minidisc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvrlights
    • Aug 2004
    • 5

    minidisc

    Hallo, binnenkort ga ik een nieuwe of tweedehands minidisc aanschaffen voor op tour. Het liefst zou ik een sony mds-e10 (die platte ja!) kopen maar die worden niet meer gemaakt, en er zijn er niet veel op de tweedehandsmarkten. Wel nog te krijgen in de USA voor $600 maar ja dan de shipping nog. Natuurlijk kan ik een sony mds-je*** kopen maar dan heb ik een probleem, want ik weet niet meer bij welk type ze zijn opgehouden autopause/autocue te fabriceren [}]En natuurlijk zijn er ook nog andere merken dan sony zoals tascam maar die ken ik niet zo goed.

    Dus wie weet er meer over de typen en autopause, of heeft een andere suggestie?
    Huh? nee ben niet doof, maar luister niet naar je
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    jammer dat die E-10 niet meer gemaakt wordt, maar hoe zit het met de E-20 wordt die ook niet meer gemaakt ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

      #3
      Persoonlijk zou ik gaan voor de Tascam MD-350, de Sony is erg traag. De tascam is snel, betrouwbaar en betaalbaar, de exacte prijs weet ik niet, maar die ligt lager dan de E10 of E20
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

      Comment

      • lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

        #4
        ik heb zelf zo'n sony, en moet zeggen dat die niet degelijk genoeg zijn voor mee op de baan te nemen.

        Koop beter een tascam.

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          citaate tascam is snel, betrouwbaar en betaalbaar, de exacte prijs weet ik niet, maar die ligt lager dan de E10 of E20
          Scheelt een eurie of 5.....

          Maar inderdaad, Tascam is sneller en fijner om mee te werken...En ik vind persoonlijk de Tascam beter klinken...

          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Net even opgezocht +/- 500 euro voor een tascam MD350
            Ik heb voor mijn E-10 ongeveer 800 euro betaald
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

              #7
              Dan zul je wel balen sis! Doe mij maar de Tascam, maar ook hier scheelt het natuurlijk de ervaring die je met een bepaald merk hebt,... da's vaak toch bepalend voor je keus
              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

              Comment

              • sis
                • Jul 2003
                • 3305

                #8
                citaat:Geplaatst door Jeroen

                Dan zul je wel balen sis! Doe mij maar de Tascam, maar ook hier scheelt het natuurlijk de ervaring die je met een bepaald merk hebt,... da's vaak toch bepalend voor je keus
                nou balen is niet het juiste woord, hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten
                maar de volgende zal toch wel een tascam worden als ik hier al die reacties lees [^]
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                Comment

                • Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

                  #9
                  Dat ie je niet in de steek laat is toch een heel belangrijk feit, Tascam 801 heeft mij bijvoorbeeld wel een aantal keer in de steek gelaten, maar dat was niet iets om boos op het apparaat om te worden (buiten -5 en binnen +30) wel met het resultaat dat de MD leeg was of andere vervelende dingen, maar dat zou ook met een Sony gebeuren.

                  Verder is mijn ervaring met Tascam zeer positief, vooral door zijn snelheid staat hij bovenaan in mijn lijst.
                  Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                  Comment

                  • jvrlights
                    • Aug 2004
                    • 5

                    #10
                    Bedankt voor de reacties, ik ga zeker een tascam kopen. Weet nog niet zeker of het de 801 of de 350 wordt, maar dat hangt van de prijs af[]. Groetjes
                    Huh? nee ben niet doof, maar luister niet naar je

                    Comment

                    • Jeroen
                      • Aug 2000
                      • 1021

                      #11
                      De 801 zal niet meevallen [:P]
                      Deze word niet meer gemaakt en is/was erg aan de prijs overigens, maak je het niet voor 600 mee
                      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                      Comment

                      • giserke
                        • Nov 2003
                        • 456

                        #12
                        Ik zou een DAT van kopen ipv een MD voor deze toepassing. Veel betere kwaliteit dan een MD.

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          gewoon 350 nemen. en van de prijs nog wat afpingelen....

                          Comment

                          • bran0985
                            • May 2004
                            • 75

                            #14
                            Tja.. Tascam zal best goed zijn... maar ik werk met 2 soni md spelers die ik los in koffertjes mee zeul... en dat gemiddelt 2 x per week....die ik nu gebruik heb ik nog met guldens afgerekent en nooit problemen! En geloof me ik ben er niet zo zuinig mee...

                            Comment

                            • Dave
                              • Jan 2001
                              • 757

                              #15
                              citaat:Geplaatst door giserke

                              Ik zou een DAT van kopen ipv een MD voor deze toepassing. Veel betere kwaliteit dan een MD.
                              Welke toepassing? Met DAT-recorders zeulen is niet aan te raden. De mechaniek van een DAT-recorder is veel ingewikkelder dan een MD-loopwerkje, dan weet ik wel waarmee je komt te staan on the road.
                              DAT is leuk als je "perfecte" opnames wilt maken, maar op tour heb ik liever een MD, het verschil hoor je dan toch niet.
                              U x I = Boem.

                              Comment

                              Working...