Wat te doen bij storingen in harting connector.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bassa
    • Jan 2008
    • 2

    Wat te doen bij storingen in harting connector.

    Hoi,

    De laatste tijd wordt ik geplaagd door slechte contacten van onze multikabel.
    De contactjes van de harting maken niet altijd goed contact, en vallen soms halverwege weg.
    (ik heb mijzelf ervan verzekerd dat het de contacten zijn, en niet de kabel zelf)

    Inmiddels heb ik de contact ingespoten met contactspray, en nu zijn de problemen vrijwel verholpen.
    Maar contactspray is imho een lapmiddel, en ik denk dat er iets structureels moet gebeuren.

    Is dan de enige optie om de contactjes 1 op 1 uit te wisselen? of zijn er alternatieve oplossingen waarbij ik niet 400 pinnen hoef om te solderen?


    Extra info:
    Onze audio installatie heeft een vast ingebouwde multikabel, de rest van de apparatuur kan helaas niet in de zaal (school aula) blijven staan.
    Achterin de zaal sluiten we de audiokar (mengpaneel enz) aan met een kort stukje multikabel.
    Voorin op het podium hebben we een stageblock met ook een stuk kabel eraan.
    Aansluiten gaat via een harting 104; die indien niet gebruikt altijd wordt afgesloten met het deksel.
    De audioapparatuur komt nooit buiten, staat warm en droog opgeslagen.
    Installatie is ongeveer 10 jaar oud, en wordt 1x per week gebruikt.
    Overstappen op draadloos is voorlopig nog geen optie. (geen budget)

    Vr Groet,

    Corné
  • Ampli
    • Aug 2014
    • 58

    #2
    Zitten de contacten niet los, de harting open maken en dan een voor 1 met een schroevendraaier uitproberen of ze naar achterschuiven, zo ja dan kom je aan het solderen
    waarschijnlijk hoef je niet aale pinnen om te solderen, meestal zijn de female de probleemmakers

    Comment

    Working...