Hulp gezocht bij uitzoeken installatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiCiD_NL
    • Feb 2006
    • 15

    Hulp gezocht bij uitzoeken installatie

    Hoi Hoi

    Ik ben werkzaam bij een jeugdcentrum en daar willen ze een goeie geluidsset hebben. ik ben even aan het kijken geweest maar voor ons budget 450,-euro kan ik bijna niks vinden. cd spelers hebben we al maar we zoeken dus nog speakers een versterker kabels en een mixer. ik heb wel iets gevonden maar ik weet niet of dat wat is. ik vond op een website ergens van JB system installatie 4 stuks speakers van 50 watt rms bij 8 Ohm p.s. + een versterker van 65 watt bij 8 Ohm en 110 watt rms bij 4 Ohm nu zat ik alleen met het feit is dit voldoende om een ruimte van 8 bij 8m te voorzien van hard geluid.

    als zoiets nou niet toerijkend is wat kan ik dan regelen voor dat geld.

    alvast bedankt voor jullie hulp
    Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    als er de mogelijkheid is dan zeker nog even doorsparen, want voor 450 euro koop je bijna niks, en mocht je wel wat vinden dan heb je veel kans dat het snel stuk gaat

    probeer eigenlijk te zeggen: goedkoop is duurkoop
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • NiCiD_NL
      • Feb 2006
      • 15

      #3
      Originally posted by shure-fan
      als er de mogelijkheid is dan zeker nog even doorsparen, want voor 450 euro koop je bijna niks, en mocht je wel wat vinden dan heb je veel kans dat het snel stuk gaat

      probeer eigenlijk te zeggen: goedkoop is duurkoop
      Ja ik snap wat je bedoeld maar de oude installatie is opgeblazen... dit was een gewone eigenhuis en tuin stereo. en om nu een paar maand zonder muziek te gaan zitten wordt um ook niet.

      Ik snap wat je bedoeld. misschien nog andere ideeen /opties
      Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light

      Comment

      • Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

        #4
        Als je nu weer iets van die huis/tuin/keuken kwaliteit neemt dan ben je over een maand weer opzoek naar iets nieuws. Ga eens praten met wat bedrijven kijken wat je allemaal kunt krijgen, ga je orienteren. Kijk vooral ook naar een goede processor met limiters / compressors die je kunt locken om het geheel heel te houden. Als je een jeugd centrum hebt kun je ook een en ander bij de gemeente neerleggen weet ik uit ervaring met een jeugcentrum waat wij een installatie aan hebben geleverd.

        M.V.G

        Comment

        • Boi
          • Apr 2004
          • 541

          #5
          Wat noem je hard geluid, is het voor achtergrond en af en toe wat feest gebral of wil ook echt disco en bandjes draaien? Voor gewoon gebruik en af en toe wat stevig dan zou ik naar een simpel setje zoeken 4x 8" topjes met een subje erbij en een 2de hands mixertje. Wil je er echt meer mee doen dan zou ik beginnen met een 1 voor je budget te plaatsen.
          groetjes

          ___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

          Comment

          • NiCiD_NL
            • Feb 2006
            • 15

            #6
            Hoi Boi

            Het eigenlijk alleen de bedoeling dat er muziek op wordt gedraaid voornaamlijk hardcore. een subje hoeft waarschijnlijk niet want het mag allemaal niet al te hard dreunen. het gaat de bezoekers er echt om dat het voor het gehoord een hard geluid is. zelf zou ik ook wel weten wat ik er in wil hebben maarja dat staat het buget nog niet toe. wat voor speakers zou je dan overwegen voor dit geld ???
            Powered bij 6Kw EAW sound en 30Kw light

            Comment

            • Boi
              • Apr 2004
              • 541

              #7
              Ik zou voor een 12"subje gaan met 4 8"topkastjes, al dan niet powered. Waarom de sub, vanwege het feit dat je dan dus met kleinere topjes kan werken zonder een stukje van het geluid te moeten missen. En als de kwaliteit wat minder mag en het dus om alleen wat stevige achter- cq voorgrond muziek gaat dan zou je eens kunnen overwegen om te gaan luisteren naar bv LEM SP-live active Of naar een LEM Performence setje 2x een 10"powered en 2x unpowered, op elkaar lussen scheelt weer geld. Nog goedkoper? Ook eens luisteren naar een DAP club range setje 4x MC-8 + 1x MCB-15 sub of 4x CX-8 met 1x AX-15B sub. De sub kan je overal in een hoek zetten of neerhangen en de topjes verspreid langs de wanden aan het plafond, overal genoeg geluid.
              Met deze voorbeelden blijf je een beetje in de buurt van je budget.
              groetjes

              ___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Ik zou eerst s vragen hoeveel vierkante meter die tent heeft... Dan zou iik s kijken of er een huurstje naartoe kan... En daarna zou ik, bij gebleken geschiktheid dat huursetje verkopen aan de club. Eventueel met gemeente subside oid.

                Comment

                • Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

                  #9
                  Tja, budget was al opgegeven.
                  groetjes

                  ___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

                  Comment

                  Working...