Vervanging 01V

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvoitus
    • Apr 2011
    • 45

    Vervanging 01V

    Wij gebruiken momenteel een Yamaha 01V om onze PA aan te sturen voor simpele doeleinden zoals DJ setjes, geluid van telefoons of laptops voor presentaties/films, etc + muziek signalen tussen twee ruimtes sturen (café en concertzaal). Alleen is deze 01V al vrij oud, en begint ie teveel kuren te vertonen.

    Ik ben dus op zoek naar een vervanger. Eisen:
    - Stereo signaal tussen twee ruimtes sturen (heen en terug).
    - Simpele mixer voor DJ setjes, telefoons, laptops.
    - Mixen van simpele bandjes/singer songwriters.
    - Qua ingangen heb ik minimaal 6 kanalen nodig, en het liefste dan nog 8 extra vrije kanalen die ik voor een bandje kan gebruiken.
    - Qua outputs minimaal 6 kanalen.

    Jaren geleden gebruikte we de 01v ook om 5.1 geluid aan te sturen (met een dvd speler die cinch outputs had). Tegenwoordig is alles echter met laptops/raspberry pi's die een HDMI output hebben. Idealiter zou ik graag ook een mogelijkheid willen hebben om het digitale (surround) geluid van een laptop of PI te pakken, maar dat gaat waarschijnlijk niet in één oplossing lukken en/of vrij duur worden.

    Zelf zit ik aan de Midas MR18 te denken, heeft iemand nog suggesties?
  • Tweeterschieter
    • Apr 2015
    • 10

    #2
    MR18 is een oplossing nadeel vind ik wel dat je altijd een 'remote' moet hebben(bijvoorbeeld een ipad)
    Bij de qsc touchmix is misschien een mooie oplossing voor je?
    Wat wil je er ongeveer aan uitgeven.

    Comment

    • rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

      #3
      Zonder faders wel lokaal te bedienen een Allen & Heath qu-pac, Met faders een allen & heath qu16.

      Analoog een yamaha mg20xu of soundcraft fx16

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Wil je het pad volgen van de MR18 zou ik er een X-Touch Control Surface bijnemen zodat je ook faders en knoppen hebt om hem te kunnen bedienen en niet alleen afhankelijk bent van tablets en computers.

        Comment

        • Jan van Duren
          • May 2004
          • 204

          #5
          Ik heb een XR18 gehad. Bediening via een tabley is, volgens mij, helemaal niks. De tablet app reageerde regelmatig niet goed op wijzigingen. Bijv. mastervolume was te hoog, je trekt dan met je vinger de masterfader naar beneden, fader reageert niet, raakt hem nog een keer aan en dan gaat die per ongeluk omhoog en wordt het geluid harder. Het mastervolume regelen via een hardwarefader werkt dan veel sneller en beter. M.a.w. voorstel van Vasco om er een x-touch control bij te komen is prima. IK heb de XR 18 verkocht en een Soundcraft Ui12 gekocht, deze werkt via HTML op een laptop en dat betrouwbaarder dan een tablet.

          Comment

          • Aart Rietveld
            • Aug 2004
            • 190

            #6
            Originally posted by Jan van Duren
            Ik heb een XR18 gehad. Bediening via een tabley is, volgens mij, helemaal niks. De tablet app reageerde regelmatig niet goed op wijzigingen. Bijv. mastervolume was te hoog, je trekt dan met je vinger de masterfader naar beneden, fader reageert niet, raakt hem nog een keer aan en dan gaat die per ongeluk omhoog en wordt het geluid harder. Het mastervolume regelen via een hardwarefader werkt dan veel sneller en beter. M.a.w. voorstel van Vasco om er een x-touch control bij te komen is prima. IK heb de XR 18 verkocht en een Soundcraft Ui12 gekocht, deze werkt via HTML op een laptop en dat betrouwbaarder dan een tablet.
            Als het probleem in de tablet-besturing zit zou een een laptop icm. de XR18 toch ook al stabieler moeten zijn? Er is daarvoor ook besturingssoftware voor Windows beschikbaar.

            Comment

            • arvoitus
              • Apr 2011
              • 45

              #7
              Budget ligt rond de 1000 euro, er zit wel wat rek in.

              Bediening met telefoon/tablet vind ik prima klinken eigenlijk. Het is niet alsof ik complete bandjes ga mixen, volume en EQ goedzetten en daar blijft het bij.

              Originally posted by rdreiers
              Zonder faders wel lokaal te bedienen een Allen & Heath qu-pac, Met faders een allen & heath qu16.

              Analoog een yamaha mg20xu of soundcraft fx16
              Met de qu16 ga je eigenlijk alweer richting een volwaardige mengtafel, en dat vind ik overkill.

              Originally posted by Jan van Duren
              Ik heb een XR18 gehad. Bediening via een tabley is, volgens mij, helemaal niks. De tablet app reageerde regelmatig niet goed op wijzigingen. Bijv. mastervolume was te hoog, je trekt dan met je vinger de masterfader naar beneden, fader reageert niet, raakt hem nog een keer aan en dan gaat die per ongeluk omhoog en wordt het geluid harder. Het mastervolume regelen via een hardwarefader werkt dan veel sneller en beter. M.a.w. voorstel van Vasco om er een x-touch control bij te komen is prima. IK heb de XR 18 verkocht en een Soundcraft Ui12 gekocht, deze werkt via HTML op een laptop en dat betrouwbaarder dan een tablet.
              Was dit een android of iOS tablet? Recent of oud model?
              Last edited by arvoitus; 08-03-18, 16:03.

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                je kan met een cat kabel een een raspberry Pi die XR18 gewoon met een beeldscherm en muis aansturen
                lekker belangrijk!

                Comment

                • Jan van Duren
                  • May 2004
                  • 204

                  #9
                  Splinternieuwe iPad. Ik zou voor een laptop met kabelverbinding gaan of X-Touch Control Surface.

                  Ik had in de tijd dat ik de XR18 had net een presonus gekocht. Als ik eerder had geweten dat de besturing via de iPad af en toe zo lastig ging had ik een X-Touch Control Surface gekocht.

                  Ik heb nu een soundcraft UI12, besturing werkt via HTML op een laptop. nooit problemen.



                  Was dit een android of iOS tablet? Recent of oud model?[/QUOTE]
                  Last edited by Jan van Duren; 10-03-18, 09:50.

                  Comment

                  • arvoitus
                    • Apr 2011
                    • 45

                    #10
                    Hmm, voor het aanzetten/bedienen van simpele dingen zoals DJ's of films kan ik wel gebruiken maken van mijn telefoon en dan kan ik voor uitgebreide doeleinden wel een laptop erbij pakken.

                    Comment

                    Working...