Welke kabels nodig voor DAP Club Mate 2???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Basvdt
    • Nov 2017
    • 6

    Welke kabels nodig voor DAP Club Mate 2???

    beste forumgebruiker,

    ik ben van plan de DAP Club Mate 2 te gaan kopen, maar de kabels zijn niet ingesloten.
    nu is mijn vraag, welke kabels heb ik nodig?
    ik heb al een hele tijd gegoogled maar dat leverde niets op, ik weet immers niks van geluidssystemen en dergelijken.
    ik heb gesproken met de helpdesk van BaxShop en die vertelden mij dat ik een speak-on kabel nodig heb(ofja eigenlijk 2 want het zijn 2 speakers en 1 subwoofer).
    maar er zijn verschillende soorten speak-on kabels dus zou iemand mij kunnen helpen?

    alvast bedankt!

    mvg,


    basvdt
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Beste Bas,

    Als ik mag beginnen iets over deze set te zeggen, dan zeg ik: Niet kopen en doorsparen.
    Ook hier geldt dat je voor een dubbeltje nooit op de eerste rang kunt zitten.

    Kabels die jij nodig hebt:
    - Een signaal kabel uit je mengtafel naar XLR input op de sub. Je hebt er hier 2 van nodig. Ik adviseer je 2 dezelfde lengtes
    omdat je dan flexibel bent. Heeft jouw tafel XLR uit? Dan heb je dus XLR - XLR kabels nodig (20 meter?)
    - Om je topkast aan te sluiten op je sub heb je 2 x een speakon - speakon kabel nodig. Ik gebruik hiervoor al jaren
    kabels van 3 meter. Dat is voldoende om ze ook nog een slag om de paal te geven, zodat het er netjes uitziet.

    Speakon - Speakon kabels kun je zo overal bestellen. Zelf maken kan natuurlijk ook, gewoon 2 x 2,5mm2 kabel en pluggen
    eraan schroeven.
    Voorbeeld:
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • Basvdt
      • Nov 2017
      • 6

      #3
      Super bedankt voor de info!
      ik gebruik geen mengtafel, ik sluit gewoon mijn laptop of telefoon aan op de sub dus dit kan gewoon met een aux kabel, toch?

      Comment

      • stefke96
        • Dec 2015
        • 96

        #4
        Een aux kabel is voldoende.

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Mocht het signaal L + R nu erg zacht of 'dof' zijn, dan heb je wss te maken met een impedantieprobleem (Ω).
          Je zult dan een voorversterker moeten gebruiken. Ik gebruik dan ook een USB-DI van Audiowerkzeug.
          Met een USB-kabel haal je de auido direct van je moederboard en heb je geen (negatieve) invloed van de
          ingebouwde geluidskaart van de lapding. Andere kant van de kabel gaat in de DI, die het signaal L + R netjes
          omzet naar 2 x XLR. Je kunt nu met 2 XLR-XLR kabels je set aansluiten.

          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Die USB DI kost de helft van die hele club mate 2. Lijkt mij ernstig overdreven als het ook met een Behringer mixertje van 3 tientjes kan.
            Last edited by vasco; 12-12-17, 22:35.

            Comment

            • stefke96
              • Dec 2015
              • 96

              #7
              Enkel 2X rca ---> mini-jack is voldoende voor dat clubmate setje.
              Heb er zelf ook een om makkelijk weg te zetten, en gaat geregeld weg zonder een mixer.
              Last edited by stefke96; 12-12-17, 22:39.

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Precies, allemaal niet onnodig duur maken maar gewoon in vehouding houden.

                Comment

                Working...