Verschil tussen 2 MH ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gert-jan
    • Dec 2004
    • 6

    Verschil tussen 2 MH ?

    hallo ik zou me graag wat moving heads aanschaffen mijn oog is gevallen op de phantom van showtec
    mijn vraag is wat het verschil is tussen de
    Phantom HTI 150 en de Phantom EHJ-250
    450€ stuk 400€ stuk

    vanwaar dit prijsverschil ? die met de hogere prijs heeft zelf minder watt
    de funkties zijn hetzelfde niet ???

    heeft er al iemant ervaring met deze MH ?

    Alvast bedankt
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    #2
    Het verschil zit hem in de lamp.
    De HTI 150 heeft zoals de naam het voorspeld een HTI lamp van 150W. Je zou denken dat deze minder licht geeft dan de EHJ 250W lamp, maar dat is niet waar. de HTI is een gasontladingslamp, deze heeft een hogere kleurtemperatuur. Daardoor lijkt ze feller dan de EHJ 250W. Als ik me niet vergis is het rendement ook hoger.

    Uiteindelijk is het de 50€ wel waard hoor...
    [CENTER] [/CENTER]

    Comment

    • Rookie
      • Nov 2004
      • 104

      #3
      Hoi,

      Als ik even mag ik heb ooit een productie gedaan met deze head's hti150 de licht opbrengst is goed voor zo'n lampje maar ik hbe er problemen mee gehad dat het kleuren wiel van 1 soms niet mee wou maar half bleef hangen. Is niet echt bevorderlijk natuurlijk. Kan natuurlijk zijn dat dit de fout is van firma die leverde (slecht onderhoud) maar heb toen tijdens de pauze van de show even moeten resetten en toen was het weer opgelost.
      Er is altijd iets wat je kan bij leren

      Comment

      • deloitte
        • Sep 2005
        • 135

        #4
        als ik jou was zou ik ze allebij niet kopen
        er is nu een aanbieding gaande bij Highlight.
        2 head's wash of spot met 250 watt gasontladende lamp kist en safetys voor 1050 euro d8 ik

        gr bram
        voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

        Comment

        • gert-jan
          • Dec 2004
          • 6

          #5
          Originally posted by deloitte
          als ik jou was zou ik ze allebij niet kopen
          er is nu een aanbieding gaande bij Highlight.
          2 head's wash of spot met 250 watt gasontladende lamp kist en safetys voor 1050 euro d8 ik

          gr bram
          zou je een website kunnen vermelden ?
          dus als ik het goed begrijp gaat het hier juist om de lamp die erin gaat de funkties zijn dus dezelfde

          M.V.G gj
          Last edited by gert-jan; 18-01-06, 17:46.

          Comment

          • soundcheckfrits
            • Jan 2005
            • 455

            #6
            @ gert-jan cntl+c - cntl-v in google en je weet dan direct website van highlite
            de groeten SCF

            Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              Hou wel in de gaten dat een HTI per stuk zo'n €140,- kost en 700 uur meegaat of zo iets.
              Een 250W halogeen is in gebruik wel aanmerkelijk goedkoper. Dus als jij over €50,- valt dan moet je beginnen de lampjes goed in je berekeningen mee te nemen.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • zabazz
                • Feb 2004
                • 83

                #8
                ja, misschien dat zo'n 250w halogeentje maar rond de 18 euro is, maar die gaan volgens mij ook een stuk minder lang mee. Dus of het uiteindelijk goedkoper is weet ik nog zo net niet. En die hti lampen zijn her en der ook wel voor minder te krijgen.

                Comment

                • Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

                  #9
                  Hallo,

                  Ik heb ook vergeleken de lampen dan hé. Als een elc lamp (gebruiksduur circa 500 uur) na 250 uur draaien kaport ga, heb je eigenlijk 50% gebruikt. En als een gasontladingslamp (met een gebruiksduur van ong. 2000 uur) na 250 uur kapot gaat heb je maar 12,5% gebruikt en de rest weggegooid. Dat vind ik zonde, daarom voor mijn budgettair gezien ben ik gegaan voor elc. Als de lampen wel de opgegeven gebruiksuren meegaan dan ben je ongeveer even duur uit.

                  4 * 20 = € 80 (elc)
                  1 * 100 = € 100 (gas)

                  Zal je net zien heb je gas lampen heb jij ereen die maar 1000 uur meegaat dan is de elc lamp goedkoper in dit voorbeeld.

                  Greetzz en cheerss
                  I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    De HTI-150 van Osram geeft zelfs maar 750 uur op!
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

                      #11
                      Let even op dat gasontladingslampen vaak al bij de helft van hun levensduur vervangen worden, omdat de lichtopbrengst dan daalt.
                      SR20DET

                      Comment

                      • gert-jan
                        • Dec 2004
                        • 6

                        #12
                        Originally posted by Freek Fokker
                        Let even op dat gasontladingslampen vaak al bij de helft van hun levensduur vervangen worden, omdat de lichtopbrengst dan daalt.
                        dat zou kunnen, maar...

                        ...als philips/osram 2000 u aangeeft is dat de gemiddelde levensduur dan gaat deze lamp niet al na 250 u stuk gaan,... en ok als deze dan na 1000 u vervangen word (da's nog 4 x meer dan hiervoorgezegd)

                        dat is dan toch mijn redenering he

                        tnx voor info

                        Comment

                        Working...