Bestaat er een goed zittend blijvende cardioide headset voor theater?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Melvinenzijncrew
    • Feb 2017
    • 19

    Bestaat er een goed zittend blijvende cardioide headset voor theater?

    Ik ben op zoek naar een headset, cardioide, welke wel goed op mijn hoofd blijft zitten èn redelijk klinkt.
    Bedoeld voor kindervoorstellingen met veel beweging, welke connector maakt niet uit dat is te vervangen.
    Ik wil niets moeten plakken of vastzetten, opzetten en gaan. Het liefst combineerbaar waarbij ik een hoge hoed op heb.
    Het is bedoeld voor spraak en zang.
    Hieronder heb ik de headsets gezet die ik al geprobeerd heb:

    Sennheiser : Me3, me extreme, hsp4
    Audiphony : uhf410
    Akg : C520l, c420l
    Ld Systems : ws100mh, hsae 1 airobics headset
    Audac : cmx826.
    Dpa : Dfine cardioid

    Ik hoor het graag, de prijs maakt nu even niet uit.
    Last edited by Melvinenzijncrew; 30-09-17, 18:07.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Dpa dfine directional met dual ear of dpa 4088

    Comment

    • drbeat
      • Jun 2012
      • 671

      #3
      Jep...DPA...

      Prijs valt mij alles mee....rond de 500 euro te krijgen ex btw.

      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Ik ging ook voor de DPA. Bij veel beweging is de speciale pleister van Sennheiser zeker aan te bevelen.
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

          #5
          Dfine 66 of 88 heeft een lichtgewicht beugel, hele goede ervaringen mee. Maar waarom perse een cardioide? Ik gebruik in bijna alle situaties een omni, klank is beter en de ervaring leert dat als je beide de headset fatsoenlijk uitfluit cq de correcties maakt die het moet hebben dan is het niet spannender als een cadioide.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Originally posted by NesCio01
            Bij veel beweging is de speciale pleister van Sennheiser zeker aan te bevelen.
            Ik maak nooit gebruik van de "dure" Sennheiser pleister maar gebruik hiervoor de 3M Blenderm hechtpleister transparant 2,5cm breed. Plakt als een gek en zweet je er niet zomaar vanaf. Daarnaast is deze vrijwel onzichtbaar voor het publiek.

            Originally posted by rdreiers
            Maar waarom perse een cardioide?
            Bij het gebruik buiten kan cardioide helpen o.a. het windgeruis te verminderen. Hierdoor heb ik veelal alleen op de windrichting nog geruis waar ik dat met omni heb hoe een speler ook staat.
            Last edited by vasco; 23-11-17, 15:03.

            Comment

            Working...