J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
  1. #1

    Standaard Actieve speaker set op subwoofer aansluiten?

    Hallo

    Ik wil mijn actieve bose speakertjes aansluiten op een subwoofer. De speakertjes zijn de bose companion 2 series III. Ik heb wat online gelezen maar het wordt mij niet echt duidelijk, er is mij verteld dat je op deze speakers geen sub kan aansluiten maar dat betwijfel ik. Dus als iemand weet hoe ik hier een subwoofer op kan aansluiten zou dit zeer prettig zijn

    Met vriendelijk groet Timon.

  2. #2

    Standaard

    Eerlijk gezegd denk ik ook dat het niet kan... Je zult dus een actieve subwoofer moeten kopen die je apart op dezelfde bron aansluit.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

  3. #3

    Ingeschreven
    Nov 2009
    Locatie
    1
    Posts
    407

    Standaard

    Misschien een bezoek aan een computer winkel of pc forum.

    Daar vindt je meer kennis over computer spullen als hier.

    Het zal in ieder geval iets met eigen versterker en signaal splitter moeten worden.

    Richard

  4. #4

    Standaard

    Actieve speaker set is best overdreven voor een paar computerspeakers in het kader van dit forum.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door supertimon5 Bekijk Posts
    ...er is mij verteld dat je op deze speakers geen sub kan aansluiten maar dat betwijfel ik. Dus als iemand weet hoe ik hier een subwoofer op kan aansluiten zou dit zeer prettig zijn
    Ik zie enkel ingangen (op de left speaker uitgang na) op deze speakers dus je kunt er niets anders op aan sluiten omdat er geen uitgang voor (een sub) is. Die persoon kan je dan wel in twijfel trekken maar hij/zij heeft gelijk.

    Je zal vanaf de bron een split met een filter voor low-pass en eventueel versterker moeten aansluiten om daarachter een sub aan te sluiten.

    Maar ga eens langs bij een computerhandel want die weten veel meer over dit soort spullen. Hier hebben we het over speakers voor concerten, theaters en DJ's namelijk. Waarbij subs en toppen veelal via speakerprocessors en eigen versterkers worden aangestuurd. Jouw vraag valt gezien de gebruikte speakers buiten het bereik van dit forum.
    Laatst gewijzigd door vasco; 16-11-17 om 15:47.


  5. #5

    Standaard

    Dit zijn pc speakers, er zullen in een pc zaak best wel bijpassende subjes te krijgen zijn,
    als je aktieve sub koopt zal je diverse verloop kabels nodig hebben, de meeste profesionele aktieve subs hebben xlr of jack ingang
    je hebt dan verloop nodig van 3,5mm(stereo) naar 2x xlr of jack (mono) vandaar uit met 2x mono xlr of jack naar 3,5mm stereo

Labels voor dit Post

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen