Probleem LEM DX-24

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

    Probleem LEM DX-24

    Inmiddels draaien wij een aantal maanden met de LEM DX-24. Op zich een prima digitale processor, maar we hebben wel gemerkt dat hij niet precies doet wat wij er van verwachten. Tot nu toe nog geen tijd gehad om het probleem exact te kunnen reproduceren, maar vandaag is dat wel gelukt.

    We hebben de volgende Xover configuratie ingesteld:

    A13 B24

    OP1&2 LPF Thru
    1k00 Hz

    OP1&2 HPF LR48
    189.0 Hz

    OP3&4 LPF LR48
    189.0 Hz

    OP3&4 HPF Thru
    1k00 Hz

    Op het moment dat we de apparatuur inschakelen laat de DX24 netjes deze instellingen zien echter uit de luidsprekers klinken amper hoge tonen. Wanneer ik de instelling voor OP1&2 LPF even op een ander filter zet en daarna weer terug op Thru, dan klinkt het geluid weer zoals bedoeld.

    Hetzelfde gedrag vertoont hij bij het laden van presets. Als ik even een full-range configuratie laadt en vervolgens weer bovenstaande configuratie loop ik tegen het zelde euvel aan.

    Mijn voorzichtige conclusie: de DX24 onthoudt de instelling "Thru" wel, maar voert heel eigenwijs toch een ander filter uit, totdat hij er handmatig even aan herinnert wordt wat de bedoeling is.

    Ik heb de importeur (General Music) gevraagd of dit dit euvel een bij hen bekend probleem is en of het op te lossen met de nieuwe softwareversie 2.0, maar misschien kennen andere DX24 gebruikers op het forum dit probleem ook ?

    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
  • René
    • Oct 2000
    • 126

    #2
    Toen ik laatst een user preset via midi van de ene dx24 naar de andere dumpte leek dit goed te zijn gegaan maw de instellingen waren precies hetzelfde op beide processors. Echter tijdens het testen bleek er een gain verschil van zo'n 6dB te zijn tussen de versterkers. Mijn conclusie was dat het display de instellingen juist weergeeft echter de firmware voert, op sommige parameters feitelijk wat anders uit en in mijn geval dus de gain settings. Nadat ik de complete settings met de hand opnieuw had ingevoerd was er niets meer aan de hand.
    Er zit dus een bug in de software... waarschijnlijk. Ik wacht al een tijdje op nieuwe EPROM's en hoop dat het dan over is.. aangezien ik ze toch wel met de laptop wil gaan configureren; via midi.

    Onze problemen lijken wel wat op elkaar, echter is het mij nog niet overkomen dat een preset of userpreset feitelijk afwijkt van wat het display laat zien nadat de processor is aangezet.. dat is toch wel zorgelijk... zeker met crossover settings.

    René
    René

    Comment

    • sussudio
      • May 2001
      • 534

      #3
      Voor remote control had je toch al nieuwe software nodig ?

      citaat:
      In order to use the DX EDITOR software for the remote control of the DX 24, the processor's O.S. must be upgraded to the Release 2.00. The O.S. upgrade consists in the replacement of an EPROM memory and has to be done by a LEM Authorized Service Centre.
      Drive-in Discoshow Sussudio
      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
      Drive-in Discoshow Sussudio
      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        er is nu een versie 3.0-beta op de markt/internet. www.lemaudio.com

        verder altijd gezeik met midi en digitale processoren gehad. Dus nu : behringer crossje, en ready..

        lalalalalala laat maar

        Comment

        • sussudio
          • May 2001
          • 534

          #5
          Die 3.00 beta is de DX-editor software voor op je PC. De interne software voor de DX-24 is nog altijd versie 2.00

          Die van mij heeft software 1.00 en ik hoop eigenlijk dat mijn problemen met een software-update verholpen kunnen worden. Tot nu toe zie ik echter geen andere mensen die dezelfde problemen hebben, dus ik ben bang dat er iets meer aan de hand is.

          Graag nog wat reacties van de andere DX24 gebruikers. Ward ? Powersound ?

          Drive-in Discoshow Sussudio
          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
          Drive-in Discoshow Sussudio
          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

          Comment

          • PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

            #6
            Sorry Sussudio, heb wat teveel van het slechte over LEM gehoord, daarom is het bij mij een DBX DriverRack PA geworden.

            Site versie 7.3 ! Maar wij hebben ... Nexo... Tja dit zegt genoeg...
            PSL Bvba powered by
            L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
            Yahama LS9-32 / MC7L-48
            Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
            Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

            Comment

            • René
              • Oct 2000
              • 126

              #7
              Voor remote control heb je inderdaad 2.0 nodig.. maar het lijkt mij dat als er bugs in de eerste release zaten, die er nu voor het grootste gedeelte uit zijn. Verder zie ik geen problemen in midi communicatie.. en het hoeft niet natuurlijk.
              DX24 werkt verder prima en het voordeel van een behringer cross tov iets digitaals zie ik al helemaal niet.

              DriverRack heb ik in eerste instantie aan gedacht maar die heeft toch een aantal seriueze tekortkomingen tov van de Lem's..

              René
              René

              Comment

              • PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

                #8
                Zoals ? (al hopend hiervan geen lem vs dbx te maken )

                Site versie 7.3 ! Maar wij hebben ... Nexo... Tja dit zegt genoeg...
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

                Comment

                • René
                  • Oct 2000
                  • 126

                  #9
                  Geen knappe wachtwoord beveiliging dus niet totaal verhuurproof.
                  Uitgangen zijn niet "plop" beveiligd.
                  Geen firmware updates (misschien komt dat nog?)
                  Geen computer interfacing dus geen knappe software zoals Lem wel heeft om de parameters in te stellen.(wysiwyg is toch wel ideaal)

                  Uiteraard is de DBX een prima apparaat maar gezien het feit ik veelal drieweg aktief draai maar ook de mogelijkheid wilde hebben om tweeweg
                  setjes neer te kunnen zetten zijn het, samen met boven genoemde punten, de Lem's geworden.

                  René
                  René

                  Comment

                  • CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

                    #10
                    Ben in het bezit van de LEM DX26, na de firmware update prima te besturen met de computer, top processor. Maar.. ik heb het gevoel dat de limiters voor geen meter werken, doe ik wat fout? of klopt mijn gevoelen dat de limiters niet top zijn. Verder niet zo een extreem probleem, alle versterkers hebben ingebouwde clip limiters, maar het is altijd leuk om weten dat de limiters van die lem (niet) werken moest ie eens achter andere versterkers hangen.

                    ..:: Site Updated ::..
                    Greetzzz,
                    Tom
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                    Comment

                    • sussudio
                      • May 2001
                      • 534

                      #11
                      Even een update:

                      Zoals gezegd heb ik geprobeerd in contact te komen met General Music, die importeur van LEM was. Na 6 weken nog geen reactie. Toen nog een mail gestuurd met een copy van die mail naar hun faxnummer.

                      Binnen een paar uur had ik een reactie van .... Heuff !!
                      Heuff blijkt de nieuwe importeur voor LEM te zijn en door de overgang van GM naar Heuff was mijn mail even tussen wal en schip gevallen.

                      Maar goed, Heuff herkende het door mij beschreven probleem als 1 van de problemen van de 1.0 versie. Oplossing was het vervangen van de eprom door versie 2. Die eprommetjes waren even niet beschikbaar, maar 2 weken later kreeg ik een mailtje dat ze weer op voorraad waren.

                      Decilux heeft uiteindelijk onder garantie de eprom-update verzorgd.

                      Mijn LEM DX-24 doet nu precies wat wij verwachten, dus blij blij blij.

                      Drive-in Discoshow Sussudio
                      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
                      Drive-in Discoshow Sussudio
                      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

                      Comment

                      • Rv
                        • Feb 2001
                        • 1086

                        #12
                        Dus je raadt dat toestel aan?

                        Want ik denk dat we er ons ook twee gaan aanschaffen ...

                        ____
                        Rv.
                        ____
                        ____
                        Rv.
                        ____

                        Comment

                        • sussudio
                          • May 2001
                          • 534

                          #13
                          Voor ons doeleind is hij echt perfect en een stuk goedkoper dan de alternatieven.

                          Drive-in Discoshow Sussudio
                          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
                          Drive-in Discoshow Sussudio
                          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

                          Comment

                          • Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

                            #14
                            En hoe zit het met de clip limiters? Volgens Tom doen die hun werk toch niet 100%?

                            Comment

                            • sussudio
                              • May 2001
                              • 534

                              #15
                              Ik maak op 2 manier gebruik van de limiters:
                              - als verhuursetje: limiters flink onder maximum en lem pwd-protected. De klant ziet toch mooi de ledjes tot in het oranje oplichten.
                              - voor onze eigen set: alleen op de bas-outputs, puur om te voorkomen dat de lampen in de csx-60s gaan branden. Op zich kunnen die kasten volgens mij nog wel meer aan dan wat Community ingesteld heeft, maar ik moet eens uitzoeken hoe ik die beveiliging goed kan omzeilen.

                              Op beide manieren werken de limiters zoals ik het verwacht.

                              Drive-in Discoshow Sussudio
                              Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
                              Drive-in Discoshow Sussudio
                              Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

                              Comment

                              Working...