J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Het probleem van de QLXD is natuurlijk wel op te lossen met wat extra processing (FIR met een minidsp oid). Dat introduceert enkele ms latency, maar dat is voor metingen geen probleem. Maar mooi is anders...

In de link die ik onder aanhaalde vind je overigens ook dat een analoge UHF-R set ook geen mooie fase response heeft (en ook geen mooie amplitude response).

Hmm. Axient D? Lectrosonics? €€€
    Iemand al een keer de response van een goedkoop 2.4GHz setje gemeten? (Ik heb mijn AKG setje “helaas” al verkocht.)
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Standaard

Vraag mij sterk af of het verstandig is om een zender/ontvanger combinatie te gebruiken met een digitale modulatie voor metingen, je hebt dan misschien geen compounder en iets meer ruis, maar wel een CODEC.
    zet voor de test maar eens een 10khz toon op je beltpack en meet wat er uit je ontvanger komt, dit geeft bij diverse merken een onverwacht resultaat. dit is tevens samen met het "bijzondere" fasegedrag een van de redenen dat ik "nog" geen zenders gebruik met een digitale modulatie.
    tot nu toe van alle sets die ik gemeten heb had alleen de Sennheiser 6000&9000 een aardig resultaat. moet er bij zeggen dat ik de nieuwe Shure Axient nog niet gemeten heb.

Het is ook best een probleem om digitaal audio informatie te verzenden op een redelijke werkbare sampling-rate, binnen de wettelijk gestelde bandbreedte die een zender mag hebben.

Standaard

Heb je de transferfuncties van de Sennie 6000/9000?

Bandbreedte en codecs...hmm, ook een goed punt: als ik tijd heb ook nog 'ns kijken wat 2 sinussen dicht bij elkaar doen (mpeg-achtige lossy compressie?).

Analoge setjes zijn vwb amplitude al niet recht en beperkt in frequentie range (zie bijv. UHF-R in link die ik eerder post-te). De digitale sets hebben iig een vlakke amplitude response (lig de QLXD/ULXD) en een voldoende brede frequentie range. Ik vraag me af of Shure de fase-response ook niet recht zou kunnen krijgen met een firmware update (ten koste van enkele ms latency): speciale firmware voor meetapplicaties zou welkom zijn. (Maar die zal de marketingafdeling dan wel tegen de dubbele prijs willen aanbieden, gok ik.)

Na de transitie van analoog naar digitaal begint de volgende race voor de komende jaren ook duidelijk te worden: vlakke fase-response en minimale latency (beide voor de gehele keten van mic tot speaker)...
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Standaard

Wellicht de Neutrik Xirium?

Labels voor dit Post

Forum Rechten