d&b C7: zalen tot hoeveel personen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joachim
    • Aug 2004
    • 5

    d&b C7: zalen tot hoeveel personen?

    Wie heeft er hier d&b C7?
    Als je links en rechts het volgende zet:
    C7 top + 2x C7 sub aangesloten aan D12,

    voor hoeveel personen kan je dan ONGEVEER spelen?


    thanks
    joachim
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    citaat:Geplaatst door Joachim

    Wie heeft er hier d&b C7?
    Als je links en rechts het volgende zet:
    C7 top + 2x C7 sub aangesloten aan D12,

    voor hoeveel personen kan je dan ONGEVEER spelen?


    thanks
    joachim
    Hangt af van vele factoren :
    welke muziekstijl
    welke zaal, tent, openlucht, sporthal enz...

    geen deftig antwoord op te geven tot er meer informatie is [8D]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • Joachim
      • Aug 2004
      • 5

      #3
      zaal van 22 m lang en 10 meter breed. Zowel voor
      discobar (commerciele muziek) als PA zou ik het willen gebruiken.

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #4
        Dat moet zeker lukken.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          Ik ben niet thuis in de D&B, maar ik heb ooit iemand gesproken en jawel dit is geen grap....Die zei : Dubbele C7, 10000 personen....Moet er wel bijzeggen dat die jongen volgens mij de weg een beetje kwijt was...Ik denk met een beetje stamp feessie dat je de 600 personen met gemak haalt...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • LJ Bert
            • Apr 2003
            • 270

            #6
            ja hebben zelf veel d&b dit setje zou ik zetten tot een 5 a 600 personen. zelf zetten we wel altijd grotere stacks omdat we haast alleen maar pa doen en dan wat spare toch wel welkom is. dubbele c7 voor 10000 man denk het niet hoor 1500 ja maar dan hangt het er vanaf voor wat.
            hehe wat een gedoe

            Comment

            • lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

              #7
              citaat:Geplaatst door Joachim

              zaal van 22 m lang en 10 meter breed. Zowel voor
              discobar (commerciele muziek) als PA zou ik het willen gebruiken.
              dat zal wel lukken...

              Comment

              • Guus
                • Oct 2003
                • 104

                #8
                citaat:Geplaatst door Joachim

                Wie heeft er hier d&b C7?
                Als je links en rechts het volgende zet:
                C7 top + 2x C7 sub aangesloten aan D12,

                voor hoeveel personen kan je dan ONGEVEER spelen?


                thanks
                joachim
                beste Joachim,
                ik heb enige ervaring opgedaan met de genoemde D&B set bij de uitversterking van een rock band.
                Mijn ervaring is dat de set een goede dynamiek heeft en, mits niet overstuurd, fris kan klinken. Een genot om op te mixen.
                De horizontale spreiding is goed. De vertikale spreiding vind ik minder. Vooral het middle gebied varieert op afstand. (denk aan verschil tussen zitten aan tafeltje of staan)
                Voor wat betreft de throw is het opmerkelijk dat je tot ~25 meter nog redelijk druk kunt opbouwen. Daarna valt alles vrij snel binnen enkele meters weg. (maar ja , ook dat kan een voordeel zijn)
                Concreet: een fijne goedklinkende set die, afhankelijk van de omstandigheden, goed bruikbaar voor ~400 personen.

                Guus
                de Guus

                Comment

                • nielsjanssennl
                  • Aug 2004
                  • 101

                  #9
                  @Joachim,

                  Als de zaal maar 10 meter breed is, zijn de c-7 toppen iets te ruim aan de horizontale spreiding (75 graden) waardoor er waarschijnlijk erg veel reflecties zijn op de muren...
                  maar opzich zelf is dit wel een superstrak setje... de c-7 subs zijn bass-reflex en kunnen heel wat hebben...De C-7 top met D-12 heeft een maximale SPL van 138 dB, dus lijkt mij ruim voldoende voor deze ruimte met een diepte van 22 meter. Voor disco heb je hier zeker genoeg en voor een band is dit in zo'n ruimte prima geschikt...ik zou hier voor gaan :-)
                  Word je zaal dieper zou ik overwegen om een C-4 toe te voegen... (&gt;30m.) Maar na 30m. wordt de throw van het laag/midlaag ook snel minder en dus zul je over moeten stappen op meer hoorngeladen systemen (C-4)

                  Ik ben het verder wel eens met de rest tussen de 400 en 500 mensen is het een geschikt setje... voor buiten en grotere ruimtes en meer dan 750 mensen zou ik overstappen op C-4 (plus C-4subs) en B-2... of een combi met C-4 top (ver) en C-7 top (dichtbij) en de genoemde B-2's C-4 Subs... hoewel met C-7 subs en B-2 en de genoemde tops is ook een prima set te maken...
                  Succes!

                  Comment

                  • Joachim
                    • Aug 2004
                    • 5

                    #10
                    bedankt allemaal voor jullie reacties

                    Comment

                    • remcorlt
                      • Nov 2005
                      • 5

                      #11
                      C7 + B2

                      Heey ik heb per kant 2x een B2 sub op elkaar liggen met daar nog eens 4 C7 subs boven op en daar weer 4 C7 toppen boven op... duss in totaal per kant 4x B2 sub 4x C7 sub en 4x C7 top met daar achter als versterkers Crown I-tech's... Ik wil nu wel eens weten hoe jullie daar over denken en tot hoeveel personen denken jullie dit te kunnen gebruiken duss de set is in totaal 8x B2 sub, 8x C7 sub en 8x C7 top...


                      Groetjes Remco

                      Comment

                      • sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

                        #12
                        werkt dat goed met die Crowns? bijzondere combi, aangezien altijd de D&B amps met kaarten worden gebruikt. garantie schijnt dan ook te vervallen heb ik wel eens gelezen.

                        Comment

                        • remcorlt
                          • Nov 2005
                          • 5

                          #13
                          D&amp;B met Crown

                          Jah het werkt egt super goed...

                          Nouja had al 2 nieuwe i-tech racken achter mijn JBL set toen.. maar heb die vervangen voor D&B.. duss heb toen maar besloten om er nog maar 2 i-tech racken bij te kopen en dat als versterkers te gebruiken...
                          Het werkt egt heel goed de set is standaard ingeregeld door iemand van D&B en die vond dit ook een mooie combinatie...

                          Groetjes Remco

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #14
                            Originally posted by remcorlt
                            Heey ik heb per kant 2x een B2 sub op elkaar liggen met daar nog eens 4 C7 subs boven op en daar weer 4 C7 toppen boven op... duss in totaal per kant 4x B2 sub 4x C7 sub en 4x C7 top met daar achter als versterkers Crown I-tech's... Ik wil nu wel eens weten hoe jullie daar over denken en tot hoeveel personen denken jullie dit te kunnen gebruiken duss de set is in totaal 8x B2 sub, 8x C7 sub en 8x C7 top...


                            Groetjes Remco
                            Ik denk dat je best veel fasegedonder hebt met 4 maal een 75 graden top naast elkaar gelegd... ik heb pasgeleden een soortgelijke setup gebruikt (de NOW zaal van now en wow, specs te vinden op hun site) maar dan met C4. Elke stack was eigenlijk 2 stackjes naast elkaar met een hoek van ongeveer 30graden ertussen. Elk "halfstackje" was opgebouwd uit 2 b2's op elkaar met daarbovenop 2 c4 subs naast elkaar en 2 c4 toppen OP elkaar. op die manier overlappen de toppen elkaar 1x en dan alleen in het verticale vlak. op de hoeken van de barren aan de zijkant van de zaal nog een C7 setje als delay voor het instandhouden van de druk en nog belangrijker: de spraakverstaanbaarheid, verder nog 2 maxen als infill.

                            oftewel 8x b2, 8x C4sub, 8x c4top, 2x max15, 4x c7sub en dan nog 2xc7 top. aangestuurd met 8x a1 amp voor de b2's 6x p1200 amps voor c4/7en een mackie amp voor de maxen. Het hele zootje heb ik met soundweb aan elkaar geknoopt. Op de delays en infills na een vergelijkbare set. alhoewel deze set zowel qua drukverdeling als fasereinheid beter zal scoren.

                            deze set was meer dan voldoende voor de 2000+ aanwezigen en werd eigenlijk alleen bij de hoofdact (opgezwolle) tot het uiterste gedreven ik geloof niet dan we toen onder de 110dB (aan FOH)zijn gekomen, ik had geen meter, maar ik ben bang dat het er nog wel een flink stukje boven zou kunnen liggen ook....
                            Last edited by sparky; 06-11-06, 15:17.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            • martijn verkerk
                              • Nov 2005
                              • 300

                              #15
                              Originally posted by remcorlt
                              Heey ik heb per kant 2x een B2 sub op elkaar liggen met daar nog eens 4 C7 subs boven op en daar weer 4 C7 toppen boven op... duss in totaal per kant 4x B2 sub 4x C7 sub en 4x C7 top met daar achter als versterkers Crown I-tech's... Ik wil nu wel eens weten hoe jullie daar over denken en tot hoeveel personen denken jullie dit te kunnen gebruiken duss de set is in totaal 8x B2 sub, 8x C7 sub en 8x C7 top...


                              Groetjes Remco
                              ik begrijp niet helemaal dat je met deze stack draait 4x c7 top p/k
                              dan kun je volgens mij toch echt beter c4 toppen gaan pakken
                              2 c7 toppen per kant is al redelijk moeilijk te controleren ivm grote afstraling
                              b2's 4 per kant als je ze met d12 of a1 draait heb je toch genoeg sub voor 2500 man
                              pak je daarbij c7 subben (worden dan eigenlijk lowtjes) dan krijg je toch hele interessante fase problemen
                              ik ben van mening c7 set (dus 2x c7sub 1x top) tape tot 750 band tot 400
                              c7 set + b2 p/k (mits in tijd gezet) tape 1100 man band 650
                              c4 set (1x b2 2x c4 sub 2x c4 top) tape 1500 man band 900 man
                              (dit puur omdat je bij tape veel minder dynamiek nodig hebt)

                              wat ik niet helemaal begrijp waarom company's bij d&b andere ampen gebruiken de kracht van het systeem zit hem juist hierin

                              ga je een set als hierboven beschreven gebruiken dan ben je volgens mij niet juist bezig elk kastje heeft z'n toepassing ga niet een systeem wat voor klein bedoeld is groot inzetten gebruik dan een kastje wat voor groter bedoeld is .
                              gebruik je het als infill/aanvulling ok maar dit is dan ook z'n toeppassing

                              Comment

                              Working...