J&H Shop - Alles voor op en rond het podium

Standaard Mixer Soundcraft

Beste mensen,

In het theater waar ik af en toe mee-klus, staat als geluidsmixer een Soundcraft Spirit Folio Live 4-2 (of zoiets). Met de handleiding en een vaag galmpje heb ik hem helemaal doorgewerkt. Ik snap nu heel dat ding, inserts, pre- en post-fade aux, returns en zo. Toch nog even enkele vraagjes, zodat ik dat ding helemaal onder de knie krijg.

Er zit een bepaalde uitgang op: De Matrix uitgang. De verschillende subgroepen zijn door te sturen naar de Matrix uitgang. Mijn vraag nu: Is dit gewoon een soort van extra "Main mix" uitgang, maar dan zonder faders, of heeft deze uitgang meer verschillen met de mix?

Volgend vraagje: Ik lees hier op het forum: Send/return. Is Send hetzelfde als een aux? Ja toch?

En: waar zijn de subgroep uitgangen voor? Dus de "echte" XLR's uitgangen. Waar gebruik je die in de praktijk voor? Je monitoring gaat via een aux, je FOH gaat via de zaalmix... waarvoor zijn de subgroep uitgangen dan?

Tenslotte de rec uitgang... waar zit die tussen? Kortom, is die post-fade, en ook afhankelijk van de subgroep uitsturing, en van de Main mix uitsturing?

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden!

Greetings. Robert

Standaard

Heeft iemand een idee wat een 2e hands Soundcraft Spirit Folio 4 waard is?

Ciao Tim

Standaard

citaat: je koopt toch ook geen reserve motor tegelijk met je nieuwe auto
    2,5 jaar na dato ik wel hoor ad mies

WTT rentals

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

citaat: mijn reaktie op die reserve voeding vindt ik wat overdreven ,je koopt toch ook geen reserve motor tegelijk met je nieuwe auto.
    Maar wel een reservewiel!!!

nou, ehhh, ik stond ooit voor 250.000 man met een defecte voeding.
    en dan wil je maar wat graag.

Verder : de duurdere tafels : altijd dubbel gevoed. Op dat bedrag doet die paar honderd euro het 'm ook niet.

ik ken ook nberdijven die met een tehringer minitafeltje rijden als spare voor de delta, of de AH wizzard (vooral de tape-act's enzo..)

wat was mijn allereerste handtekening???

Standaard

250 000 man? Waar was dat Mac?

____
    Rv.
    ____

Standaard

Ik vraag het gewoon nog een keer...

Heeft iemand enig idee wat je neer moet leggen voor een 2e hands Soundcraft Spirit Folio 4?

Ik wacht weer af....

Ingeschreven
    Nov 2002

Standaard

2 jaar geleden ook al? welkom op het forum scooby
    De groeten => Micha

Forum Rechten