iemand al enige ervaring met de bose F1 set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crazysound
    • Oct 2007
    • 15

    iemand al enige ervaring met de bose F1 set

    Na zoveel jaren gebruik is onze hk actor aan vervanging toe
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze set voordeel voor mij aangezien men leeftijd gewichten tops
    En met de actor had ik eigenlijk altijd al genoeg met 2 tops en 2 subs. .
    Doe voornamelijk bruiloften en oldie's feesten

    De Bose® F1 Model 812 flexible array loudspeaker is de eerste draagbare actieve luidspreker waarmee je het dekkingspatroon in verticale richting kunt aanpassen. Gewoon door een van de vier instellingen te kiezen. Dus of je nu optreedt op de vloer, op een podium of voor een tribune – met deze PA heb je altijd optimaal geluid. Nadat het systeem is geïnstalleerd, past het automatisch de EQ aan voor elk dekkingspatroon, om zo de optimale toonbalans te behouden. Waar je ook speelt, je beschikt altijd over de juiste dekking voor de juiste ruimte.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    whatever BOSE maakt.

    Het is te duur. Gewoon weer de zoveelste repackaging van hun enige driver voor te veel geld.
    Het is ook geen line array. En het "verbuigen" van de speaker doet geen meerwaarde ontstaan in zo een speaker.
    En die genoemde 48Hz laag heb ik er zeker niet uit horen komen!

    Ik heb op de beurs in utrecht destijds een podium gehoord met zo een set. resultaat van die showcase was behoorlijk underwhelming om het zacht te zeggen.

    Met een RCF speaker van half de prijs ben je mijns inziens beter af.....
    lekker belangrijk!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Bij Bose is de marketing meestal beter dan het product, positief is dat ze vaak 'out of the box' denken, het is alleen jammer dat er uit die box meestal minder komt dan ze beloven.
      In de PA wereld hebben ze sinds de 802 eigenlijk geen rol van betekenis gespeeld terwijl er binnen het bedrijf wel heel veel expertise aanwezig is.
      Voor het geld dat deze set moet kosten kan ik je ook een set aanbieden die zeker waarmaakt wat ik erover beloof. PM me maar eens.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • drbeat
        • Jun 2012
        • 671

        #4
        Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat er voor dat geld veel mooier klinkende setjes te koop zijn dan dat je van dat bose setje krijgt. Ik geloof niet zo in dit soort setjes. Bij al die setjes die ik van bose gehoord heb krijg ik niet het jes gevoel dat dit zo geweldig is. In tegendeel. Het is zoals mijn voorgangers al vertellen een prachtig verkoopplaatje maar meer is het niet.

        Immers past ie zelf dingen aan, maar waarop? En hoe? Dat laatste vind ik op zijn zachtst gezegd verdacht. Want aan zo iets meten is toch nog echt iets wat afhankelijk is van zo veel factoren, en kennis. Net zoals je van die systeempjes hebt gehad, en nog hebt zoals die dbx processors die met een aangesloten meetmic zichzelf instellen. Dat gaat ook gewoon niet goed omdat hij niet weet, ziet of voelt wat hij meet. Misschien meet hij heel veel reflecties en op basis daarvan trekt hij gewoon de verkeerde conclusies.
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

        Comment

        • drummerke
          • Oct 2006
          • 432

          #5
          Als je zorg wil dragen van je rug zou ik zeker eens luisteren naar een RCF ART710 met bij passende subwoofer. Een paar kg minder voel je echt in je rug. Of durf ook zeker eens bij DB technologies te gaan kijken.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            +1 voor RCF ART
            lekker belangrijk!

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              DBtech IG3T of iets kleiner IG2T echt een super fijne top. Aanvullend met sub naar wens en klaar

              Comment

              Working...