Tecnare en B-52

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    Tecnare en B-52

    jaahaa, gisteren een demonstratietje gehad van deze 2 merken
    Tecnare : krachtig, zuiver, niet aggressief, super kasten , ook de afwerking mag er zijn
    Ik heb een vermoeden dat hier veel grote merken binnenkort een grote concurrent gaan bij krijgen [^][^]
    B-52 : klein actief setje gehoord , een beetje vergelijkbaar met HK-audio ( kwa opzet ) maar ehhhh, het klinkt wel stukken beter
    Ik heb dit alles mogen beluisteren bij Euro-PA in Deinze
    Als je ooit de kans hebt moet je dit echt eens gaan beluisteren, je weet niet wat je hoort [:0][^]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • pro`d`user
    • Jun 2002
    • 534

    #2
    Wat voor setje heb je precies gehoord van Tecnare?
    Prijzen vallen volgens mij reuze mee zo op het eerste gezicht.
    Vergelijking met welke merken is mogelijk?

    prijzen staan hier:
    Barry K.
    Wij werken met EV ole ole
    In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Awel, een vergelijk met andere merken : denk maar aan de topmerken
      De gebruikte speakers zijn : Ciare laag en B&C hoog

      Heb er verschillende gehoord van klein tot groot, allemaal dik in orde
      wat mij vooral opviel was een subje ( staat niet op de site ) SB12 met een ciare in : type 12.00 SW geloof ik " 1000 watt rms in een kastje tussen +/- 20 liter, tjonge wat een subje en zo klein , wel een beetje eten geven is maar 91 dB geloof ik ?

      een V serie topje heb ik ook gehoord , de duurdere reeks dus maar ehhhh, wat daar uitkomt is wel helemaal top

      Hetgeen wat ik gehoord heb was stuk voor stuk zuiver, clean, strakke diepe subs, punch en vooral : op hogere volumes bleef het aangenaam klinken , echt top

      Als ik mijn EAW'kes ga vervangen wordt het tecnare , goe weten [^]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • turbomaster
        • Jan 2004
        • 27

        #4
        wel 1 klein nadeel bij het TS4000 systeem moet je een beetje uitkijken met de bassen (of er een 2de topje bijzetten) voor de rest klinken ze machtig
        to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

        Comment

        • bewap
          • Jun 2002
          • 239

          #5
          Dus je bent bij Peter geweest om eens te luisteren.

          citaat:Ik heb EAW olééééé, maar ehhh het zou wel eens tecnare of B-52 kunnen worden
          Vind je Tecnare vergelijkbaar met EAW? De prijzen vallen inderdaad zeker mee, behalve dan de LPC series, maar de kwaliteit zal er ook wel naar zijn. En ik zag op de prijslijst dat ze versterkers verkopen, maar komen deze van Powersoft af? Omdat er ergens Powersoft modules bij staat.

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            citaat:
            Vind je Tecnare vergelijkbaar met EAW?
            Ja, inderdaad , bij Peter langsgeweest
            vergelijk met EAW is moeilijk [:I]
            Hetgeen ik gehoord heb was een zeer open, heldere klank.
            Je hoort meteen dat er aan die kastjes gewerkt is om ze goed te laten klinken
            Als je de prijs-kwaliteitsverhouding in acht neemt, dan wint tecnare zeker ten opzichte van EAW
            Zoals ik al zei :
            Het is een merk om goed in de gaten te houden, is betaalbaar en klinkt steengoed
            Heb hier de prijslijst van EAW voor mijn neus [V][V][V][V][xx(]
            dat zegt genoeg zeker

            Ik raad het iedereen aan om eens te gaan luisteren
            sis

            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • Dr.Sjeele
              • Apr 2004
              • 15

              #7
              Wat heb jij van EAW? En waarom zou je dit willen vervangen ?
              (Ook wij hebben EAW ole,ole en daar blijven we ook bij !!!)
              Voor wie het wil weten: KF760 / KF850 / KF750 / SB850 / SB1000 / LA325 / JF80
              Grtz



              rtfm

              Comment

              • Peter Vanhove
                • Jun 2002
                • 347

                #8
                Ik weet niet of het gepast is dat ikzelf op dit onderwerp reageer om wat meer tekst en uitleg te geven. Vorige keren dat ik iets konstruktiefs te melden had werden mijn reacties door de moderator verwijderd.
                Dus moderator, zolang ik niet van jou hoor of ik als gebruiker en verkoper van dit merk mag reageren (zonder reklame te maken) doe ik het niet.
                Iemand die meer wil weten mag mij steeds privé mailen, je vind mijn e-mail adres wel.

                Fijn paasweekeind allemaal.
                Peter.
                Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                Comment

                • turbomaster
                  • Jan 2004
                  • 27

                  #9
                  ik heb al tamelijk veel ervaring met tecnare. (zowel op vlak van PA als voor discoachtige prutsen). het resultaat is : zowel in openlucht als binnen een enorme druk en een prachtig geluid (wel een beetje deftige equalizing eerst)gemakkelijk hanteerbaar en zolang je ze deftig behandeld geen defecten aan (nog nooit iets doorgeblazen ofzo en heb er wel al een en ander mee uitgericht) de firma waarbij ik regelmatig werk met dit systeem heeft nu 4 stuks van de V15-PC besteld (ondertussen al binnen als ik het goed heb, ze komen trouwens van peter) ik heb ze als "testmodel" mogen gebruiken en ik kan wel zeggen dat ze enorm goed werken zowel als monitor als front systeem bij kleine events ik zou ze gerust naast nexo en EAW durven zetten, zowel qua druk als qua klankkwaliteit.
                  to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Dr.Sjeele

                    Wat heb jij van EAW? En waarom zou je dit willen vervangen ?
                    (Ook wij hebben EAW ole,ole en daar blijven we ook bij !!!)
                    Voor wie het wil weten: KF760 / KF850 / KF750 / SB850 / SB1000 / LA325 / JF80
                    Grtz
                    Hallo manneken, gaat het niet goed toch [xx(]
                    Heb ik ooit gezegt dat ik iets heb tegen EAW ( nope )integendeel
                    maar ehhh, vind wel dat prijzen tegenwoordig niet gerechtvaardigd zijn [V]
                    en ik heb 4xSB 150 en 4xJF 100e + MX 250 en dit voor een simpel beroepsmuzikantje
                    Ik heb eens een jf100e opengedaan en als je dan ziet welke speakers en componenten erin zitten die samen nog geen 500 euro kosten dan weet ik het wel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    zo'n kastje ( nu JFX ) kost mééér dan 2000 euro
                    En maak je geen zorgen, ik doe ze zeker nog niet weg, ik hoop er nog jaren mee te werken [^][^][^]
                    Maar als ik nog een andere set bijkoop zal het geen EAW zijn, gewoon omdat het onbetaalbaar wordt en omdat tecnare evengoed zoniet beter klinkt aan een betaalbare prijs
                    Dat is de reden

                    sis

                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      Gezien de vraagstelling op het forum ook maar de reaktie op het forum.
                      Importeurs zijn van harte welkom om hun producten te ondersteunen, product annonces te doen en vragen van gebruikers te beantwoorden.
                      Dat is nog steeds wat anders dan een commerciele link in een handtekening plaatsen, dat blijdt constructief reclame maken en not done :-)
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • goldsound
                        • Jan 2003
                        • 429

                        #12
                        Wij maken nu al een paar jaar met volle tevredenheid gebruik van 2 Tecnare TS L/2122. Echt een superkast
                        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

                        Comment

                        • lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

                          #13
                          ik heb het nog nergens gehoord, maar ben wel benieuwd.
                          Tegenwoordig staat in elk pro audio magazine wel een aankondiging.
                          Langs de andere kant, van outline staat er ook telkens een aankondiging......en dat was niet het beste wat ik gehoord heb dit jaar.

                          Comment

                          • Peter Vanhove
                            • Jun 2002
                            • 347

                            #14
                            Aangezien het mag ga ik dan maar van start.

                            Tecnare word gebouwd door Exel, een firma die bestaat sinds eind de jaren 70. Oorspronkelijk waren zij importeur van pro-audio en licht, zij verdeelden o.a. Celestion. Om meer speakers te verkopen werd destijds een afdeling kastenbouw gestart, toen uiteraard met Celestion speakers. Deze afdeling groeide al snel uit tot de main bussiness van het bedrijf en de importpraktijken werden stopgezet.
                            Vandaag beschikt Tecnare over een uiterst modern nieuw fabriekspand van meer dan 4000 m², waarin verschillende afdelingen zijn ondergebracht. Zo zijn er research en test ruimtes, een houtbewerkingsafdeling vol met CNC gestuurde machines, een temperatuur, vochtigheid en luchtstroom gekontroleerde spuitafdeling enz... Daarnaast is er ook een afdeling die heavy duty trussen en speakertowers maken, alles behalve de versterkermodules (waarover later meer) wordt in house gemaakt.

                            De hoofdgedachte achter het merk is, om de kwalitatief best mogelijke apparatuur te maken aan de laagst mogelijke prijs. Hiervoor laten zij bewust een aantal kosten vallen zoals dure reklame maken in alle mogelijke tijdschriften, dikke brochures drukken, enz... Dit moet allemaal betaald worden, en maakt een product onnodig duur (zie het voorbeeld van SIS, enige postings terug over 500 euro speakers in een 2000 euro kast). Er zijn nog steeds héél veel mensen die zich aan marketing praktijken laten vangen, en in het geval van luidsprekers niet luisteren naar het product, maar enkel luisteren naar wat anderen van het product vinden. Zoiets van als iedereen zegt dat het goed is dan zal het ook wel goed zijn, zij betalen dan naast hun product, ook alle reklame, folders, beursstanden, en dikke mercedessen van de producent mee.
                            Ook hebben zij bij Tecnare bewust gekozen om de verdeling niet te laten gebeuren door “normale importeurs”, zij wilden hiervoor ervaren techniekers en geen verkopers of dozenschuivers zoals men ze wel eens noemt, mensen die dagdagelijk in de praktijk staan, in de verhuur, zodat praktijkervaring meteen kon aangewend worden om modificaties, nieuwe ideeën en nieuwe modellen te maken. Dit heeft tot nog toe zijn vruchten meer dan afgeworpen, kijk naar wat ze op die kleine tijd allemaal al gepresteerd hebben, nu nog enkel de naambekendheid wat verhogen en de cirkel is rond.

                            Over de kwaliteit van het product, zonder vergelijkingen te gaan maken met eender welk merk, kunnen we kort zijn, de absolute top. De gebruikte speakers zijn net dezelfde welke de andere topmerken gebruiken, de research en know-how even groot. Gebruikte luidsprekers zijn voornamelijk CIARE voor alle conusluidprekers en B&C voor alle hoogdrivers. De digitale versterkermodules die gebruikt worden in de gepowerde kasten komen van ICEpower die op korte tijd aanzien worden als de Rolls-Royces onder de versterkers. Deze versterkers worden gebruikt in o.a. Quested studio monitoren, Renkus-Heinz, D.A.S., Turbosound en zowat alle andere grote merken, net omdat ze zo goed zijn. Ter illustratie, Tecnare werkt nu bijna 2 jaar met deze versterkers, en tot op vandaag is er nog niet 1 versterker defect gegaan of moeten hersteld worden.

                            Om op Bewap zijn vraag te antwoorden, LPC serie is inderdaad niet goedkoop. Bedenk wel dat elke VPC kast naast de allerbeste speakers een ingebouwde computergestuurde luidsprekerprocessor aan boord heeft met 10-band parametrische EQ, 31-band grafische EQ, limiters, ICEpower amps op elke band, enz... Geen enkele andere merk heeft momenteel de mogelijkheden van deze serie. Mocht je hetzelfde resultaat willen met andere merken dan zal het eindresultaat gevoelig duurder en vooral veel complexer worden. De losse 19” versterkers die er binnenkort aankomen gebruiken dezelfde ICEpower modules als in de kasten, één model gebruikt goedkopere Powersoft modules. De optie bestaat om de processormogelijkheden uit de kasten ook in de 19” versterkers te gaan inbouwen om dezelfde functionaliteit te krijgen.
                            Dagelijks komen er aanvragen binnen van andere merken om deze PC technologie in O.E.M. aan hun door te leveren, maar d
                            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                            Comment

                            • sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

                              #15
                              citaat:Geplaatst door lifesound

                              ik heb het nog nergens gehoord, maar ben wel benieuwd.
                              Tegenwoordig staat in elk pro audio magazine wel een aankondiging.
                              Langs de andere kant, van outline staat er ook telkens een aankondiging......en dat was niet het beste wat ik gehoord heb dit jaar.
                              Een goeie raad van tante Kaat, gewoon effe gaan luisteren
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                              Comment

                              Working...