oplaadbare batterijen voor professioneel gebruik

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Berry Florijn
    • Jan 2001
    • 1

    oplaadbare batterijen voor professioneel gebruik

    Wie weet of er oplaadbare batterijen bestaan die ongeveer 3-4 uur goed blijven presteren in een draadloze microfoon?
    Graag een merknaam of telefoonnummer of zoiets en als je het weet een prijsindicatie.



    Berry Florijn
    berryflorijn@yahoo.com
    Berry Florijn
    berryflorijn@yahoo.com
  • Peter Hendrix
    • Jul 2004
    • 6

    #2
    Hoi,

    Iemand al gekeken naar de volgende oplossing?
    Shop Mega Batteries for all your battery and charger needs. Brand names, great prices and solid customer support


    260 mAh en 10 tegelijk opladen!

    Peter

    Comment

    • Jeroen
      • Aug 2000
      • 1021

      #3
      Ehhh er zijn ook hele mooie 19" oplossingen voor
      Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

      Comment

      • Peter Hendrix
        • Jul 2004
        • 6

        #4
        Klopt, maar die kosten tussen de € 350,- en € 450,- ex BTW.
        Deze kost $ 189,- (€ 155,-) inclusief 10 batterijen... is toch wel ietsje aantrekkelijker voor de amateur-muziekant lijkt me.

        Maare, denk je dat die 260 mAh batterijen een beetje zullen presteren?

        Groeten,
        Peter.

        Comment

        • Amati
          • Nov 2001
          • 100

          #5
          Wij hebben laatst voor een band die gemiddeld twee keer in de week weg is een 19" accu-lader en bijbehorende 9volt's gekocht.
          Opgeladen gaan ze minimaal 4 uur mee.
          Het enige nadeel is dat je op tijd je versteker-rack van stroom voorziet. Anders zijn ze nog niet opgeladen als het optreden begint.
          Afgezien hiervan is het een prima en goedkope oplossing.
          Het gaat om lader en batterijen van Fischer-amp.

          Mzzl

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Ik neem altijd varta High Energy, daar lopen mijn zenders 10 uur op, hebben we in de praktijk vernomen.

            Ik ben om diverse redenen niet gecharmeerd van oplaadbaar, oa omdat je de hoeveelheid lading niet kunt zien.

            Comment

            • Peter Hendrix
              • Jul 2004
              • 6

              #7
              Begrijpelijk.

              Onze situatie is vrij eenvoudig... we hebben 5 wireless in-ear systemen, 3 wireless guitar transmitters.
              We spelen ongeveer 3 uur, één set van een dik uur, en één set van dik anderhalf uur. Als we beginnen met volle batterijen en we wisselen ze in de pauze om kan ons volgens mij niets gebeuren... toch?

              We maken de batterijen gewoon onze eigen verantwoording, dus niet van de PA. Verder houden we een doosje Duracell Procell's achter de hand en volgens mij zitten we dan safe.

              Mocht ik het helemaal mis hebben, laat het dan vlug even weten,... ik heb namelijk zojuist die lader en 20 batterijen besteld

              In ieder geval bedankt voor jullie meningen.

              Groeten,
              Peter.

              P.S. Lekker levendig forum, je zit hier tenminste niet dagen op een reactie te wachten.

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                Duracel procell is in de praktijk in sommige gevallen (korte hevige belasting) slechter dan de consumer M3 versie.

                Volgens battrex niet, maar volgens testers voor militair gebruik wel. En ik geloof eerder een wetenschapper dan een verkoper in dit geval.
                lekker belangrijk!

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  Volgens mij ben je met Duracell procell niet echt duurder uit dan met een oplader en oplaadbare batterijen.

                  Zeker wanneer je procell's groot inkoopt dan is de aanschafprijs goed te doen.

                  Vergeet niet dat ook oplaadbare batterijen niet het eeuwige leven hebben...

                  Na wat experimenten met oplaadbare batterijen vanwege het vele gehannes en kans op fouten (lege batterijen) naar mijn volle tevredenheid weer overgestapt op die van het konijntje...

                  Volgens mij bespaar je niet genoeg om de onzekerheid die je ervoor terug krijgt weg te nemen met oplaadbaar...

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    voor zenders zou ik ook niet oplaadbaar gebruiken (tenzij het voor korte tijd is < 1uur)

                    verder gebruik ik sinds kort voor me sennheiser in-ear een lader met 2 blokjes van Fisher amps, en ik ben er erg tevreden over.

                    oja het gaat bij mij om de alc 29
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Peter Hendrix
                      • Jul 2004
                      • 6

                      #11
                      citaat:Geplaatst door shure-fan

                      voor zenders zou ik ook niet oplaadbaar gebruiken (tenzij het voor korte tijd is < 1uur)
                      Vreemd genoeg doen de zenders (volgens specificatie) langer met de batterij (18 uur) dan de ontvangers (6-9 uur).

                      citaat:Geplaatst door shure-fan

                      verder gebruik ik sinds kort voor me sennheiser in-ear een lader met 2 blokjes van Fisher amps, en ik ben er erg tevreden over.
                      Dus in principe bevallen die oplaadbare batterijen begrijp ik.

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Peter Hendrix


                        Vreemd genoeg doen de zenders (volgens specificatie) langer met de batterij (18 uur) dan de ontvangers (6-9 uur).

                        nogal wiedens, die in-ear-speakers lopen niet op diesel...

                        Comment

                        Working...