SM58 of Beta58

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

    SM58 of Beta58

    ben van plan een draadloze mic aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de SM58 en Beta58 (is ongeveer 25€ duurder).Wordt hoofdzakelijk gebruikt voor zang.
    Heb ergens gehoord dat Beta58 sneller neiging geeft tot feedback (gebruikte monitors zijn RCF ART300),maar zou helderder klinken als de SM58.
    Iemand ervaringen hiermee?

  • Martijnvanthiel
    • Oct 2002
    • 104

    #2
    Voor zover ik weet heeft een beta juist minder snel last van feedback, klinkt deze warmer en is vooral rustiger op het hoog...

    ter info

    gegroet

    Martijn

    Met vriendelijke groet,

    Martijn van Thiel

    Comment

    • Rv
      • Feb 2001
      • 1086

      #3
      Hoi Davy,

      kan je me ook vertellen waarom je kiest voor de Shure draadloze en niet voor bijvoorbeeld sennheiser ofzo?

      Waarom gaat je voorkeur naar de shure?

      (wanneer je dit topicvervuiling vind, stuur maar in een mailtje, dan verwijder ik dit berichtje)

      bedankt!

      ____
      Rv.
      ____
      ____
      Rv.
      ____

      Comment

      • Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

        #4
        alvast bedankt voor de reacties.
        Is het niet zo dat shure beter in de markt ligt qua verhuur?

        Sennheiser is misschien ook een optie,maar ben niet zo op de hoogte van die draadloze toestanden en typenummers.
        Ik heb wel al enkele Sennheisers E845,deze klinken naar mijn gevoel ongeveer gelijk een SM58.

        Comment

        • B-there
          • Oct 2002
          • 272

          #5

          Tja als je kijkt naar de hoeveelheid artiesten die met Shure werken en die met Sennheiser werken (op de sites), dan is die van Shure wel wat groter ja.
          Licht er ook maar aan welk merk het verhuurbedrijf het beste vind om te gebruiken.

          Grz!

          B

          <center>-------------------</center>

          Comment

          • Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

            #6
            Ik denk dat Senneiser aardig terrein aan het winnen is met de Evolution Wireless series...

            Maar als de keus zou moeten gaan tussen een SM58 of een Beta58, dan zou ik het voor die 25 euroos zeker niet laten.
            Beta 58 klinkt geweldig, en wat feedback betreft, dat valt allemaal reuze mee...

            Ik heb ook een site........
            Wie niet slim is moet dom zijn...
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

            Comment

            • Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

              #7
              SM-58 is een cardioid en heeft de meeste feedback onderdrukking aan de achterzijde van de microfoon.
              Beta-58 is een hypercardioid en heeft de meeste feedback onderdrukking ongeveer 45 graden links en rechts.
              Dus indien je één monitor gebruikt ben je best af met een SM-58, indien je 2 monitors gebruikt ben je beter met een Beta-58. Doordat de meeste gebruikers niet de moeite nemen om hun handleiding te lezen bij de aanschaf van een microfoon, worden ze wel eens foutief gebruikt, vandaar het verhaaltje dat een Beta sneller rondzingt dan een SM.
              Een beta klinkt inderdaad beter, hij heeft een neodymium magneet en klinkt veel opener, het ontwerp is ook 25 jaar jonger dan de SM reeks. Kies je voor Sennheiser, dan moet je de 835 kop (ook cardioid) vergelijken met de SM-58, en de 845 kop (hypercardioid) met een Beta, beide sennheisers hebben ook neodymium magneten.

              Peter

              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

              Comment

              • Davy Gabriels
                • Aug 2002
                • 819

                #8
                OK bedankt.Dat is dus duidelijke taal.

                Ivm feedback problemen,het wordt een draadloos setje dus positie tov de monitors gaat toch constant wijzigen...

                Het zal dus een Beta58 worden.

                Comment

                • Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

                  #9
                  Ik zou een 835 nou niet direct willen vergelijken met een SM58... Zeker kwa klank niet. Bij Sennheiser begint het vanaf de 845 een beetje serieus te worden...

                  Ik heb ook een site........
                  Wie niet slim is moet dom zijn...
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                  Comment

                  • Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

                    #10
                    Maar heeft shure niet het probleem dat de frequentie voor je draadloos systeem vooraf is vastgelegd. (goedkopere serie) Dus als je problemen hebt op die frequentie kan je niet veranderen ...

                    Of vergis ik me?


                    ____
                    Rv.
                    ____
                    ____
                    Rv.
                    ____

                    Comment

                    • Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

                      #11
                      Hier zijn volgens mij al zo veel topics over geweest, volgens mij staat de vergelijking zelfs in de FAQ, de sennheiser E835 is net ff minder dan de sm-58, de E845 is net ff beter als de sm-58 en neigt al een beetje naar de 58beta, en de E855 is volwaardige sm-58beta. Blijkt dus, de beta is gewoon het best, samen met de E855. Blijkt dus ook uit de andere topics. En als je met je monitoren zit, zet er een goed afgestelde eq op, zorg dat ie (zoveel mogelijk, i.v.m draadloosheid) op ongeveer 45graden vanaf de achterkant gerekent naar de zijkant staat (zie handleiding), en vraag aan de zanger(es) of ie z'n(of haar) microfoon niet in de monitor wil stoppen. Dan hoort alles goed te gaan, en krijg je een mooi signaal binnen (hangt natuurlijk ook van de stem van de geluidproducerende persoon af). Doegie =&gt; Micha


                      Zal wel stom klinken van zo'n broekie als mij...
                      De groeten => Micha

                      Comment

                      • Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

                        #12
                        citaat:Maar heeft shure niet het probleem dat de frequentie voor je draadloos systeem vooraf is vastgelegd
                        Kan je dit bij de Sennheisers wel instellen?


                        Comment

                        • Stijn Vanstiphout
                          • Oct 2000
                          • 1160

                          #13
                          E845 + monitors = great! Beter als een sm58, heb ze langs elkaar gehad.

                          Maarreuh, ga voor Sennheiser EW ipv die plastic Shure's. Qua vraag moet je het echt niet laten, een goede zanger(es) weet wel dat ze haar set wel kan geven met een E845/855/865.

                          Heb zelf een rackje met dubbel (binnenkort triple) EW145, en ik kan je zeggen dat dat niet vaak thuis is.

                          mvg,


                          Stijn Vanstiphout,
                          SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
                          België

                          Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

                          Stijn Vanstiphout,
                          LVL Multimedia
                          België

                          Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                          Comment

                          • Rv
                            • Feb 2001
                            • 1086

                            #14
                            citaat:Kan je dit bij de Sennheisers wel instellen?
                            yep, vanzelf ... is toch een ZEER GROOT voordeel t.o.v. die shure's hé ... vond ik toch ...

                            ____
                            Rv.
                            ____
                            ____
                            Rv.
                            ____

                            Comment

                            • Peter Vanhove
                              • Jun 2002
                              • 347

                              #15
                              EW serie van Sennheiser heeft +1200 verschillende frequenties ter beschikking.
                              De 100 reeks heeft daaruit 4 presetfrequenties.
                              De 300 reeks 8
                              De 500 reeks 16

                              De 845 kop is inderdaad beter dan SM-58 en Beta-58 samen.

                              Wij hebben onze oude Shure draadloze mics vervangen door 14 stuks EW-345 en zijn daar best tevreden over.

                              Wij gebruiken deze zendsystemen met beltpacks zelfs om line signalen te zenden. Op PopLife (Vooruit Gent) bvb en vorige zomer nog op de Gentse feesten (op de Koornmarkt) om signaal aan de andere kant van het plein te krijgen (er liepen tramleidingen, waar we geen kabels konden overheenspannen). Ook op de andere pleinen (St-Baafsplein, Veerleplein) waren er EW's van ons in gebruik 10 dagen en 10 nachten intensief gebruik, zonder enig probleem.

                              Prima spul dus en een ongeevenaarde service (althans hier in Belgie toch).

                              Peter

                              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                              Comment

                              Working...