versterken percussie bij cajon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • harmen mulder
    • Oct 2017
    • 4

    versterken percussie bij cajon

    Hoi
    Ik heb geen verstand van geluidstechniek, maar wil graag zelfvoorzienend zijn als cajonspeler. Voor mijn cajon heb ik aan de achterzijde een shure sm57. Dit werkt prima. Voor mij heb ik een kleine splashbekken op standaard, een koebel op dezelfde standaard. Aan mijn linkervoet zit een shaker (eitje) en onder mijn rechtervoet ligt een tamboerijn. Ik had me laten adviseren om een condensatormicrofoon hiervoor aan te schaffen en bij wijze van overhead te gebruiken voor deze kleine percussie-instrumentjes. Ik kocht een behringer c4 condensatormicrofoon, maar ik kan er totaal niet mee overweg. Zet ik het kanaal van de PA maar een heel klein stukje open, dan gaat het al piepen. De microfoon heeft meer standen, o.a een stand (-10dB), maar dan moet ik het kanaal nog verder openzetten en gaat het ook piepen. Als ik treble helemaal uitdraai, gaat het net, zonder dat het piept, maar dan worden de instrumenten ook niet versterkt. Verkeerde aankoop?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    De -10 dB knop op de microfoon zorgt ervoor dat er 10 dB signaal verzwakking optreedt, te gebruiken wanneer het kanaal op je mengpaneel met de gain helemaal dicht nog steeds overstuurd wordt.
    Om de feedback effectief te bestrijden heb je eigenlijk een goeie parametrische EQ nodig, bij de uitgebreidere mengpanelen zit die standaard op ieder kanaal.
    Maar voor je dat doet, hoe groot is de afstand van je microfoon tot de bron en hoe ver zit je achter de speakers?
    Kun je de afstand tot de bron halveren dan heb je al 6 dB gewonnen, mogelijk dat je er twee nodig hebt, aan iedere kant één.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • drummerke
      • Oct 2006
      • 432

      #3