Diefstal & Oplichting!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Albert
    • Oct 2000
    • 5

    Diefstal & Oplichting!

    Ik was van de week bij een geluid & verhuur bedrijf en zag daar een aantal faxen aan de muur hangen met daarop onder andere de text "fl 5000,- beloning voor terugbezorging van mijn apparatuur" en ik dacht jongens waar zijn we nu mee bezig om van iemand die een paar centen wil verdienen z'n apparatuur te jatten! Dit raakte mij echt keihard omdat het bij mij ook een keer gebeurd is en omdat ik natuurlijk niet verzekerd was kreeg ik geen cent uitbetaald! En volgens mij zijn er nog wel meer mensen die dit overkomen is! Nu lijkt het mij best wel een goed idee om een soort "info point" (dat zal deze pagina wel worden) te maken waar we elkaar melden wat er gestolen is en eventueel te koop aangeboden is voor een verdacht laag bedrag! Mischien kunnen we dan deze gedupeerde mensen helpen hun apparatuur terug te bezorgen!

    Ik lees jullie reacties wel!!!

    Grtz Albert

  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    Het mooie is dat dit soort topics verwijdert worden.

    Dit forum beschermt dit soort gasten.

    Je mag alleen melden wat je is overkomen helaas niet door wie.

    Je mag via dit forum niet met elkaar uitwisselen wie door wie is bedrogen of opgelicht.

    Jammer maar helaas.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • Hans van Demen
      • Oct 2011
      • 113

      #3
      Dag Albert,

      Op dit forum is al een topic hiervoor.

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Originally posted by Albert
        Ik was van de week bij een geluid & verhuur bedrijf en zag daar een aantal faxen aan de muur hangen met daarop onder andere de text "fl 5000,- beloning voor terugbezorging van mijn apparatuur" en ik dacht jongens waar zijn we nu mee bezig om van iemand die een paar centen wil verdienen z'n apparatuur te jatten! Dit raakte mij echt keihard omdat het bij mij ook een keer gebeurd is en omdat ik natuurlijk niet verzekerd was kreeg ik geen cent uitbetaald! En volgens mij zijn er nog wel meer mensen die dit overkomen is! Nu lijkt het mij best wel een goed idee om een soort "info point" (dat zal deze pagina wel worden) te maken waar we elkaar melden wat er gestolen is en eventueel te koop aangeboden is voor een verdacht laag bedrag! Mischien kunnen we dan deze gedupeerde mensen helpen hun apparatuur terug te bezorgen!

        Ik lees jullie reacties wel!!!

        Grtz Albert
        Je bedoelt een centrale databank met "foute klanten" waar verhuurbedrijven in kunnen kijken vooralleer ze iets verhuren?
        In de verzekeringsector bestaat dit al.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Volgens mij is het heel simpel, in alle gevallen gaat het om courant spul wat aan een wildvreemde is meegegeven.
          Ik snap heel goed dat iedereen graag wat wil verdienen maar als er spul niet terug wordt gebracht duurt het toch minimaal een half jaar voor het verlies weer is weggewerkt.
          Achteraf gaat het slachtoffer zich pas dingen afvragen zoals; waarom kwam hij hier terwijl het feest 80 km verderop was? Of waarom huren ze alleen CDJ2000's bij mij en de rest bij een ander?
          Dit zijn toch allemaal duidelijke signalen dat er iets niet helemaal klopt.
          Wil je zo nodig spul verhuren aan een wildvreemde, vraag minimaal de helft van de nieuw-waarde aan borg en/of ga het zelf brengen en installeren zodat je in elk geval weet dat het ook een echt voor een feest nodig is.
          Een paspoort of ID kaart kun je vervalsen, een GSM pre-paid is niet te traceren en van een kale kip kun je niet plukken maar cash geld als borg geven zodat diefstal niet meer lucratief is maakt het totaal oninteressant voor een dief om je spullen te stelen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          Working...