Behringer FBQ3102

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

    Behringer FBQ3102

    Behringer heeft een nieuw speeltje uit:



    2x31 bands EQ, maar nu lichten de ledjes in de schuivers op bij de frequentie waar feedback vastgesteld wordt.
    Lijkt mij toch wel een handige tool als monitor-EQ. Wat denken jullie erover?
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    Davy, laat maar zitten [8D]
    heb 14 dagen geleden een demonstratie gezien [V]
    Tegen dat de feedback gedetecteerd is liggen je speakers er al uit [xx(]
    T'was wel een FBQ 1502 ( zelfde systeem waarschijnlijk )
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • Thix
      • Jan 2004
      • 99

      #3
      De gewone feedback destroyers doen hun werk ook niet echt goed, dus vrees ik dat dit nog minder zal werken. Koop beter een analyzer dan kan je het zelf zien waar er iets gebeurt en zelf bij regelen. Waarschijnlijk krijg je een kerstboom effect op die EQ als er een keyboard man bijkomt

      Comment

      • sis
        • Jul 2003
        • 3305

        #4
        citaat:Geplaatst door Thix

        Waarschijnlijk krijg je een kerstboom effect op die EQ als er een keyboard man bijkomt
        Hoe bedoel je Thix ??
        Ik ben keyboard man
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          En als het hetzelfde is als de "gewone" Behringer eq's dan klinkt het ook nogeens niet al te best en zijn het nogal priegelfaders waarvan als de lampjes niet aanstaan het nogal moeilijk te zien is hoe ze staan (zwarte kapjes op zwarte achtergrond). Tegen de centen afgezet mag je natuurlijk niet klagen.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • Gentics
            • Dec 2003
            • 12

            #6
            Ik heb een fbq 1502 in gebruik, en ben opzich best tevreden over het apparaatje. Ik gebruik hem voor de monitoren en heb er al een paar keer handig gebruik van kunnen maken in de strijd tegen feedback. 1 nadeel kwam ik tegen en dat is dat je de lampjes alleen kan zien als je vanaf de voorkant er tegen aan kijkt, aangezien die bij mij onder mijn mixer in het rack hangt moet je dus eerst ff bukken voordat je het goed kan zien... tsjaa en dan ben je met feedback al snel te laat
            Gentics

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              zo een EQ met verklikker leds bestaat al heel lang van peavey.
              Die heeft zelfs losse units te koop die je boven een willekeurig merk EQ kan monteren. FLS-noemen ze het. En hun sabine-achtig ding heet feedback-ferret. Die heb ik nooit kunnen proberen trouwens.

              Maar het schijnt dat behringer nog wel eens vaker dingen nabouwd waar toch patent op schijnt te zijn.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • mbottens
                • Feb 2004
                • 743

                #8
                citaat:Maar het schijnt dat behringer nog wel eens vaker dingen nabouwd waar toch patent op schijnt te zijn
                Zo heeft behringer al eens een hele serie studio mixers weg moeten gooien omdat ze te veel op mackie leken, maar volgens mij doen ze dat nog steeds wel. En dan de nieuwe versterkers lijkend op de RMX van QSC, dat tevens zelf ook een OEM product is. Maar volgens mij kun je bij dat OEM'en en nabouwen wel kiezen uit verschillende componenten. Ik doe zelf HBO Electronica en heb vaak genoeg voor de keuze gestaan voor een goeie en minder goeie oplossing met hetzelfde resultaat, alleen een andere kwaliteit. Daartegenover staat wel dat behringer heel standaard tewerk gaat en heel groot kan inkopen (als je overal dezelfde potmeter op zet en dezelfde behuizing gebruikt). Ik gebruik zelf met veel plezier de Processor/crossover van Behringer de DCX2496. En in de studio heb ik TL-Audio en Behringer compressors, verschil de TL-Audio's klinken mooi en de Behringers zijn practisch maar niet meer dan 3 tot 6dB compressie toepassen.

                Om een lang verhaal kort te maken. Ik vind niet dat je direct omdat het Behringer is het product moet afkraken, maar Feedback destroyers zijn moeilijk te maken apparaten en daar is Behringer nog niet zo goed in.

                En die oplichtende lampjes, dat vind ik net als een BPM counter op een mixer je hebt er net niks aan.
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Het idee op zich is heel bruikbaar. Ik geloof niet dat ik dat hoef te onderbouwen. Maar waarom vind jij het zo nutteloos?
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

                    #10
                    citaat:Het idee op zich is heel bruikbaar. Ik geloof niet dat ik dat hoef te onderbouwen. Maar waarom vind jij het zo nutteloos?
                    Ik vind het idee niet nutteloos, alleen wanneer het niet zo goed werkt vind ik het wel nutteloos. Als zo een systeem goed werkt dan hoor je mij niet klagen en dan vind ik het idee van de lampjes of de beatcounter wel goed.
                    Ik weet zeker dat er een hoop live jongens hier op het forum zijn die niet graag met een Behringer feedback destroyer willen werken.
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                    Comment

                    • Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

                      #11
                      amen
                      De groeten => Micha

                      Comment

                      • sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

                        #12
                        Aha, dus toch de uitvoering die zuigt en niet het idee :-)
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                        Comment

                        • Thix
                          • Jan 2004
                          • 99

                          #13
                          @SIS: ik bedoel dat een keyboard soms signalen genereert die door Behringer materiaal als een feedback worden gezien. Ik weet niet of dit bij andere merken ook zo is. Nu werk ik zonder feedback destroyer, gewone goede EQ gekocht. Als het echt nodig moest zijn zal ik mijn feedback destroyer van mijn DriveRack wel opzetten.

                          Comment

                          • sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

                            #14
                            citaat:Geplaatst door Thix

                            @SIS: ik bedoel dat een keyboard soms signalen genereert die door Behringer materiaal als een feedback worden gezien. Ik weet niet of dit bij andere merken ook zo is. Nu werk ik zonder feedback destroyer, gewone goede EQ gekocht. Als het echt nodig moest zijn zal ik mijn feedback destroyer van mijn DriveRack wel opzetten.
                            Ja, inderdaad : keyboards en vooral synth's genereren veel harmonischen waardoor die FBD weleens tilt zou kunnen slaan
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                            Comment

                            • apenpoep
                              • Apr 2004
                              • 21

                              #15
                              Ik heb de FBQ3102's gekocht. Ik ben er op zich tevreden mee, maar zoals het tweede bericht aal aangaf; ze reageren te laat!!!! Hij moet dus eerst over zijn nek gaan en dan pas geeft hij een lichtje. Wel handig tijdens de soundcheck als er geen overspraak o.i.d. is, maar tijdens "live-&-direct" geluid niet echt handig... Er veranderd tijdens het spelen altijd wel iets en dan krijg je de feedback er moeilijker uit. Het kwaad is al geschied voordat je doorhebt welke monitor het is en welke frequentie je moet wegschuiven..
                              Het is dus eigenlijk een gewone goede EQ, met een handige gadget, die, tijdens de soundcheck, goed instelbaar is.
                              ------------------------------------------
                              Tja, there\'s no shit like monkey-doo...

                              Comment

                              Working...