Cardioïde headsets

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    Cardioïde headsets

    Ik heb 6 headsets in gebruik (O.a. Samson SE50 en Beyerdynamic H36). Eigenlijk werk ik hier doorgaans zonder problemen mee echter heb ik binnenkort een klus waarbij ik hier niet mee weg kom. Al mijn headsets hebben een omni patroon en dat is bij de betreffende klus een no-go gezien de feedback die dusdanig was dat ik hier met de nodige eq te weinig gain kon realiseren.

    Aangezien deze setting vaker gaat voorkomen zoek ik 2 cardioïde headsets in de low budget sectie. Het zal nagenoeg alleen spraak zijn. Als er al gezongen wordt ontstijgt dit niet het niveau van 'lang zal ze leven'.

    De connector moet de 4 pins shure zijn. Wie heeft er ervaringen en suggesties in de low budget sectie? (Samson, Shure PG, Beyerdynamic Opus, Audio-technica PRO8 etc...)

    Het 'huur goede' en 'spaar door' antwoord is mij bekend. Ik ben benieuwd of er gunstig geprijsde alternatieven zijn aangezien de opdrachtgever de beslissing van 'kopen' al gemaakt heeft en het verder onderhandelen is uitgesloten. Ik heb ervaringen met duurdere headsets zoals de Countryman E6 (De cardioïde versie) en heb deze geprobeerd aan te prijzen maar deze prijzen komen niet voor onderhandeling in aanmerking.

    Ik reken op jullie ervaringen.
    Last edited by Hitvision; 21-04-18, 20:53.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Niet netjes om je naar een concurrent door te verwijzen maar google eens op t.bone headmike...
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Hitvision
      • Jun 2003
      • 389

      #3
      Hoi Sander,

      Die had ik gezien inderdaad maar de audio-samples die er bij staan vond ik niet echt bijzonder. (In vergelijking met de veel grotere Shure PG). Heb je zelf wel hands-on ervaringen met deze ultra budget mics?
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

      Comment

      • ES_sound
        • Sep 2007
        • 3

        #4
        Ik heb goede ervaringen met de Audac CMX826

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by Hitvision
          Hoi Sander,

          Heb je zelf wel hands-on ervaringen met deze ultra budget mics?
          Nee, weet wel dat er zowel een omni als een caroide exemplaar bestaat.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Hitvision
            • Jun 2003
            • 389

            #6
            Wellicht maar eens eentje laten komen. Om de prijs kun je jezelf geen bult vallen....
            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

            Comment

            • RonaldH
              • Aug 2009
              • 274

              #7
              Ik heb 15 omni uitvoering (t.bone HeadmiKe - O) in gebruik voor amateur toneel.
              1x nieuw defect gehad (kraakstoring bij de overgang van boom naar kabeltje), werd zonder morren vervangen door de webshop.
              Zijn nu sinds september 2016 in gebruik, tijdens gebruik nog geen enkele storing gehad, ook niet toen een bodypack losraakte en aan de microfoonkabel bleef bungelen.
              Ook een stel zwarte pieten hebben de microfoons niet kunnen slopen, alleen zwart nadien...

              Minpuntjes:
              - matige klank, maar goed genoeg voor spraak toepassingen (hoewel ze hier ook voor een kinderkoor gebruikt worden)
              - beperkte instelmogelijkheden, grote of kleine hoofden is nog wel eens tobben.

              Ik vind de prijs/kwaliteit prima, voor amateurtoepassing (en bijbehorend budget) bijzonder geschikt.
              Last edited by RonaldH; 23-04-18, 10:39.
              Er is meer te koop dan je betalen kunt

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Je kunt voor die prijs ook geen DPA kwaliteit verwachten. :-P
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Het is dan wel sennheiser, maar met een plugje vervangen ben je klaar.
                  De ME3 Extreme van sennheiser gebruik ik veel bij carnaval zittingsavonden en dat is een bak herrie hoor!
                  Kom je voor spraak goed mee weg!
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 389

                    #10
                    Zojuist PG31 van Shure te leen gekregen en direct even uitgetest in een (lege) aula met volle bak geluid. Hij is wat groot en dus niet subtiel weg te werken als de t.bone versie maar ik moet zeggen dat hij qua geluidskwaliteit zeker niet tegen valt. Hij klinkt in het laag wel wat te vet naar mijn mening en mist wat subtiliteit in het hoog maar goed wat verwacht je voor € 75,-- stuksprijs. Spraak is prima verstaanbaar en ik verwacht voor zang (lees lang zal ze leven etc...) prima te doen. Uiteraard geen makkelijk vervangbare kabel of andere opties. We zullen zien wat de levensduur is van deze headsets. Mocht de t.bone ook nog door mij getest worden dan laat ik het nog even weten.... In ieder geval bedankt voor het meedenken.
                    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                    Comment

                    • Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

                      #11
                      Ik zou eens kijken naar JAG (just audio gear), is via podium techniek te krijgen, heb ze hier n keer besteld omdat we met spoed headsets extra nodig hadden, en de countrymans niet tijdig geleverd konden worden.
                      Prijs is iets van 250, en klankmatig zit het net iets tussen DPA en Countryman in, minder feedback gevoeliger dan de countryman en degelijker gebouwd dan de DPA.

                      Ik weet niet of je dit nog low budget vind, maar tegenover een countryman of dpa is het zeer betaalbaar, en doet het zeker niet onder.
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                      Comment

                      Working...