JBL-EON 1500

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imported_DJ René
    • May 2003
    • 25

    JBL-EON 1500

    Beste forummers,

    Zit met het volgende:
    Ben van plan om (monitor)speakers aan te schaffen voor gebruik bij drive-inn. Wil ze ook als setje (4 stuks) kunnen gebruiken voor kleinere feestjes (50 personen), zodat je niet steeds met van die mega kasten hoeft te gaan sjouwen. Heb zelf zitten denken aan de JBL-EON 1500. Heb deze speaker verschillende malen "in werking" gehoord en ben erg tevreden over z'n sound. Mijn vraag is daarom ook wat jullie ervaringen zijn met deze speakers en of het een goede keus is om 4 van deze speakers aan te schaffen? Weet namelijk niet of ze, zonder gebruik van subs, voldoende lage tonen opbrengen als ik ze als setje wil gebruiken (voor monitoring zijn ze denk ik wel oké)
    Voorstellen voor gebruik van andere speakers zijn van harte welkom.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groeten,
    René

    P.S.: Kan iemand mij een inschatting geven van de geluidskwaliteit/geluidsdruk (zowel laag als hoog) bij gebruik van 4 Mackies bij een x aantal personen. (Bijv. t/m 100 personen gaat prima, 200 personen trekt de set niet) Ennuh, moet er nog een aparte versterker aan te pas komen, of just plug&play op het mengpaneel/randapparatuur?

    Nog ff iets anders:
    Stel dat ik de set wil gebruiken voor een groter aantal personen, wat voor subkasten adviseren jullie dan en voor hoeveel personen zou de set dan geschikt kunnen zijn?

    Wel erg veel vragen, maar ik vertrouw dan ook volledig op jullie kennis!

  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #2
    kan je even vertellen wat jou budget is , dat is iets makkelijker om voor jou het beste te kiezen
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Ik heb even voor jou gekeken
      Mackie 1521 die klinkt stukken beter, heeft meer vermogen totaal 500 watt rms, laag en hoog is beter, hogere spl, en je kan makkelijk uitbreiden
      2 x 1521 = 4 x eon 1500 kwa vermogen en geluidsdruk
      hij is 2 x zo duur dan de eon maar hij is ook 2 x beter
      aan U de keus
      vriendelijke groet
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • neeltje
        • Apr 2003
        • 295

        #4
        ik zou allessinds de eon laten vallen. Hij bezit geen laag (mijns inzien) en als monitor heb ik ze eens gebruikt op de grond naast een dj, en die hoorde meer van de front als van de eon (front was nochtans slechts 2 keer sx250, met twee subjes per kant)
        Als ik van jou was zou ik dus iets langer doorsparen en iets anders kopen: macky, rcf,...
        "En Go"

        Comment

        • Rv
          • Feb 2001
          • 1086

          #5
          Achja, wij hebben ook wel wat eon's. Je krijgt ze niet stuk, ze gaan erg hard, en er komt best wel bas uit.
          Maar! Als je ze vergelijkt met de art reeks van RCF, dan gaan ze zwaar ten onder hoor. Een rcf Art300A, das toch nog net iets anders. Zie dus inderdaad ook mackie/rcf...
          ____
          Rv.
          ____

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            citaat:Je krijgt ze niet stuk, ze gaan erg hard, en er komt best wel bas uit.
            Ik zal dat laag dan eens gaan zoeken....ik ben het namelijk nog nooit tegen gekomen...En we hebben er 4 in de verhuur.....Als monitor zou ik ze niet gebruiken, die dingen zijn namelijk op harder volume erg moeilijk te mixen..ook met een 30 bands EQ...
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              Heel bijzonder, maar ik werk rees jaren met de Eon's eerst hingen ze in een kroeg waar ik wel een wat deed, klonk niet echt beroerd, maar ook niet echt warm.

              Ik gebruik ze graag als dj monitor, blijven lekker strak op hoog vermogen.
              Zijn ook prima bruikbaar als floortje.
              Wij maken gebruik van zowel de passieve als de actieve eon's kan niet anders zeggen dat ik ze best zou missen als ze weg gingen

              Comment

              • imported_DJ René
                • May 2003
                • 25

                #8
                Beste forummers,

                Alvast bedankt zover voor jullie reacties c.q adviezen. Begin er nu toch wel aan te twijfelen of ik wel voor die EON's zal gaan. Dan nog maar ff wat bankieren en toch maar kiezen voor de RCF of Mackie serie. Dat 500w actief (Mackie) bevalt me denk ik prima. Moet met vier stuks toch behoorlijk wat geluidopbrengst kunnen leveren dacht ik zo. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik die dingen in Nederland en/of België kan krijgen? (leverancier) Of kennen jullie iemand die ze de deur uit doet voor een aantrekkelijk prijsje?
                Hoe zit het, by the way, met de klank van die speakers......ben erg gesteld op een beetje een warme sound en niet van dat schelle gedoe. Hoop op reacties van jullie. Voor zover alvast bedankt.

                Groeten,
                René

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  Heel leuk allemaal, maar denk je nu echt dat we hier zover gaan dat we iedereen maar reclame laten maken: koop ze bij voor zoveel euri?

                  Dat zou de ondergang betekenen van het forum!
                  Wat we van jou vragen is dat je zelf even de moeite neemt om contact te zoeken met een delaer, kan prima via de importeur van de door jou gewenste merken.

                  Het is hier geen markt, we doen hier niet aan gezocht en te koop aangeboden.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • imported_DJ René
                    • May 2003
                    • 25

                    #10
                    Xcuse me Mr. Moderator. Just asking? Maar eeuuuhhh, don't bother, kijk echt wel verder dan m'n neus lang is. Is ook absoluut niet m'n bedoeling om jullie je kostbare tijd te laten verdoen om me te vertellen waar ik voor weinig die speakers aan kan schaffen. Money is not the question Ik bedoel, kan zelf ook wel een low budget site vinden....ddaaaa.
                    Wil hier gewoon iets opsteken van jullie kennis, omdat ik zelf nog niet 100% op de hoogte ben van alles in de licht,- en geluid wereld.
                    Dus bij deze m'n oprechte excuses!
                    Hoop dat iemand begrip hiervoor heeft en me desondanks toch op weg kan helpen.

                    Grtz, René

                    Comment

                    • moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

                      #11
                      nee, we gaan je niet op weg helpen met een laagste prijs aanbod.
                      Je biedt heel beleefd je excuses aan, maar je vraagt impliciet toch of iemand je ff een prijsje kan maken.
                      Heb jij een bunker voor je kop?
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                      Comment

                      • imported_DJ René
                        • May 2003
                        • 25

                        #12
                        Mr. Moderator, we hebben denk ik ff een miscommunicatie? Bedoel daarmee dat ik graag ervaringen hoor van mensen, als ik "een prijsje" wil hebben dan vraag ik daar wel om, maar aangezien dit forum hiervoor niet de geschikte plaats is zoals je net aangaf zul je me d'r ook echt niet meer over horen. Believe me, ben vrij direct in dat soort dingen. Dus wat betreft die bunker, da's nie zo netjes. (Handig lullen als je niet weet wie er tegenover je zit) Toon ook respect naar jou om m'n excuses aan te bieden, toch?
                        Grtz, René

                        Comment

                        • moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

                          #13
                          Oke,
                          had ik het toch verkeerd gelezen (gelukkig!).
                          Is het nadeel van de interpretatie van een berichtje he...je kan het op twee manieren lezen en ik las het even op de meest beroerde manier.
                          We gaan gewoon weer verder met discussieren over de eons.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                          Comment

                          • imported_DJ René
                            • May 2003
                            • 25

                            #14
                            Nevermind, kan gebeuren. In ieder geval thnx voor het begrip.
                            Grtz, René

                            Comment

                            • Thomas
                              • Apr 2001
                              • 49

                              #15
                              Wij zijn heel tevreden over onze art's van rcf, we hebben zowel de 300 reeks als de 500 reeks en denk dat ze toch wel iets beter gaan dan die eons

                              Comment

                              Working...