Electro-Voice RX serie.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsjoerd
    • Sep 2002
    • 58

    Electro-Voice RX serie.

    Heb pas 2 EV RX 115 / 75 tops over kunnen nemen voor een heel interessante prijs.
    Hoe kan ik deze nu het beste gaan filteren en aansturen?
    Er moet ook nog een sub onder komen uiteraard.
    Waar ik aan het denken ben:

    Modules van EV speciaal voor de RX serie + bijpassende moduleversterkers. (moet hier dan nog een losse crossover bij voor de subs?)

    Losse processor (2 weg voor bas en top, of 3 weg voor bas en biampen op de top).

    Of iets anders?

    Wat zijn jullie ervaringen cq. meningen hierover (en ook over deze
    speakers)
  • herriesmurf
    • Sep 2003
    • 12

    #2
    Perfecte topkastjes.
    Je kunt het beste EV P1202 met modulekaarten voor de toppen gebruiken en 1x P1201 met kaart voor je subs.

    Comment

    • mixmeister
      • Sep 2003
      • 2

      #3
      zeker weten,die modules zijn helemaal perfect,ik heb dit ooit met een omnidrive aangestuurd,en geloof me er valt weinig meer aan te verbeteren
      problemen bestaan niet alleen uitdagingen

      Comment

      • djsjoerd
        • Sep 2002
        • 58

        #4
        OK, da's dan duidelijk.
        Bedankt voor de adviezen.
        Nog meer mensen met een mening hierover?

        Comment

        • bas_geluid
          • Mar 2001
          • 56

          #5
          Hoi DJsjoerd,

          Ik zal wel weer eigenwijs zijn. Maar ik heb dus ook de RX serie en wel de 115 met daaronder een 215. Ik heb deze die niet aangestuurd met die speciale amp + module. Maar ik maak gebruik van de ac one controller ook van EV. De Subs worden aangestuurd door een EV P2000 en de toppen door een dynacord s1200 (deze had ik namelijk al). tzt wil ik voor de toppen ook een P2000 kopen maar voor nu is het prima.

          Ik heb graag wat extra vermogen. Ik gebruik de set alleen zelf en zal dus altijd luisteren of er niks vervormd. Zolang dat niet het geval is zul je ook niks kapot draaien.

          Ik weet niet waarvoor jij de RX serie gaat gebruiken, disco of bandjes?
          voor disco zou ik de 215 er onder zetten en voor bandjes de 118.

          Als je nog vragen heb dan hoor ik het wel


          Groeten Bas Geluid

          There are only 10 types of people in the world:
          Those who understand binary and those who don't

          Comment

          • DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

            #6
            Hoi ,

            Ik draai regelmatig met de EV RX 212 en daaronder MTL 2 bassen. Ik vind de toppen niet slecht klinken in fullrange mode maar als je ze biampt bind ik ze een heel stuk opener klinken.
            Ik zou daarom gaan voor een losse processor met amps.
            Bijvoorbeeld :
            EV P1200 op het hoog
            EV P2000 op het mid
            EV P3000 op het laag.

            Hierop kun je dan een processor zetten (echte wil je bij EV blijven zul je wel 2 DX 38 moeten kopen ik zou daarop kiezen voor een processor van een ander merk (met 6 kanalen uit)

            M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

            Comment

            • Controller
              • Apr 2002
              • 745

              #7
              Ik heb vandaag weer een RX setje gebouwd:

              EV RX 2x Top en 2x Sub per kant

              Amp rack uiteraard 1 per kant.
              EV P1201 voor de subs
              EV P1202 voor de toppen

              Midas Venice 240 ervoor.

              Comment

              • herriesmurf
                • Sep 2003
                • 12

                #8
                Als je een processor zoekt neem dan zeker een EV Dx38 en geen goedkoop alternatief als Behringer, LEM, DBX of iets dergelijks. Je systeem is zo goed als de zwakste schakel. Anders rij je in een Roll Royce met de versnellingsbak van een fiat 500. Deze vergelijking is uiteraard een beetje uit verband maar je snapt wat ik bedoel. Bezuinig zeker niet op de processor. De EV Dx38 heeft een dynamisch bereik van meer dan 115 db. De meeste andere halen amper 100 db als je er aan gaat meten.

                Comment

                • herriesmurf
                  • Sep 2003
                  • 12

                  #9
                  Je kunt met 1 Dx38 een systeem draaien. Als je de topkasten passive gebruikt. En geloof mij in bi-amp mode win je heel weinig. De X-overs in de Rx topkasten zijn echt van superieure kwaliteit. Je kunt beter 2 weg ( mid/hi + Sub ) draaien met een goede processor dan 3 weg met een low-budget (slechte) machine.

                  Comment

                  • cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

                    #10
                    citaat:Geplaatst door herriesmurf

                    Als je een processor zoekt neem dan zeker een EV Dx38 en geen goedkoop alternatief als Behringer, LEM, DBX of iets dergelijks.
                    Hoho, DBX heeft zeker mooie processortjes ertussen zitten. Een zware belediging om DBX in een adem met Behreding en Lem te noemen.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

                    Comment

                    • herriesmurf
                      • Sep 2003
                      • 12

                      #11
                      Ok, daar heb je gelijk in. Sorry. Hierbij eerherstel voor DBX. Maar als je dan toch iets uit de harmann group wil neem dan de omnidrive. Is toch tikie beter.

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        citaatmnidrive. Is toch tikie beter.
                        we hebben het hier over de speaker-management systemen? dan mag je bss en dbx rustig in 1 adem noemen hoor. en dat tikkie beter zal wel smaak zijn, dan.

                        Comment

                        • DJ_Robin
                          • Jul 2001
                          • 610

                          #13
                          De op merking dat je weinig wint in biamp mode ben ik het geheel niet mee eens. De toppen klinken zeker goed in passieve mode maar als je ze biampt worden ze veel opener en helderder.
                          En processors kan je heel veel kanten op , ik zou inderdaad wel kiezen voor een goede processor. Kijk naar DBX of BSS of XTA als je een 6 kanaals processor wil of kies voor 2 ampracks met ook 2 DX 38 dan heb je 8 kanalen en kan je eventueel ook een delaytje of infilletje neerzetten.

                          M.V.G
                          EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

                          Comment

                          • djsjoerd
                            • Sep 2002
                            • 58

                            #14
                            Als ik die modules in met bijbehorende versterkers gebruik heb ik toch geen aparte crossover meer nodig, of zie ik dit fout?
                            Dan kan ik de RX 115 / 75 tops niet biampen of wel?

                            Comment

                            • pascal
                              • Jan 2003
                              • 69

                              #15
                              Dj Sjoerd, als je de Px1201 en 1202 versterkers met bijbehorende module koopt heb je verder niets meer nodig. De modules zorgen voor de cross en de beveiliging van de speakers. Je kunt dan je 115 top niet bi-amp gebruiken. Dan moet je naar een Dx38 welke standaard voorzien is van presets voor de Rx115. Succes.

                              Comment

                              Working...