DMX dimmer i.c.m. SGM Pilot 2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EricM
    • Jun 2006
    • 3

    DMX dimmer i.c.m. SGM Pilot 2000

    Sinds een tijdje hebben wij nu een SGM Pilot 2000 DMX-512 lichttafel. Tot nu toe gebruikten wij deze alleen voor intelligent licht omdat wij een aparte lichtkar hebben voor de besturing van de 4-bar PAR64 balken etc.
    Nu willen wij alles aan gaan sturen met de pilot, maar we hebben wat problemen.
    Ik heb zoals de handleiding beschrijft de dmx-kanalen via SETUP -> DIMMER PATCH gepatcht aan de daarvoor beschikbare grijze schuiven onder het display. Volgens de handleiding dienen, indien er geen unit's of memory's geselecteerd zijn, de dmx-adressen direct te reageren op de schuiven. Dit is echter niet het geval.
    Ik kan ze wel aansturen als ik een chase o.i.d. maak, maar ik wil ze ook net zoals de losse unit's met de hand aan kunnen sturen.
    Heeft iemand enig idee hoe dit moet of wat ik fout doe/vergeet?
    In de handleiding kon ik hierover niets vinden.
  • EricM
    • Jun 2006
    • 3

    #2
    Is er nou echt niemand die dit weet?
    Als ik zo nu en dan vragen over een Pilot 2000 voorbij zie komen krijg je altijd reacties van mensen zodat het lijkt alsof ze heer en meester zijn in het apparaat!

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      Hmz, jij hebt een andere manual dan ik
      Als ik dimmerkanalen aan ga sturen met eenpilot dan maak ik een fixture aan die ik (verrassend genoeg) "dimmer" noem.
      Ik maak dan het aantal dimmerfkanalen aan wat ik nodig heb, met een maximaal aantal van 32. Dit Omdat een fixture van SGM maximaal 32 dmx kanalen mag gebruiken.
      Ik nummer ze oplopend, kan ze nu via het fixture menu met de kanaalfaders bedienen.

      Is dit een oplossing, of zoek je wat anders?

      Comment

      • EricM
        • Jun 2006
        • 3

        #4
        Originally posted by ralph
        Hmz, jij hebt een andere manual dan ik
        Als ik dimmerkanalen aan ga sturen met eenpilot dan maak ik een fixture aan die ik (verrassend genoeg) "dimmer" noem.
        Ik maak dan het aantal dimmerfkanalen aan wat ik nodig heb, met een maximaal aantal van 32. Dit Omdat een fixture van SGM maximaal 32 dmx kanalen mag gebruiken.
        Ik nummer ze oplopend, kan ze nu via het fixture menu met de kanaalfaders bedienen.

        Is dit een oplossing, of zoek je wat anders?
        Dit is een oplossing, dat klopt, en zo iets zoek ik ook.
        Maar als ik de handleiding goed begrijp moet het ook zonder fixture kunnen toch? Daar heb je je dimmerpatch voor als het goed is!

        Comment

        • tijn
          • Oct 2003
          • 184

          #5
          Je kunt de dimmer kanalen niet direct bewerken. De "officiele" manier is om hiervoor presets te maken. Wanneer je een preset maakt, kun je inderdaad met de schuiven de waardes invoeren/aanpassen.
          Ik zou de dimmer kanalen niet als unit aanmaken. Je bent dan meteen een aantal van het toch al beperkte aantal programma's kwijt voor je parren. Deze kunnen je beter onder een chase laten werken, zodat je je programs voor je intelligent licht kunt blijven gebruiken,

          Comment

          Working...