Van laptop naar xlr

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • whveeken
    • Nov 2015
    • 9

    Van laptop naar xlr

    Beste lezer
    Ik wil een koppeling maken tussen een laptop en 2 XLR kabels die naar de versterker gaan.
    Nu zijn er verschillende mogelijkheden. Inmiddels ben ik erachter dat ik beter niet gebruik kan maken van de 3,5 jack maar van een USB uitgang en dat ik een DI nodig heb.
    Maar nu zijn er nog steeds verschillende opties:
    -een goedkope externe geluidskaart en een standaard stereo passieve DI (6,5 jack in, 2 x XLR uit)
    -een goedkope externe geluidskaart en een 2x tulp di (2x tulp in, 2x XLR uit)
    -een duurdere USB-DI (usb in, 2 x XLR uit)
    Heeft iemand en goed advies of een goede ervaringen hiermee?

    Groeten Wilhelm
    amateur
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Wat de beste keus is hangt af van waar je het voor wilt gebruiken. Wil je alleen maar afspelen dan is de Radial USB DI een goede keuze, je hebt dan XLR uit en die is galvanisch gescheiden van de laptop.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #3
      Wanneer je de USB uit van je laptop gebruikt, dan gebruik je de muziek, rechtstreeks vanaf het moederboard.
      De ingebouwde geluidskaart wordt dan niet gebruikt. Dit scheelt je mogelijke vervorming.

      Verder ligt het eraan hoe hoog jij de lat legt. Wanneer jij tevreden bent met de 3,5mm uitgang, maar geen brom wilt,
      dan haal je de voeding van de laptop los en klaar ben je.

      Heb je klussen waarbij je je een storing niet kunt veroorloven, dan minimaal een Mac en een USB DI
      (of externe geluidkaart). Alles gebalanceerd aangesloten, liefst USB naar XLR.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      Working...