QSC USA 1310

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bewap
    • Jun 2002
    • 239

    QSC USA 1310

    Heeft iemand ervaring met de QSC USA 1310? En volgens de datasheet kan deze op 2 ohm draaien. Maar op de datasheet staat niets geschreven dat deze op 4 ohm bridged kan draaien, maar wel in 8 ohm, dat is 1310 watt. Is het mogelijk dat deze op 4 ohm bridged kan draaien en dus 2000 watt kan leveren?


  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

    #2
    citaat:
    Heeft iemand ervaring met de QSC USA 1310? En volgens de datasheet kan deze op 2 ohm draaien. Maar op de datasheet staat niets geschreven dat deze op 4 ohm bridged kan draaien, maar wel in 8 ohm, dat is 1310 watt. Is het mogelijk dat deze op 4 ohm bridged kan draaien en dus 2000 watt kan leveren?

    Ik heb ervaring met de QSC USA 900, dit zijn heel stabiele versterkers.
    Ik ben van plan een USA 1310 tweedehands te kopen, en volgens mij kan die in brug op 4 ohm werken daar de amp op 2ohm stabiel is.

    Mvg

    Briers Christian

    Morgen is de drukste dag van je leven!

    Comment

    • Sander Scheepstra
      • Oct 2000
      • 112

      #3
      Hoi Bewap,

      De QSC USA versterkers kunnen gebridged probleemloos op 4 ohm draaien, de 1310 levert dan inderdaad 2000 Watt

      Gegroet: Sander

      Comment

      • ronny
        • Dec 2002
        • 2139

        #4
        ikzelf heb een qsc usa 900 en deze kan dus perfect om 2 ohm gedurende de ganse avond werken. Dus ook in brug op 4 ohm.
        Wanneer je dit doet moet je er wel voor zorgen dat je clip leds niet oplichten aangezien de stroom bij een 2 ohm belasting zeer hoog kan oplopen. Je amp zal bij een belasting van 2 ohm natuurlijk wel flink warm worden na een avondje te hebben gewerkt.

        greetz ronny
        niet zagen, gewoon doen!

        Comment

        • Martijnvanthiel
          • Oct 2002
          • 104

          #5
          Ik heb ook diverse usa 1310's in gebruik. Zijn idd stabiel op 4 ohm bridge. Leveren dan volgens de QSC specs 2000 watt. Moet wel bekennen dat de trappen wel eens uitvielen omdat ze te warm worden. Dit is simpel op te lossen. De vinnen op het koellichaam staan eigenlijk gewoon kut. De voorste rij blokkeert de luchtstroom door de 2e rij. Wat ik heb gedaan is met een tang de vinnen 90 graden draaien. De lucht kan fatsoenlijk door de trap en heb sinds dien geen problemen meer gehad met oververhitting.

          Gegroet en suc6 met buigen....





          Met vriendelijke groet,

          Martijn van Thiel

          Comment

          • chris S
            • Aug 2002
            • 87

            #6
            dit effect (uitval bij 4ohm bridge, 2 ohm stereo) komt bij meerdere versterkers voor. Ik heb een paar peavey pv 2600 en als je die belast met 4 ohm bridge EN langdurig op vol vermogen dan gaat na een poosje de thermische beveiliging van de trafo er uit.
            Dit is buitengewoon onplezierig want je moet dan een half uurtje wachten voordat de boel weer afgekoeld is.

            De fabrikant heeft dit blijkbaar onderkend en in de nieuwe specs de 2 ohm en 4 ohm gebrugd er uit gelaten.

            Ik denk dat de trafo net iets te klein is om continu dit grote vermogen te trekken en loopt warm. Bij 4 en 8 ohm treedt dit niet op.

            chris s

            Comment

            • PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

              #7
              Ik heb daar geen enkele last mee met mijn QSC RMX1850 HD.
              Vol vermogen + clip tijdens uren en geen uitval- of warmteprobleem.

              Site versie 7.3 ! Maar wij hebben ... Nexo... Tja dit zegt genoeg...
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

              Comment

              • chris S
                • Aug 2002
                • 87

                #8
                citaat:QSC RMX1850 HD.
                Deze versterker zal dan wat zwaarder zijn (trafo) ik schat tegen de 30 kg.
                de peavey weegt maar 23 kg bij 2 x 900 watt RMS. in 4 ohm

                In 2 ohm levert ie 2 x 1300 watt RMS maar dan gaat de thermische beveiliging er uit op den duur. De eindtrappen kunnen het wel hebben maar de trafo is net te ligt voor 2600 watt continu.

                chris s


                Comment

                • PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

                  #9
                  Inderdaad, ik kende het gewicht niet van die 2600 tot nu toe.

                  Die RMX is 2*660W onder 4 en levert 1800W onder 4 brug.

                  Die HD staat ook voor Heavy Duty.

                  Site versie 7.3 ! Maar wij hebben ... Nexo... Tja dit zegt genoeg...
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                  Comment

                  • geluidmoderator
                    • Sep 2002
                    • 152

                    #10
                    Ik vond het antwoord van Sander al een mooie afsluiter van dit onderwerp.
                    citaat:
                    De QSC USA versterkers kunnen gebridged probleemloos op 4 ohm draaien, de 1310 levert dan inderdaad 2000 Watt


                    Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums
                    Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

                    Comment

                    • sytze
                      • Nov 2005
                      • 1

                      #11
                      hoi allemaal ik heb even een vraag tussendoor ik heb hier een eindtrap van QSC staan de USA1300 maar heb er geen gegevens bij
                      zou iemand mij kunnen vertellen wat deze eindtrap zoal aan mogelijkheden qua inpedantie heeft en wat de vermogens zijn 4ohm 8 ohm 2ohm bridge 4ohm bridge 8ohm

                      Comment

                      • luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

                        #12
                        citaat:Geplaatst door sytze

                        hoi allemaal ik heb even een vraag tussendoor ik heb hier een eindtrap van QSC staan de USA1300 maar heb er geen gegevens bij
                        zou iemand mij kunnen vertellen wat deze eindtrap zoal aan mogelijkheden qua inpedantie heeft en wat de vermogens zijn 4ohm 8 ohm 2ohm bridge 4ohm bridge 8ohm
                        400W rms / 8 Ohm
                        650W rms / 4 Ohm

                        Comment

                        Working...