Laser module

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluesky
    • Jul 2002
    • 102

    Laser module

    Hallo,

    Ik heb een spooky blue 30 mw maar nu is de laser kapot

    ik ben van plan om een nieuwe zwaardere laser module in te maken maar waar kan ik deze modules halen.

    de module moet wel een externe voeding hebben

    mvg

    Erwin
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    Beetje googlen doet wonderen neem ik aan.

    Je snapt dat je met een zwaardere laser binnen no time door je spiegels heen brand?
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      Originally posted by FiëstaLj
      Beetje googlen doet wonderen neem ik aan.

      Je snapt dat je met een zwaardere laser binnen no time door je spiegels heen brand?
      Dat ligt er aan, de spiegels in de spooky kunnen zonder problemen 200mW aan. Zwaarder zou ik zelf niet in de spooky durven plaatsen gezien de scansnelheid van de galvo set.

      @bluesky
      Je kan die 30mW laten repareren bij Medialas in Duitsland. Het kristal en het ledje wordt dan vervangen.

      Een zwaardere laser kan je ook bij hun kopen. Maar als je die in de spooky wilt laten passen heb je toch wel een DPGL nodig van medialas. Deze zijn namelijk klein en compact en dan heb je ook nodig in die behuizingen.

      Als je iets wilt weten omtrent laser dan hoor ik het wel

      Comment

      • bluesky
        • Jul 2002
        • 102

        #4
        Hallo

        Ik wil de hele binnenkraam van de spooky gaan gebruiken en er een 200 mw laser module inzetten

        Alles komt dan in een nieuwe behuizing

        alleen mijn vraag is waar ik z'n module kan kopen

        Of alleen bij medialas?

        Verder wat is een dpgl?

        MVG

        Erwin
        Last edited by bluesky; 22-06-06, 16:22.

        Comment

        • driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

          #5
          Het is al een tijdje geleden dat ik actief met lasers bezig was, maar ik denk Diode Pushed Green Laser
          [CENTER] [/CENTER]

          Comment

          • Controller
            • Apr 2002
            • 745

            #6
            Originally posted by driesmees
            Het is al een tijdje geleden dat ik actief met lasers bezig was, maar ik denk Diode Pushed Green Laser
            Bijna goed dries Pumped


            @bluesky,

            Als je weinig ervaring hebt met lasers zou ik dit laten doen, want het zijn geen ligte vermogens en een oogbeschadiging heb je snel als je niet uitkijkt bij het afstellen.

            Een dpgl heb je nodig ivm de compactheid.

            Met betrekking tot de prijs moet je tellen dat 150mW groen 1000 euro kost.

            150mW groen is het maximale wat medialas zelf in de spooky bouwt.

            Er zijn natuurlijk alternatieve modules maar die passen hoogstwaarschijnlijk niet in de spooky vanwege het formaat van de voeding.

            Voor welke applicatie ga je de spooky dan inzetten?

            Comment

            • FiëstaLj
              • Oct 2000
              • 2068

              #7
              Ik krijg toch het gevoel dat we een compleet leek aan het uitleggen zijn hoe hij een (in mijn ogen, en die van zijn publiek) gevaarlijke laser moet bouwen.

              Is dit nu wel verstandig ?
              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

              Comment

              • Controller
                • Apr 2002
                • 745

                #8
                Originally posted by FiëstaLj
                Ik krijg toch het gevoel dat we een compleet leek aan het uitleggen zijn hoe hij een (in mijn ogen, en die van zijn publiek) gevaarlijke laser moet bouwen.

                Is dit nu wel verstandig ?
                Dat heb ik hem ook gezegd hij kan het beter laten doen, dat gevoel had ik ook al. Als hij dit serieus wil moet hij contact opnemen met Medialas. Dan zit er ook een tuv keuring bij. Anders doen ze dat niet.

                De prijs van de diode schrikt ook al af denk ik.

                Verder vraag ik me af waar hij de laser inzet. 200mW op 10m2 is natuurlijk not done.

                Comment

                • Radar
                  Moderator
                  • Jul 2002
                  • 890

                  #9
                  Dank je FiëstaLj.
                  Dit gefreubel kan leiden tot enstige oogschade.Lasers met dit vermogen zijn absoluut geen speelgoed.
                  Daarom slotje door modje. vbmenu_register("postmenu_435548", true);
                  Ik doe niet aan bijgeloof.
                  Dat brengt ongeluk.

                  Comment

                  Working...