Nieuwe digitale mixer Allen & Heath SQ

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    Nieuwe digitale mixer Allen & Heath SQ

    Iemand die ook de A&H SQ reeks aan het volgen is?

    SQ delivers pristine 96kHz audio and class-leading 0.7ms latency with processing and FX add-ons from our flagship dLive system.


    Lijkt me veel potentieel te hebben voor de prijs. Ik heb zelfs het gevoel dat hij op alle fronten beter is dan de X32.

    We willen hem gaan inzetten met een band als IEM en FOH mixer tegelijk (mixer bij op het podium) ter vervanging van een Mixwizard 12M.

    Iemand die een mening heeft over A&H of de SQ reeks?
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

    #2
    13/14 nov is er een demo bij ampco lijkt me dat je daar meer aan gaat hebben dan meningen mbt digitale blenders hier.....
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Er zit veel van Digico 'geleende' technologie in, waaronder de FPGA processing. Dit zou wel eens heel goed hèt antwoord kunnen zijn op de X/M32.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        kan iemand mij uitleggen wat ze bedoelen met "DEEP processing"?

        Ik heb er nog nooit van gehoord. En ik kan er niets van vinden.

        Wie maakt welke software die hier onder draait???
        lekker belangrijk!

        Comment

        • PvG
          • Sep 2012
          • 979

          #5
          DEEP is hun plug-in architectuur. Maw wss het idee van de marketing afdeling van A&H om meer geld in het laadje te krijgen (je zult wss moeten betalen voor sommige plug-ins?!)
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            iemand de webpagina met plug ins voor "deep"

            Waarom geen VST?

            Is dat een pluginsoort die third party ondersteund? BV UAD-spul ofzo?
            lekker belangrijk!

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              Er zit veel van Digico 'geleende' technologie in, waaronder de FPGA processing. Dit zou wel eens heel goed hèt antwoord kunnen zijn op de X/M32.
              Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat, Astorg probeert een beetje hetzelfde te doen als Behringer met Midas. Benieuwd of ze het ook voor elkaar krijgen. Het ziet er netjes uit. Benieuwd naar de prijsstelling en de reactie van Behringer als het concurrerend is, kan goed dat de M32 / X32 nog goedkoper word.

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                Het deep processing verhaal is uit de dlive, deze tafels zitten echter in een stevig prijssegment.

                De Nieuwe sq is qua prijs 2699 of zo voor de sq5, hier krijg je heel veel tafel voor.

                Je moet hem zoeken tussen de qu en de gld in. Echter zitten er leuke items van alle drie in.

                Je zult standaard een goed complete tafel krijgen. Wil je echter dadelijk wat extra kersen op de taart dan zul je deze los moeten kopen.

                Deze keus is ongetwijfeld gemaakt om de prijs leuk te houden.

                Je hebt namelijk standaard een 96khz console, niet een waar al een paar jaar geroepen wordt dat er een 96khz update komt die er nu waarschijnlijk helemaal niet gaat komen.
                Je kunt 16 sporen 96 khz multitracken op een usb stick.
                Je kunt middels extra stageblokken tot 48 input's gaan.
                Alle extra's van de qu en gld serie kun je gewoon blijven gebruikten.
                Je hoeft geen losse desklight te kopen, deze zit er in.
                Ook deze tafel lijkt qua bediening de eenvoud zelf te zijn, 95% van wat een gasttech nodig heeft is onder handberijk.
                Minpunten? Ja dat de eerste pas op zijn vroegst eind januari komen of net iets eerder.

                SQ delivers pristine 96kHz audio and class-leading 0.7ms latency with processing and FX add-ons from our flagship dLive system.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #9
                  Erg interessante serie inderdaad. Ik heb een setje besteld !

                  Is als vervanging van mijn GLD en QU16. QU was vaak te klein, GLD vond ik fysiek al best een grote tafel en de SQ kan voor mijn projecten eigenlijk minimaal net zo veel of zelf meer. Ik hoop op een spoedige levering, maar dat wordt zeker pas 2018 jammer genoeg.

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #10
                    Mijn gld gaat die nog even niet vervangen, wat me vanaf dag 1 aan de qu gestoord heeft is dat er geen kaart in kom voor dante. Dadelijk met sq kan ik icm de gld een nette foh-moh setup maken. De fx bank is minder luxe aantal compressors is minder luxe, scherm is toch kleiner als de gld. Voor klussen waar ruimte is zal toch de gld de voorkeur behouden.

                    Comment

                    • Dikke Foaf
                      • May 2003
                      • 618

                      #11
                      Ik had nog een paar vragen gesteld tijdens de Webinar, die ondertussen beantwoord werden door Keith Johnson. Misschien voor jullie ook interessant om te weten.

                      Q: You are talking about 0,7ms of latency from analog in to analog out, what about latency when using an external stageblock like AB168, how much latency would something like an AB168 add to the system?
                      A: Using a DX unit will have very similar 0.7ms latency, though with a 48kHz unit like the AB168, the figure will be closer to 1.2ms.
                      Q: What about that latency when using local inputs, combined with inputs on an AB168
                      A: The extra latency will be added at the remote audio unit, so the internal (and therefore local) latency will stay the same.
                      Q: Other question about AB168 connected to the Slink port and a ME-1 system connected to the AB168 in combination with using the local inputs on the SQ, would it be possible to receive the local input signals on the ME-1 to be able to use them into the ME-1 mix?
                      A: You can freely assign any channels to the ME system, including direct out's from input channels.
                      Q: Goal is to be able to use an AB168 and ME-1 on the one Slink port to reduce the cost (not needing an add-on card with an extra Slink port)
                      A: Yep! This is possible via the Expander port on the AB168.
                      Q: Would the iPad app, being cross-platform, be fluid enough for usage on an older iPad3? Since building it cross-platform from the start could imply it is slight less performant on older devices.
                      A: No, due to the cross platform capabilities and the features we want to include, the app will almost certainly be incompatible with anything below iOS 10.
                      Q: I noticed in the specs that the gate has no RMS/peak detection choice, how is that done in SQ? Could this choice be added in the future?
                      A: It uses peak, and there are no plans to change this at present.
                      Q: I noticed the following in the specs: "<0.7mS, Local Mic Input routed to Main L/R. (Direct, No EQ/ Effects)". Why is it mentioned "No EQ/Effects"? Since because of the FPGA core, one would expect the latency should always be the same, not dependant on EQ on or off. Is the latency different when EQ is switched on on a channel?
                      A: Actually, we will probably remove the EQ part of that statement. Of course there is a difference with FX, but there is no difference with the EQ in or out, the testing was just noted accurately!
                      Q: Is EQ not done in the FPGA core?
                      A: The EQ processing does take place in the FPGA core.
                      Q: I noticed from the specs that the sidechain filter on the EQ has a fixed Q of 1. Would this be improved in the future by a setting that you can choose any Q between 1 and 10?
                      A: There are no plans to change this at present, though if we have requests from engineers then we will certainly look into it further.
                      Q: I noticed from the specs that the compressor knee can only be set to soft or hard, but there is no setting in between. It would be better to be able to choose a few settings in between. Would this be implemented in the future?
                      A: As above.
                      Q: I noticed from the specs that the sidechain bandpass filter only goes down to 120Hz, this is still high for a kick drum for example. This is probably because of the fixed Q value of 1. Would it be possible to implement a lower bandpass frequency in the sidechain in the future?
                      A: As above, and I should note that if you are looking for a much more detailed level of control that the SQ provides, it may be worth checking out dLive.


                      Eerder al kregen we een antwoord op diezelfde vragen van de Belgische A&H importeur, al klonken die toch lichtjes verschillend:


                      -De S-Link poort doet Samplerate conversie voor de AB racken.
                      De conversie analoog op 48K neemt meer tijd in beslag dan de conversie op 96K (Even uit mijn hoofd is de conversie op een AB rack 0,5mS en op een DX 0,23mS) transport op ACE/Dsnake is 105uS (5 samples) GiGace is (uit mijn hoofd) ook 5 samples (52uS) Deze tijden worden nog allemaal nagemeten aangezien Firmware versie 1.0 vrijdag uitgekomen is ;-).
                      S-Link doet de SRC en transport in 1 chip dus tijd is relatief kort.
                      Met looptijdverschillen hoef je dus alleen rekening te houden als je een surface out met een rack out gaat mixen.
                      -ME en AB racken:
                      Ja je kan zelf de source voor de ME-1's kiezen of deze nou lokaal of op de remote racken zitten (Kanalen worden eerst op de mixer naar binnen gehaald, Daarna kun je alles naar de ME's routeren.
                      -Cross platform is voor Linux, Windows, Mac, IOS, Android, etc
                      Wat dit inhoud voor de performance is bij mij nog niet bekend maar ik ga er van uit dat de intentie is om dit op zoveel mogelijk hardware te laten werken.
                      -Gate ga ik op de lijst erbij zetten
                      -Latency EQ is een typ fout, FX inserten is niet latency gecompenseerd!
                      -Comp de FPGA laat nog voldoende ruimte over voor verbeteringen ;-)
                      Ook zullen er DEEP emulaties beschikbaar komen!
                      -Sidechain Genoteerd
                      -Ipad App, voor hoever ik begrepen heb is de Aim om de App december in de store te hebben.
                      Wat de exacte features zijn weet ik nog niet exact FX is een veelgevraagde dus wie weet ;-)
                      Scene control word piezo toegevoegd daar kun je weer handig gebruik van maken om FX parameters te wijzigen.



                      Uit die antwoorden kan wel wat side info gehaald worden.

                      Ondertussen is beslist om voor een SQ-5 te gaan met een DX-168 naast de drummer. Hoewel de 'beperkingen' in de voorlopige firmware, biedt hij toch de meest uitgebreide functionaliteit en kanalen voor ons gebruik (4-koppige live coverband met stereo IEM en FOH mix op dezelfde mixer met de bedoeling om kanalen te splitsen voor IEM en FOH, kleinere zaaltjes) voor een betaalbare prijs, beperkt gewicht en volume. Niemand heeft hem gezien of gevoeld op voorhand omdat geen enkele demo in een weekend valt, maar de surface en bediening daarvan is wat minder van belang aangezien de settings er gewoon in kunnen blijven staan, is specifiek voor deze band en de mixer zal op het podium staan en de bediening zal vnl met iPads gebeuren. Misschien ook nog nuttig om te weten, momenteel draaien we op een Yamaha LS9 voor FOH en met A&H MixWizard 12M voor de IEM en we zitten op ongeveer 22 kanalen FOH. Op de LS9 is nog wel wat ruimte maar de 16 kanalen op de IEM mixer wordt te beperkt, daar werden al eerder een paar compromissen gemaakt en wordt moeilijk houdbaar.
                      Last edited by Dikke Foaf; 12-11-17, 21:13.

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #12
                        Na de demo gister. Lijkt idd op qu gld dlive. Veel tafel voor een nette prijs. De combi sq en dx168 zie ik niet zitten. Op dit moment is de combi met oude ar en ab racken prijstechnisch beter en ik vraag me echt af wie het hoort. Om een voorbeeld te nemen, de digico racken zijn ook maar 48khz. Ik laat me verassen als ze geleverd gaan worden, dit zal naar waarschijnlijk al met firmware 1.1 worden. Eerste levering voor verkoop wordt half tot eind januari verwacht.

                        @Dikke Foaf. Waarom niet de ls9 naar het podium en een sq5 in de zaal met een ar2412? Denk dat je geluidsman daar blijer van wordt.

                        Comment

                        • MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

                          #13
                          Digico Drack kan 96khz, D2 rack ook
                          SD rack kan 192 khz

                          Alleen de oudere ontwerpen als Madirack zijn 48khz

                          Comment

                          Working...