Problemen met DMX bar (Par 56)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wims
    • Jun 2003
    • 56

    Problemen met DMX bar (Par 56)

    Hoi

    Ik heb gisteren een set gekocht van twee dmx bars met par 56 en ne controller (DM16).
    Nu is het probleem dat ik maar 1 van die dmx bar aan het werken krijg. De andere kan ik op de bar zelf wel instellen enzo zodat de lampkes van achteren per kanaal flikkeren maar het probleem is dat de lampen hierbij niet aangaan ???

    Zou dat een verkeerde instelling kunnen zijn of waar denken jullie dat het probleem ligt? MSS eens open draaien ergens slecht contact ofzo ?

    Verder had ik graag ook nog een handleiding van die DM16 gehad liefst nederlandstalig of engelstalig iemand een idee?

    Groeten Wim
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Krijgt de DMX-bar wel signaal binnen (controlelampje ergens dat als een bezetene moet knipperen)?

    Zo ja, kun je de DMX-kanalen instellen?

    Zo ja, zie je de lampjes per kanaal oplichten als je een programma draait?

    Zo ja, heb je de uitgangen van de bar al eens doorgemeten als de kanalen open staan?


    Sluit gewoon onderdelen uit, waar de fout niet in kan zitten.

    Comment

    • rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

      #3
      Als je je bar gisteren pas hebt gekocht zou ik direct terug gaan naar de dealer, niet zelf gaan knutselen.
      Licht is altijd zwaar.

      Comment

      • Wims
        • Jun 2003
        • 56

        #4
        Yo

        Het probleem is opgelost, Bij de DMX bar stonden de dimmers op 0.
        Dus deze tot 99 gezet en toen gingen ze.. Mercikes voor info

        Wel had ik graag nog ne handleiding van die DM16.

        Bye bye

        Comment

        • rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

          #5
          Dat is normaal wel raar, meestal staan de dimmers gewoon op nul en moeten ze op DMX reageren, niet andersom.
          Licht is altijd zwaar.

          Comment

          • Wims
            • Jun 2003
            • 56

            #6
            DE dimmers op de DMX bar kun je regelen van 0-100%. Ik heb deze op 100% gezet nu. Maar als ik die bv op 50% zet dan zal ik met een open schuif op mijn bedieningspaneel de lamp maar 50 % doen oplichten...

            Iemand handleiding van die DM16?


            gr Wim

            Comment

            • wimbru
              • Sep 2003
              • 148

              #7
              Hoe zijn de ervaringen met die DMX-bars?

              Bij mij gaan die triacs snel en zonder reden kapot.
              Geen lamp die springt, gewone PAR-lampen van 500w en toch af en toe eens een triac die kapot gaat.

              Dit is zowel bij de eerste serie met die kleine triacs als bij de nieuwe series met triacs BTA25-600B er in.

              Tegenwoordig steek ik er BTA41-600B in en heb ik (hopelijk) geen last meer van.

              Zou die afkoeling niet in orde zijn?

              Comment

              • Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

                #8
                bij heel veel DMXbalken zitten te lichte triacs in .......

                Was ook mijn ervaring bij JB Systems daar kon je in het begin GEEN 500W aanhangen.

                MAX 300W en dat ging ook wel eens fout.

                Nu tegenwoordig met de nieuwe modellen kun je gewoon Multiparren aanhangen van 575W zonder problemen.

                Dit zijn gewoon foutjes van fabrikant in opdracht van de opdrachtgever die wilt bezuinigen op onderdelen zodat er een goedkoper produkt op de markt komt.

                Dit geeft ook vaak de meeste problemen omdat dit produkt toch wordt vergeleken met de andere die al even op de markt zijn.

                Botex maakt veel verschillende balken voor verschillende merken maar die van hunzelf blijven gewoon de beste.

                Comment

                • Wims
                  • Jun 2003
                  • 56

                  #9
                  Hoi

                  Neje echt nien te vinden op google...die DM16 manual op google zijn van wat anders..

                  Heeft echt niemand ne handleiding voor dit ding ?

                  Ik weet namelijk niet waar die latch buttons voor dienen en die assign button krijg ik ook nie aan het werken

                  groeten
                  Wim

                  Comment

                  • wimbru
                    • Sep 2003
                    • 148

                    #10

                    Comment

                    • Wims
                      • Jun 2003
                      • 56

                      #11
                      Hoi

                      Ja die heb ik wel, maar ik zoek die van de dmx controller, niet die van de T-bar.

                      toch merci

                      gr

                      Comment

                      • Studio 2000 uden
                        • Mar 2006
                        • 60

                        #12
                        nog even over die triacs
                        type BTA 16 600B, daar zit van die geleidende witte pasta tussen.
                        Iemand enig idee wat voor soort pasta dat is? electrisch geleidend of niet?
                        want bij conrad heb ik voldoende keuze, maar ik wil wel de goede keuze maken om mijn t4 tjes te repareren
                        Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

                        Comment

                        Working...