draadloze micro's sennheiser ew100

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dabeatisflo
    • Sep 2005
    • 14

    draadloze micro's sennheiser ew100

    hallo,

    wij gebruiken op de radio 2 sennheiser ew100 op 2 verschillende frequenties.

    ik heb de tabellen bekeken online en de frequenties zijn vrij.

    toch ondervinden wij regelmatig storingen. we zitten in de 500 mhz band (a band zoals ze zeggen)

    heeft er iemand een oplossing en hoe kunnen we dit oplossen?

    ik heb alle frequenties geprobeerd, niets verandert...

    met dank,
    Poignie F.
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    De A-band is meer gebruikelijk in België, evenwel worden ze ook in NL gebruikt. Voor NL is B waarschijnlijk een betere optie, hoewel K41 in de regio zw brabant ook niet overal bruikbaar is. Ik neem aan dat zender en ontvangers wel op dezelfde frequentie staan en dat per paar. Twee zenders op dezelfde frequentie gaat in elk geval niet werken. Met de grote schakelbandbreedte van deze systemen moet er toch wel een vrij plaatsje in de ether zijn. Als het inderdaad storing is in de HF ontvangst en niet een LF gerelayteerde storing, zou je iemand die een spectrumanalyzer heeft, kunnen vragen of die kan meten wat er in de lucht zit.
    Overigens worden er maar genoeg fouten gemaakt. Ik werk vaak voor klanten met vast opgestelde installaties. Daar kom je van alles tegen. Ontvangers met antennes compleet ingebouwd in stalen 19 inch rekken. Antennekabels gemaakt met verloop BNC connectoren en gewone cinch kabeltjes. (Tulp snoertjes). Actieve antennes zonder voedingsspanning. De Sennheiser ontvangers geven geen spanning meer af aan de antennes (de vlaggetjes). Deze moeten worden gevoed uit de antennedistributie. Uit die kast krijgen de ontvangers dan ook voeding via de coax kabeltjes, zodat de ontvangers geen adapters meer nodig hebben.
    Verkeerde antennes etc.
    Tot een afstand van 10 - 20 meter moet je zeker 100% RF signaal op je ontvanger hebben.
    De storing in zw brabant in K41 weet ik nog steeds niet wat dat is. RF geeft niets aan en ondanks dat squelch is ingeschakeld krijg ik een zware ruis uit de ontvanger tot in het clip niveau.
    Last edited by speakertech; 23-05-18, 10:32.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • dabeatisflo
      • Sep 2005
      • 14

      #3
      Originally posted by speakertech
      De A-band is meer gebruikelijk in België, evenwel worden ze ook in NL gebruikt. Voor NL is B waarschijnlijk een betere optie, hoewel K41 in de regio zw brabant ook niet overal bruikbaar is. Ik neem aan dat zender en ontvangers wel op dezelfde frequentie staan en dat per paar. Twee zenders op dezelfde frequentie gaat in elk geval niet werken. Met de grote schakelbandbreedte van deze systemen moet er toch wel een vrij plaatsje in de ether zijn. Als het inderdaad storing is in de HF ontvangst en niet een LF gerelayteerde storing, zou je iemand die een spectrumanalyzer heeft, kunnen vragen of die kan meten wat er in de lucht zit.
      Overigens worden er maar genoeg fouten gemaakt. Ik werk vaak voor klanten met vast opgestelde installaties. Daar kom je van alles tegen. Ontvangers met antennes compleet ingebouwd in stalen 19 inch rekken. Antennekabels gemaakt met verloop BNC connectoren en gewone cinch kabeltjes. (Tulp snoertjes). Actieve antennes zonder voedingsspanning. De Sennheiser ontvangers geven geen spanning meer af aan de antennes (de vlaggetjes). Deze moeten worden gevoed uit de antennedistributie. Uit die kast krijgen de ontvangers dan ook voeding via de coax kabeltjes, zodat de ontvangers geen adapters meer nodig hebben.
      Verkeerde antennes etc.
      Tot een afstand van 10 - 20 meter moet je zeker 100% RF signaal op je ontvanger hebben.
      De storing in zw brabant in K41 weet ik nog steeds niet wat dat is. RF geeft niets aan en ondanks dat squelch is ingeschakeld krijg ik een zware ruis uit de ontvanger tot in het clip niveau.
      het is zeker hf storing. geen enkele frequentie werkte . het leek erop dat de storing vrij varieerde van 400 tot 600 mhz

      en soms gaat het helemaal perfect, en soms is het echt gekraak. we zoeken verder
      Poignie F.

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        DVB-T? Heb ik in zo brabant last van..
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by dabeatisflo
          het is zeker hf storing. geen enkele frequentie werkte . het leek erop dat de storing vrij varieerde van 400 tot 600 mhz

          en soms gaat het helemaal perfect, en soms is het echt gekraak. we zoeken verder
          400 tot 600 MHz. Hoe weet je dat?
          Het afstembereik van de EW100G3 is 42MHz (A-band 516...558Mhz) en geen 200MHz!
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by dabeatisflo
            het is zeker hf storing. geen enkele frequentie werkte . het leek erop dat de storing vrij varieerde van 400 tot 600 mhz

            en soms gaat het helemaal perfect, en soms is het echt gekraak. we zoeken verder
            400 tot 600 MHz. Hoe weet je dat?
            Het afstembereik van de EW100G3 is 42MHz (A-band 516...558Mhz) en geen 200MHz!
            Heb je een storingsbron heel dicht in de buurt, een werkende microfoonzender, heel dicht bij de ontvangantennes, smartphones op het ontvangerrek etc.
            Ook al werken die niet in de opgegeven frequentieband, kunnen ze wel signalen afgeven die storend zijn en bijv een ontvanger dicht drukken.

            Ik weet niet hoe goed het bijgehouden wordt, maar dit is een aardig tooltje.
            Deze app geeft de beschikbare frequentiebanden voor draadloze microfoons weer in de UHF band (van 470 tot 862 MHz) voor iedere locatie in Nederland. Door te klikken op de kaart verschijnt er een lijst met frequentiebanden waar draadloze microfoons gebruikt kunnen worden.
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • dabeatisflo
              • Sep 2005
              • 14

              #7
              Originally posted by speakertech
              400 tot 600 MHz. Hoe weet je dat?
              Het afstembereik van de EW100G3 is 42MHz (A-band 516...558Mhz) en geen 200MHz!
              hoi wel ja 42 mhz breed storing dus he...
              Poignie F.

              Comment

              • dabeatisflo
                • Sep 2005
                • 14

                #8
                Originally posted by speakertech

                Ik weet niet hoe goed het bijgehouden wordt, maar dit is een aardig tooltje.
                https://www.microfoonbanden.nl/
                hoi we zitten in waals brabant-belgie
                Poignie F.

                Comment

                • vester86
                  • Jul 2010
                  • 164

                  #9
                  EW100 G1 of G2 of G3 ??

                  pilot tone aan of uit (in de settings)
                  squelch, waar staat die op (lo/mid/hi)

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Afgelopen week had ik er in de A band ook veel last van, maar kon nog wel goed bruikbare frequenties vinden. Groot gedeelte was wel geblokt. Squelch ook uit voorzorg iets hoger gezet.
                    Dit is met EW500G1. Nederland Noord-Brabant, omgeving den Bosch.

                    Comment

                    • Paul10
                      • May 2012
                      • 122

                      #11
                      Zou even alle andere apparaten in de buurt uitzetten,
                      deze kunnen de oorzaak zijn.

                      Comment

                      • SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

                        #12
                        DVB-T denk ik.
                        Paul
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                        Comment

                        • Paul10
                          • May 2012
                          • 122

                          #13
                          Originally posted by SPS
                          DVB-T denk ik.
                          Paul
                          betwijfel het, aangezien het de hele A-band betreft, (516 t/m 554) geloof ik.
                          maak het best regelmatig mee, dat als ik kom meten, toch weer blijkt dat er een videoproccessor / ledscherm / cdspeler, computer, de complete band plat legt.

                          Comment

                          • NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

                            #14
                            Hoe is het gesteld met je bekabeling? Heb je de juiste connectoren op de juiste BNC-plug zitten?
                            Pluggen aangedraaid, afscherming goed afgeschermd, geen knieken in je kabel of een speld erin?
                            Werk je met splitters? Heb je dan ook de juiste splitter, etc. etc. zijn ff dingen waar ik aan denk.
                            Of er zit iemand met een jammer in de buurt, maar anders denk ik toch aan je bekabeling.
                            Suc6
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                            Comment

                            Working...