J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Standaard 2-weg of 3-weg

Wat vinden jullie beterder voor dikso en/of bandjes?? 2-weg of 3-weg systemen??
    meningen en ervaringen svp!!

PS
    Misschien niet de meest zinnige vraag, maar ik had m'n vorige dubbel geplaatst, en kreeg hem niet verwijderd, dus dan maar zo!!
    M.vr.gr.

stefan

Standaard

Hoeveel wegs is al uitgelegd:
    citaat:vierwegsysteem [..] (sub/laag/mid/hoog)
    Dus hoeveel 'geluidslagen' je in de speakerboxen kan onderscheiden. Je hebt dus een grote speaker voor de allerlaagste tonen, een iets kleinere basspeaker voor iets minder laag, een middentoner voor de middentonen en een tweeter voor hoog. (Hoe eenvoudig!) Ze zijn gescheiden door (hoe kan het ook anders) een scheidingsfilter [)]

Passieve boxen zijn gewone speakers die je aan de versterker aansluit, passief wil zeggen dat er al een versterker in is gebouwd. Je hoeft in het laatste geval alleen maar een line-in in te gooien (zelfde signaal als wat er uit je cd-speler komt)

btw welkom op het forum, ben je hier om het allemaal te leren? Dan zou k zeggen, doe wat ervaring op door bij een verhuurbedrijf te solliciteren. Deze vraag is zo'n beetje minimumkennis op dit forum.
    Vat het s.v.p. niet AL te hard op, is nie zo bedoeld!

Standaard

dmxman, ik zal het je uitleggen, voor zover ik weet;

2-weg wil zeggen dat je een systeem hebt voor laag-hoog
    dus 3-weg wil zeggen dat je een systeem hebt voor laag-midden-hoog
    en een 4-weg systeem wil zeggen dat je een systeem hebt voor sublaag-laag-midden-hoog

En passief betekent; met externe versterker (dus niet ingebouwd in de kast van de speaker)
    Dus actief betekent; met interne versterker (dus met ingebouwde versterker in de kast)

Tip; in jouw geval zal ik eff naar het Newbie-forum gaan...

Nu eff over de vraag van Triple S;

Ik zeg altijd; hoe meer weg-systemen ---> des te beter... tja, ut kost natuurlijk wel wat, zoals Robert al zei.... processors/x-overs enz....

Groeten,

Niels

Standaard

hoe meer weg hoe beter, ach weet ik niet,
    ben ook wel eens van die oudhout stapel sets tegengekomen die 5 weg waren en daardoor echt niet klonken,
    maar dat is natuurlijk geen vergelijking

met m'n eigen setje is 2weg actief (bas/top) en de top is 2weg passief,
    best wel een veel toegepast idee,in ook nog wel knap grote sets.

voordeeltjes zijn;slechts 4 ampjes en zo'n setje is flexibel,
    los gebruik van toppen e.d.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Standaard

Niet dat ik hierover zwaar wil in discussie treden, maar volgens mij is

Passief :geluid wordt gescheiden door een filter die tussen luidspreker en de versterker hangt
    Actief: scheiding van geluid gebeurd voor de versterker, waardoor speaker rechtstreeks wordt aangestuurd door versterker.

Luidsprekers met ingebouwde versterker is dus niet de correcte omschrijving voor actief volgens mij.

PS ik gebruik voor disco ook een gemixt setje Actief 2-weg: sub-mid+hoog en de topkasten zijn dan passief gefilterd naar mid en hoog.
    ah zo dan

Ingeschreven
    Aug 2002

Standaard

Volgens mij haal jij actief/passief filteren en actieve/passieve luidsprekers door elkaar.

Ingeschreven
    Feb 2003

Standaard

Daarom spreken we dus ook over:
    actief gepowered en
    actief gefilterd.

Nobody is a virgin; life fucks us all!

Standaard

't is toch wat! Je stelt op 29 januari 2001 een vraag, en we gaan er in november 2003 weer gewoon op verder!

En idd, je hebt passieve en aktieve speakers, en passiefe en aktieve filters, en da's heel wat anders.

Zo kun je dus een passief gefilterde aktieve set hebben, maar ook een aktief gefilterde passieve set! Of een passief gefilterde passieve, of een aktief gefilterde aktieve.....
    Don\'t call me DJ!

Forum Rechten