dynacord topkast Madras

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kareltje
    • Jan 2004
    • 26

    dynacord topkast Madras

    Hoi

    Ik heb de madras met top 2/12 dinsdag gehoord.
    Hij klinkt wel goed, alleen gaat de top teveel overheersen als je wat harder draait. Dus eigenlijk hoort bij het systeem 3 bassen vor de verhouding.
    Ik heb een vraag.
    Ik draai nu met 4x sub PWH 17
    4xTop F 150
    1x XA 2600 verst.
    1x L 2400 Verst.
    1x Crossover 230 Powermax.
    Heb de bas op de xa 2600 staan, en de tops op de 2400. maar ik moet de tops nu teveel gaan knijpen.
    Nu heb ik de bassen op de 2400 gezet, en de top op de xa 2600. maar ben nog niet helemaal tevreden.
    Nu kan ik een L 1600 kopen.
    Dus de bassen dan op de 2400 en de tops op de 1600.
    Denken jullie dat ik er dan beter mee uit kom.

    Groeten Kareltje
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Rare combi...je kunt beter die PWH17's op de L2400 gooien..en die XA inruilen voor een L1600...lijkt me beter..
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • kareltje
      • Jan 2004
      • 26

      #3
      Dat heb ik nu ook de bas op de 2400.
      Maar de tops heb ik op de xa 2600 staan.

      Maar hoe de filtering van de xa2600 is dat kan ik niet doen met de crossover 230.

      Dus zou ik ook weer een andere crossover moeten hebben.
      Of andere tops kopen zou eigenlijk liever 1 top hebben dan 2 per kant.

      Daarom ben ik ook gaan luisteren naar de madras top.
      Maar wat is wijsheid???

      Comment

      • djlloyd
        • Dec 2003
        • 44

        #4
        Als ik jouw was zou ik die xa inrulen voor die lx 2200 .
        want die zijn maar 7 kilo.
        goetjes dj lloyd
        Fouten onder voorbehoud

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          citaat:Maar hoe de filtering van de xa2600 is dat kan ik niet doen met de crossover 230.
          Nee?????

          Wat is het verschil? En waarom zouje zonder XA die F150 kasten niet kunnen aansturen??
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • kareltje
            • Jan 2004
            • 26

            #6
            Nee die lichtgewicht versterkers heb ik gehoord, is een verschil van dag en nacht met de oude versterkers.

            Over de xa 2600 ik bedoel hiermee zit een 18 DB per octaaf filter ingebouwd.
            Met een PM 230 kun je geen 18 DB per octaaf maar 12 DB .

            Dus het midhoog gedeelte van de xa2600 is qua vermogen zachter als een L 1600.
            Maar klinkt naar mijn mening beter , omdat je de F 150 Dan ook op actief zet. Terwijl je met een L 1600 de topkasten op passief zet.

            Mijn vraag krijg ik met een L 1600 nog dezelfde sound, met een PM 230 Crossover?

            gr Kareltje

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Volgens mij...maar dat durf ik niet voor 100% te be-amen, zit er in jou XA de zelfde soort x-over, als een PM230...Dat is wat ik me nog vaag weet te herinneren van het weekend wat ik bij bij Dynacord heb doorgebracht..

              Maar heb je die 18dB ook echt nodig? Is het misschien anders geen optie, om je XA en PM230 in te ruilen voor een L1600 en DSP 244...
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • jans
                • Feb 2003
                • 869

                #8
                Een F150 op actief ? Heb je een gemodificeerde kast?
                Volgens mij is een F 150 een passief systheem, wat er gebeurd als je op sytheem draait is dat je bassen via je speakon 1+,1- worden gevoed en je top via 2+,2-.
                Corect me if I´m wrong.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  citaat:Een F150 op actief ? Heb je een gemodificeerde kast?
                  Het hele systeem is 2 weg aktief..Bass + Top..
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • kareltje
                    • Jan 2004
                    • 26

                    #10
                    Een F150 op actief ? Heb je een gemodificeerde kast?
                    Volgens mij is een F 150 een passief systheem, wat er gebeurd als je op sytheem draait is dat je bassen via je speakon 1+,1- worden gevoed en je top via 2+,2-.
                    Corect me if I´m wrong.

                    Dat klopt, maar de schakelaar van de F150 moet op systeem staan.
                    Dan krijg je dat het midlaag gedempt word.
                    Klinkt wel heel goed, maar de versterker is nu zo op.

                    Comment

                    • kareltje
                      • Jan 2004
                      • 26

                      #11
                      Volgens mij...maar dat durf ik niet voor 100% te be-amen, zit er in jou XA de zelfde soort x-over, als een PM230...Dat is wat ik me nog vaag weet te herinneren van het weekend wat ik bij bij Dynacord heb doorgebracht..

                      Nee in de versterker van de PM serie zit deze crossover, de XA is anders gecrosd.

                      Het probleem van de DSP 244 is dat hij te ingewikkeld is, je kan er de hele boel ook mee verkrachten.
                      En dan zou ik toch voor de Lemcrossover gaan de DX 26 plus is veel goedkoper en zeker zo goed, plus heeft 6 out.

                      Het probleem wat ik nu ook eigenlijk heb is dat ik steeds met 4 tops moet werken, deze moeten ook weer gestapeld worden, anders heb je fase.
                      Vandaar dat ik eigenlijk naar nieuwe systemen aan het zoeken ben geweest, maar vond niet echt een systeem bij dynacord wat beter was.
                      Heb mijn CWH 12 topkasten verkocht, omdat deze op hoge volume te agressief klonken.
                      Maar ben eigenlijk een beetje te lang gefixeerd geweest op dynacord, heb nu eens rondgekeken, en vond de boxen van Mackie, en ik moet zeggen, dit ziet er alleraardigst uit.

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        En een F1153 van Dynacord?

                        Of een set van HK....

                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • kareltje
                          • Jan 2004
                          • 26

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

                          En een F1153 van Dynacord?

                          Of een set van HK....

                          Die heb ik geprobeerd de 1153 maar ging zachter als 2 F150 per kant.
                          De HK heb ik wel gezien ziet er ook goed uit, heb er zo'n tien jaar geleden ook mee gewerkt, klonk toen al niet slecht.

                          Comment

                          • Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

                            #14
                            K klinkt zeker niet slecht en als je naar de kosten kijkt, die vallen ook 100% mee...Ik heb zelf ook de F1153 gehoord, maar ik ben van mening dat ie harder gaat, dan 2 F150 toppen...en blijft langer op klank.
                            Olaf Duffhuës

                            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                            Comment

                            • kareltje
                              • Jan 2004
                              • 26

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

                              K klinkt zeker niet slecht en als je naar de kosten kijkt, die vallen ook 100% mee...Ik heb zelf ook de F1153 gehoord, maar ik ben van mening dat ie harder gaat, dan 2 F150 toppen...en blijft langer op klank.
                              We hebben de sets naast elkaar gehad 4x F150 en 2x 1153.
                              En de 1153 gaat een stuk zachter.
                              Je hebt natuurlijk met 4 kasten meer luchtverplaatsing.

                              Comment

                              Working...