QSC PLD4.3 ervaringen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    QSC PLD4.3 ervaringen

    Ik was aan het kijken naar de QSC PLD4.3, leek me wel iets, doel is om op monitors te gebruiken. Heb een hele tijd zitten kijken naar Lab Gruppen, de nieuwere hebben PFC maar zijn een beetje boven budget, de iets oudere hebben geen PFC en zijn ook nog erg duur eigenlijk. De QSC PLD lijkt dan wel aantrekkelijk eigenlijk, als die goed is natuurlijk.

    Ik zie in de specs dat er weer gegoocheld wordt met peak en continuous power, maar ik weet weinig hoe die exact gemeten worden.
    Continuous is 1.0 kHz sine wave, 1% THD, 1 channel driven. Momenteel staat er een Crest 7200 op, die doet 590W 1 kHz, <.05% THD+N both channels driven. De spec van QSC van 1% THD lijkt me nogal aan de hoge kant dus het vermogen ligt wsl wel wat lager.

    Met de 4.3 heb ik aan continuous genoeg vermogen dus op zich hoeft dat geen probleem te zijn. Ik lees eind 2014 dat er ook wel wat stuk gingen.
    Iemand die deze versterkers gebruikt en iets kan zeggen over betrouwbaarheid en vermogen?
    Ik wil graag een deftig merk, geen Behringer of andere goedkope merken.
    PSW LAB forum heb ik nog wel wat gebruikservaringen gevonden, in de eerste serie zat ook een hardware probleem dat door QSC werd opgelost destijds, ook firmware updates moesten voorkomen dat ze stuk gingen.

    Nog gekke dingen:
    Ik zie in de spec sheet dat het burst vermogen gedurende 20ms is gespecced. Op het LAB forum zegt een QSC tech echter dat het bij 30ms is dus geen idee wat het nu echt is.
    Aangezien het class D is, verwacht ik dat ze een A/D conversie doen, maar ik kan de sample rate nergens vinden, noch de bitdiepte. Ook de latency die daar mee samen hangt is onbekend en nergens te vinden.
    Last edited by Dikke Foaf; 21-10-19, 21:47.
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Collega heeft een srx700 set hiermee aangezet. Bevalt prima, is wel de 4.5 versie.

    Comment

    Working...