pas.crosover

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yvan
    • Jul 2017
    • 7

    pas.crosover

    kan iemand me zeggen waarom de weerstanden in de cros. zitten https://nl.aliexpress.com/store/prod...68913e32hUMp8W

    bedankt bij voorbaat
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Als je deze vraag moet stellen dan zou ik ze niet bestellen.

    Comment

    • yvan
      • Jul 2017
      • 7

      #3
      wie zegd dat ik die bestel antwoord op mijn vraag en als ge het niet weet zwijg dan

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Normaal gesproken zitten die weerstanden erin als verzwakkings netwerk voor de hoog driver.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • yvan
          • Jul 2017
          • 7

          #5
          maar er is geen uitgang voor hoge tonen dus daarom zal het niet zijn is voor woofer snijdt af op 300hz

          Comment

          • Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

            #6
            Misschien een high-pass om te voorkomen dat er onder een bepaalde frequentie nog serieus level doorheen komt?

            by the way er wordt hier in de regel iets vriendelijker met elkaar om gegaan.....het is geen Facebook oid waar iedereen elkaar het licht in de ogen niet gunt.
            (geld voor jou en rdreiers al snap ik beide reacties wel)
            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              Is waarschijnlijk een Zobel correctienetwerk.
              (Keurig geantwoord he. Mag ik nu blijven?)
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

                #8
                Volgens modje wel geloof ik ;-)
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                Comment

                • yvan
                  • Jul 2017
                  • 7

                  #9
                  kan zijn maar het is dan een dubbel filter 1spoel 2 conds. 1 weerstad en terug hetzelfde 1 spoel 2 conds 1 weerstand

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Om een tweeter te verzwakken heb je 2 weerstanden nodig, om een 2e order 2 weg cross-over te maken heb je twee spoelen nodig.
                    Zo te zien is het enkel een laag-doorlaat, met 2 spoelen is het dan waarschijnlijk een 4e order filter.
                    In dat geval vraag ik me ook af wat de functie van de weerstanden is, zonder schema is dat lastig te bepalen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • yvan
                      • Jul 2017
                      • 7

                      #11
                      in de beschrijving van het filter staat dual filtering zou dus een 4 orde kunnen zijn maar de weerstanden een zobel netwerk ???

                      iedereen bedankt voor de reacties
                      gr

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by yvan
                        in de beschrijving van het filter staat dual filtering zou dus een 4 orde kunnen zijn maar de weerstanden een zobel netwerk ???
                        Dat zou kunnen, alleen heb je weinig aan een Zobel netwerk wat niet perfect is afgestemd op de combinatie van kast en driver.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

                          #13
                          Hmm. Zo te zien zitten er spoelen met ijzerkern in het filter. De ijzerkern kan bij hoge stroom verzadigen waardoor de inductie van de spoel in elkaar dondert (gaat zich als een draadje gedragen). De condensatoren naar aarde hebben een lage impedantie voor hoge frequenties. De weerstanden zouden als functie kunnen hebben om de stroom door de spoelen+condensatoren te beperken bij overbelasting (verzadiging) van de spoelen. Hierdoor blijft het filter en je versterker heel.
                          Tenminste, dit zou het doel van de weerstanden kunnen zijn.

                          Misschien beter om een paar tientjes meer uit te geven aan filters waarvan de werking wel bekend is (en met luchtspoelen werkt), bijv Beyma.
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                          Comment

                          • yvan
                            • Jul 2017
                            • 7

                            #14
                            voor een filter met vermogen 400w en afsnijfre. van 300hz met luchtspoelen worden de spoelen wel erg groot en duur plus de condensatoren duur geval dan kan men beter elektr. cros. gebruiken zou ik denken

                            Comment

                            Working...