"oud hout" of niet??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Triple S
    • Sep 2000
    • 808

    "oud hout" of niet??

    Hallo allemaal!

    Ik heb hier in de loop van de tijd zoveel wijsheid voorbij zien komen, dat iemand me vast kan adviseren over de volgende kwestie.
    Ik draai momenteel met het nieuwe Eliminator-systeem van EV (frontloaded 15"top en 18" sub). Het setje is compact, en is bij 90% van mijn shows ruim voldoende qua vermogen en geluidsdruk, maar ik vind het net niet je-van-het. Nu heb ik ook nog 2 oude Eliminators staan (W-bins met mid en hoog hoorns), en twee lege EV Sentry-laagkasten (2x 12" in gevouwen hoorn). Mijn plan is nu om de Sentry's van nieuwe speakers te voorzien (Eminece 400W). En ze weer te gaan gebruiken met de oude eliminators als toppen. Als ik dat doe heb ik een set die 3x zo hard gaat, naar mijn idee net zo mooi klinkt, maar wel 10x zo zwaar, groot en onhandig is om te vervoeren.
    Kortom, ik wil van jullie weten of ik een ouderwetse romanticus ben die er bij blijft dat de W-bin en de hoorngeladen systemen nog niet geevenaard zijn, of dat ik eindelijk eens moet toegeven dat je beter met frontloaded systemen kan werken i.v.m. praktischer (en misschien zelfs kwalitatief beter). Ik ben benieuwd.

    Great Greetings

    Stefan
    Don\'t call me DJ!
Working...