Korte en lange parren door elkaar?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

    Korte en lange parren door elkaar?

    hallo
    ik heb nu 4 korte parren staan en heb er onlangst 4 lange bijgekocht, wat doe ik nu best om een podium van een paar bands te verlichten ?

    zoiets ??

    L-K-K-L.....L-K-K-L

    L= lang
    K= kort
    en dat stellen 2 statieven ( een linx en een rechts) een de voorkant van 't podium voor.

    of liever
    K-K-K-K.....L-L-L-L

    ideen ? bedenkingen ? tips ?


    mercie


    teetaert niek
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

    #2
    Het is het mooiste als het symetrisch is. Dus
    k-l-l-k of l-k-k-l en dat per kant.

    Greetzz en cheerss
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

    Comment

    • MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

      #3
      Waarvoor wil je het gebruiken?

      Je noemde een podium dus voor een voorstelling?
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

      Comment

      • ikke1234
        • Aug 2005
        • 125

        #4
        het is voor een paar bandjes die moeten optreden .
        ze hebben mij ghevraagd om hen van wat licht te voorzien dus om te antwoorden op je vraag , ja het is voor een "voorstelling"






        greetz

        niek teetaert
        IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
        KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

        Comment

        • MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

          #5
          Oky, in de lichtechniek is een regel: SHORTS (kort) wordt gebruikt voor de flood (shorts versprijden in de grote breedte licht), terwijl LONG (lang) wordt gebruikt voor een doel. Nu maakt dit in jouw geval niet echt uit. Dus L-K-K-L L-K-K-L is de beste oplossing.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

          Comment

          • ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

            #6
            Wat ook helpt: wat voor lampen heb je derin ztten?
            verschil tussen een vnsp en een wfl in een shortcan maakt in dit geval nogal uit.

            Comment

            • ikke1234
              • Aug 2005
              • 125

              #7
              in de korte zitten wel degelijk nsp lampen daar heb ik wel opgelet

              maar laat ik dan de korte niet best wit ?

              vnsp ?
              very narrow spot ? volgens mij lokale handelaar was nsp het beste om op een punt te focussen ... *** zak zetterij ***
              Last edited by ikke1234; 22-03-06, 15:57.
              IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
              KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

              Comment

              • Joost van Ens
                • Jan 2001
                • 628

                #8
                Als ik het zo snel goed lees wil je bands van voren belichten. "front licht" dus.
                Dan wil ik helemaal als het al met parren moet, geen raylight, vnsp of nsp. Dan wil ik juist grote oppervlakten egaal van licht voorzien, dus mf of wf. Voor disco werk natuurlijk wel de eerste 3. en voor back- en zijlicht, is dit ook geen probleem.

                Maar terug naar je eerst vraag. Ik persoonlijk zou doen: l-s-s-l l-s-s-l.
                Dit omdat de shorts nu eventueel nog wat te kruizen zijn. met 2 long naast elkaar wordt dit alweer wat moeilijker, maar alles is ook al weer afhankelijk van je afstand tot band en podium. En als je het dan toch met maar 8 par 56's moet doen, geen kleuren, hoogstens 151 of 152, en iets terug dimmen, geeft faak nog wel een aanvaadbaar resultaat.

                Joost

                Comment

                • ikke1234
                  • Aug 2005
                  • 125

                  #9
                  dat was de bedoeling oorspronkelijk : 4 korte WIT eventu teruggedimd (maar wss niet.) en dan de long gebruiken voor wat kleuren . enne o ja welk kleuren gebruik je best om een huiselijke / warme sfeer te creeeren ???

                  thx .


                  mvg

                  teetaert niek
                  IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                  KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                  Comment

                  • marciano
                    • Feb 2006
                    • 164

                    #10
                    om een warme sfeer te geven heb je dus warme kleuren nodig kijk bijvoorbeeld eens naar rood\oranje

                    Comment

                    • ikke1234
                      • Aug 2005
                      • 125

                      #11
                      ik had eigenlijk al zoiets in gedachte de witte shorts laat ik dan best ongedimd ???

                      mvg
                      niek
                      IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                      KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                      Comment

                      • ikke1234
                        • Aug 2005
                        • 125

                        #12
                        als er nog tips zijn of gebruik van kleuren , mogen die natuurlijk ook komen eh
                        IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                        KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                        Comment

                        • slshow
                          • Jan 2006
                          • 1

                          #13
                          tip, huur er wat parren bij,
                          en of.. koop ze...

                          het ziet er wel erg vreemd uit he,,,,


                          groeten!

                          Comment

                          • ikke1234
                            • Aug 2005
                            • 125

                            #14
                            yoyo
                            het zag er nog wel best uit ,
                            organistaie tevreden ...
                            dat was het probleem : bijhuren --> er was geen budget meer ...
                            IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
                            KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Fotootje van het eindresultaat?
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...