Qube Audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    Qube Audio

    Ik kwam op internet op de site van Qube Audio terecht: www.qubeaudio.com

    Heeft iemand van dit merk gehoord of zelfs ervaringen er mee? Ze claimen dat het spul in samenwerking met Renkus Heinz is gemaakt.
    In het assortiment zit naast de gebruikelijke kasten ook een line-array.
    Lid van het Front tegen zijlicht
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    #2
    Ha, een topic van bijna 2 jaar geleden, maar ik ben ook benieuwd naar praktijkervaringen met Qube.
    Ik heb op Prolight&Sound 2006 een setje gehoord van de actieve topjes 6,5"/1" met een 12" sub. Op zich een erg klein setje maar het klonk helemaal niet verkeerd.

    Ik ben nu dus ernstig benieuwd naar de actieve (500watt/150watt) 12" toppen en de actieve (1000watt) 15" subs. Als Renkus Heinz hier een flinke vinger in de pap heeft moet het wel een zekere mate van kwaliteit kunnen bieden zou ik zo zeggen.
    Het is "designed by Renkus Heinz" staat erop...

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      importeur in NL is kennelijk www.dlpaudio.com
      lekker belangrijk!

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #4
        klopt ja, dlpaudio.
        En ze hebben in ieder geval een dubbel hoorngeladen set geleverd aan Dynamo in eindhoven.

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #5
          Even up-to-speed: Qube was vroeger de goedkope serie van Renkus-Heinz. Zeg maar de drive-inn klasse.

          Naar wat ik begrepen heb, is Renkus-Heinz met de productie in USA gestopt en is de hele handel overgenomen door FBT en wordt het gebouwd in Italië. Of de ontwerpen tegenwoordig nog van Renkus-Heinz komen durf ik niet met zekerheid te zeggen...

          Zal het nog sterker vertellen: Een aantal jaren geleden heb ik de Qube-brochure ontvangen uit Utrecht. U mag 1x raden van wie... Dus dat Renkus Heinz ermee te maken heeft (gehad) klopt als 'n bus!

          En zie nu ook de link op de site van FBT: www.fbt.it
          Last edited by Outline; 15-06-06, 23:03.

          Comment

          • purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

            #6
            Op de kasten staat "designed by renkus heinz" dus dat lijkt me er op te wijzen dat ze nog steeds ontwerpen voor Qube.
            Van wat ik gehoord heb van Qube is zeker niet verkeerd, en ook de prijzen zijn niet helemaal budget te noemen.

            Maar goed ik hoop nog steeds op gebruikservaringen.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Dat dat op de kasten staat, wil niet zeggen dat Renkus-Heinz er NU nog iets mee te maken heeft. Het ontwerp van 9 van de 10 kasten is toch al zeker weer 'n jaar of 6 oud...

              Over de prijzen: we hebben het over Renkus-Heinz (ontwerpen/uitvoering, neem niet aan dat er aan de Drivers ooit wat veranderd is). Wat hun Budget noemen, is voor 'n hele hoop merken toch zeker de hogere (prijs)klasse....

              Comment

              • RayM
                • Jan 2006
                • 742

                #8
                Vorig jaar heb ik het genoegen gehad om namens de importeur DLP Audio een demo te verzorgen met een Qube set en wel de BRK - Rut configuratie. Ook heb ik een buitenfestival gedraaid met deze set.
                Voor specs zie de website van Qube.
                Niets dan lof voor deze set. Hoe hard ik ook instuurde, het geluid bleef strak. Helder, transparent en een heerlijk (sub)laag.
                Inmiddels heb ik ook kennis kunnen maken met diverse andere kleine(re) sets van Qube (o.a de monitors).
                Ik kan niets anders zeggen dan dat het goed is.
                Wil je een nieuwe geluidsset aanschaffen dan zou ik zeker overwegen om eens naar Qube te gaan luisteren.
                Heerlijk die stilte

                Comment

                • Tecnolinha
                  • Oct 2005
                  • 1

                  #9
                  qube qsa210 array

                  Collegas,
                  Hier wat praktijk ervaring met dit systeem. Ik werk nu met 28x210(tops) en 16x 218(sub). Ik heb 3 sets fly-ware, en "deel" met gemak dit in 3 systemen. Vliegend of gestapeld, het kan allemaal.2x8:2x6:2x4.
                  4 tops gestapeld op 2 sub´s, dekseltje van een case er onder en geluid tot 15 mtr. 6 stapelen kan ook, met een paar spanbanden aan de sub´s vast zetten. De software heeft deze optie niet dus ff zelf meten. Vliegen blijft natuurlijk de enige juiste manier, maar goed als het niet anders kan.
                  Ik heb een stalen frame gemaakt waarmee het mogelijk is er 8 op elkaar te zetten en de hoek te bepalen. Het voordeel hiervan is,en gelijk het nadeel van vliegen, is dat de tops strak op elkaar zitten, en er geen "gaten" ontstaan. Het systeem heeft een update gehad, waarbij de fly-bars een dikke cm naar achteren gemonteerd zijn, dit om een grotere curve te krijgen, wat wel inhoud dat op korte afstand er 2 gaten ontstaan.
                  Met 4 tops en 2 sub´s per kant is een zaal met 2000 man makkelijk te doen. Vliegend trek ik de tops met een spanband tegen elkaar aan en met 8 tops per kant heb je een behoorlijke power. Afgelopen weekend een festival gedaan met 10 tops per kant en 1 nearfield, gains van de dsp stonden op -7, om een beetje netjes de faders op een rijtje te houden.
                  Ik heb veel tijd uitgetrokken om dit systeem perfekt te maken, niet omdat het zo slecht is maar het is natuurlijk geen nexso$$ of LA acoustics$$.
                  Ik gebruik crown VZ3600 paralel mono per sub, QSA 4.0 mid, QSA 1.8 high per 8 tops. DSP: 2x bss 366, 1x qube sp26.(XTA!!226) Maar toch het allerbeste aan dit systeem is de horizontale spreiding van echt 150 graden, en in augustus komt er een downfill met 7 graden meer aan de onderkant en is het compleet. Het enige nadeel blijft dat je moet kiezen tussen 0 of 5 graden. Daar ga ik deze winter wat op verzinnen. De rest van onze rider op audioluz.net
                  Groet, Richard.
                  Richard Buttstedt

                  Comment

                  • RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

                    #10
                    Misschien aardig om te weten:
                    op 16,17 en 18 oktober organiseert importeur DLP Audio presentatie/demodagen. Hierbij is bijna het complete pakket van Qube Audio te zien en te horen. Dit alles in de Tavenu in Waalwijk.
                    Heerlijk die stilte

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #11
                      Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de Qube audio systemen ?

                      Comment

                      • salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

                        #12
                        Wel met de 'oude' Renkus Heinz versie! Die hebben we destijds geinstalleerd in de Harmonie in Leeuwarden. (geloof 1995)
                        Gaat erg strak en hard.

                        Ik heb me verbaasd dat BST dit concept i.s.m RH opnieuw in de markt zet!
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                        Comment

                        • RayM
                          • Jan 2006
                          • 742

                          #13
                          Originally posted by MarkRombouts
                          Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de Qube audio systemen ?
                          Er zijn inmiddels een paar bedrijven die met Qube draaien, ik zal vragen of ze hun bevindingen hier willen neerzetten.
                          Wij (Tavenu Waalwijk) hebben inmiddels ook een Qube set aangeschaft, BRH toppen, TRS subs en QM 115 monitors. Het klinkt echt goed!
                          Je bent altijd welkom om eens te komen luisteren.
                          Binnenkort ga ik de nieuwe QSA 112 portable Line array system uitproberen. Ik ben erg benieuwd.
                          Heerlijk die stilte

                          Comment

                          • PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

                            #14
                            Ik heb inmiddels ondervonden dat we morgen op pad zijn met een kleine set van Qube (4xtop en 4xsub heb ik begrepen). 27 September gebruiken we de Qube line array's. Ben zeer benieuwd, heeft er iemand anders al meer ervaringen opgedaan met Qube?

                            Ik heb trouwens begrepen dat Kempton ook weer onderdeel is van Qube?

                            Heeft iemand enig idee hoe dit precies zit? ben toch vrij benieuwd hierna.
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                            Comment

                            • SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

                              #15
                              Originally posted by PeterZwart
                              Ik heb inmiddels ondervonden dat we morgen op pad zijn met een kleine set van Qube (4xtop en 4xsub heb ik begrepen).
                              Als je het hebt over zo'n stapeltje van ruim 3 meter met per kast 18", 15", 12", 2". Jazeker.

                              Heb vorig jaar klassiek gedaan op 8 van die kasten. Een ramp.
                              Laag is mooi, hoog is mooi, jammer alleen dat zowel laag als hoog het midden niet bij kan houden. Mid van die kasten is zo overweldigend aanwezig (lees: schreeuwerig).
                              Voor R&R werk zou ik ze wel inzetten, maar voor mooier werk (jazz, blues o.i.d.) zeker nooit meer.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                              Comment

                              Working...