Apex of Klark?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    Apex of Klark?

    Tja, de titel zegt genoeg, we willen nieuwe EQ's. Voorlopig 2 voor bij FOH, en een rackje van 3 bij de monitormix. Heeft iemand een voorkeur voor de genoemde opties?
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

    #2
    Van Apex is zeker de PE 232MKII erg mooi. 2 X 30 banden en per kanaal 2 parametrische eq's. Werkt ideaal (en snel) op monitoren. Voor FOH zijn de DN 360's van klark erg goed (heb nog nooit apex aan het front gehad).

    Ik heb ook pas met die nieuwe digitale lijn van Klark gewerkt. 1 master unit en een aantal slave's. Kost wat maar dan heb je ook heel wat. Ondanks dat het digitaal is kan je toch heel "analoog" inregelen dmv. de slide bars die op de master unit zitten.

    Succes!
    Lid van het Front tegen zijlicht

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      De BSS FCS-960 of een Rane DEQ60 misschien een optie? De laatste hebben we zelf in het bezit, ben er dik tevreden over. Klankmatig en qua bedienings gemak en qua opzet...Ze zitten ook allebei in dezelfde prijs klasse als Apex en Klark...Alleen Klark spant natuurlijk de kroon....Met zon 1850,- ex. btw en balanceren..
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • pascal
        • Jan 2003
        • 69

        #4
        Beste Daan,
        Even een correctie op de prijs van de Klark Teknik DN360. Deze Eq kost maar €1582,00 bruto excl. BTW. De reden dan de 360 wereldwijd de meest verkochte eq is is het feit dat er gebruik gemaakt wordt van een "MELT" filter met een proportionele Q factor. Dit geeft de warme muzikale klank die iedereen zo prettig vindt van Klark. Daarnaast natuurlijk de onverwoestbare mechanische kwaliteit en de minimale afschrijving. Een KT DN360 blijft altijd geld waard.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          Verder heeft die klark een eindtrap die niet over zijn nek te krijgen is, waardoor hij (vooral op FOH) nogal eens een dB'tje of wat kan toevoegen op de grotere systemen ( bijna 10V uit, naar het schijnt....)
          En daar gaan vooral de amerikaanse systemen met hun verhoogde 0 dB-level ineens veel lekkerder op draaiden.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Pascal heeft gelijk..ik had het even door de war gehaald met de incl. btw prijs..:-) Maar dan blijven iig nog de 4 genoemde apparaten in de zelfde prijsklasse....Dan gaat het naar mijn mening niet meer om kwaliteit, maar om een vorm van smaak, uitstraling, werkgemak en welk merk dat je het liefste hebt..
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

              #7
              Achja... We hebben er inmiddels van allebij 1 staan. Dus we doen een A-B vergelijkje, en af en iedere keer een ander als we op klus gaan. Komen we er wel uit...
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

              Comment

              • Jag
                • Nov 2002
                • 319

                #8
                Mijn ervaring met Apex is dat ze nogal vaak stuk gaan, zowel onze eigen als van anderen. Maar het kan ook toeval zijn.

                Comment

                • neeltje
                  • Apr 2003
                  • 295

                  #9
                  is toeval denk ik. Voor monitor zijn die parametrische eq's (apex) trouwens echt wel super. Voor front misschien toch de klark als het aan mij ligt, of de intelli-q van apex natuurlijk.
                  "En Go"

                  Comment

                  • DidierB
                    • May 2003
                    • 337

                    #10
                    Heb ook heel lang gewerkt met Klark op FOH en Apex op mons. Werken beiden uitstekend. Als ik moet kiezen welke op FOH, dan liever de Klark en wel om 2 redenen:

                    1. mijn persoonlijke voorkeur (die warme klank he)
                    2. welk merk staat er meestal in de rider van grote bands voor de foh? Juist.


                    Groeten,

                    Beghin Didier
                    Ampli bvba

                    Comment

                    • reflection
                      • Mar 2002
                      • 413

                      #11
                      ik ken heel apex niet, klark wel dus dat spreekt voor zich, zou er sowieso voor gaan als ik beide producten niet kende want ken wel andere goede producten van klark
                      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        als je apex niet kent, geen probleem, maar reageer dan niet...

                        Comment

                        • lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

                          #13
                          citaat:Geplaatst door reflection

                          ...want ken wel andere goede producten van klark
                          Zelfs de beste merken hebben wel ergens iets van brol op de markt....

                          Comment

                          • som
                            • Nov 2002
                            • 787

                            #14
                            citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

                            Achja... We hebben er inmiddels van allebij 1 staan. Dus we doen een A-B vergelijkje, en af en iedere keer een ander als we op klus gaan. Komen we er wel uit...
                            welke is het nu geworden?
                            en waarom[:I]
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

                            Comment

                            • Daan Hoffmans
                              • Aug 2000
                              • 1225

                              #15
                              Ik denk dat het weinig uitmaakt allemaal...
                              Al moet ik zeggen dat ik op de Apex al een keer rode lampjes heb zien branden, zonder dat ik echt wild bezig was...

                              Verder heb ik de DN370 bekeken in Frankfurt, en moet zeggen dat ik wel gecharmeerd was van de notchfilters, errug lekker op monitors natuurlijk.

                              Apex heeft dan weer het voordeel dat we erg goed met de importeur door een deur gaan.

                              Maar de laatste 3 zijn er nog niet, dat komt niet omdat we er nog niet uit zijn, maar omdat de prioriteiten even omgelegd moesten worden...
                              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                              Comment

                              Working...