IEM via wifi...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    IEM via wifi...

    Zou het dan toch mogelijk zijn?


    Lancering is binnenkort op NAMM. Ik ben nog sceptisch over wat de latency gaat worden (en de prijs?!), maar heb ook hoop, want ik heb nog enkele werkloze iphones liggen 😉
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Die latency zullen ze wel onder de 5 ms weten te houden, anders is het onbruikbaar.
    De prijs moet lager zijn dan conventionele IEM, de ontvanger heb je al.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #3
      O je, nog meer 2.4 GHz. traffic. Leuk met 1000 smartphones voor de buhne. Moet het nog zien. Latency heeft in de praktijk ook veel te maken met verstoringen waardoor pakketjes data meerdere malen moeten worden verstuurd. Buffering is niet mogelijk bij real-time.................
      Of je moet genoegen nemen met een protocol dat zich niets aantrekt van fouten. Maar dan de vraag: overdrachtskwaliteit??

      Ben zeer benieuwd....
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Zal multicast/unicast UDP met error correcting code zoals bijv op CD moeten zijn. TCP kan niet met lage latency en UDP zonder error correcting code leidt tot dropouts. Misschien doen ze ook nog mpeg coding/decoding om de data stroom te beperken.

        Wifi op het podium ben ik niet zo bang voor met de juiste access points en richtantennes. Wifi tussen het publiek is een no go, dus geen toppers hier mee :-D

        5-10ms latency zou al acceptabel zijn. Ik ben van mening dat 1-2ms tot meer problemen leidt dan 5-10ms (door comb filtering in de zangfrequenties bij 1-2ms).

        Afwachten...
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          MPEG coding is aannemelijk. Dat kunnen we tegenwoordig wel binnen 10 uSec!
          MP3-320KHz bijv. Ben zeer benieuwd.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            #6
            Ze beweren that <10 ms latency haalbaar is (afhankelijk van je digiblender).

            Kosten zijn $100 per ontvanger (gekoppeld aan mac app). Of de licenses overdraagbaar zijn tussen iphones (bijv meerdere bands) heb ik nog niet duidelijk.

            Voor de ontvanger app is minimaal ios9 nodig, dus minimaal een iphone 4s. De ontvanger app is gratis.

            Stay tuned... beta-test aangevraagd.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            Working...