde faders als oa de Xone:32 en dat zijn echte goede dingen

              Maarrrrrrrr, Gemini is zo dom geweest om hem uit productie te halen.
              Het was een mooie melkkoe geweest, want er zijn veel mensen die hem graag hadden willen kopen.
              Tot een tijdje terug waren er nog een aantal duitse webshops die hem hadden, maar ze beginnen nu echt te verdwijnen. Webshops raken ook door hun voorraaden heen.
              Last edited by mac tecson; 12-07-06, 18:51.

              Comment

              • DJ nn
                • Jun 2006
                • 489

                #8
                ja je kan idd gaan switchen, maar ik heb zelf 3kanalen van mn PC
                dan is de oplossing een 2de mengpaneel (65€ van JBsystems) te gaan gebruiken en daar op te gaan mixen, maar alles op 1 mixer is mooier/handiger ...

                grtzz
                ... the sound of silence...

                Comment

                • mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

                  #9
                  Dan kun je kiezen: of switchen met de DXM-01 of de Reloop RMX-30 kopen.
                  Die Reloop is opzich ook helemaal geen slecht ding; hij is best goed eigenlijk, maar de Numark is toch beter

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #10
                    [quote=DJ nn]offtopic: @MakrRombouts: hoe vervang je dan je mixer ? ff je feesje plat leggen, alle kabeltjes versteken en trug beginnen ?

                    quote]

                    Toen hebben ze inderdaad HUN mixer vervangen door het feestje even plat te leggen, alle kabeltjes te versteken en weer aan de gang te gaan.

                    Ik was blij dat ik die mixer niet geleverd had.

                    Comment

                    Working...