Software lexicon mx400 ombouwen/omzeilen PCM

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.geluid
    • Sep 2017
    • 7

    Software lexicon mx400 ombouwen/omzeilen PCM

    Beste lede,

    Dit is voor mij me eerste bericht hier.
    Dus neem me niet kwalijk als er iets niet goed is gedaan.

    Mij vraag luid:

    Is er iemand die ervaring heeft met het omzeilen van een bepaalde software van een externe galm?
    Ik heb me eigen verdiept op een lexicon mx400.
    Ik heb het apparaat vergeleken met andere lexicon effecten(onder andere de pcm modellen)
    niet het geluid, maar de instellingen van de apparaten(parameters)
    De lexicon mx400 is bijna idemtiek kwa parameters dan de pcm modellen(kwa instellingen)

    De lexicon mx 400 heeft ook een libary (mx libary)dat via usb kan worden aangepast met de computer.
    Zit hier dan een mogelijkheid in om om de mx400 leeg te trekken kwa pluggings(standaard) die zijn ingesteld?
    en hier dan nieuwe pluggings(effecten)van andere lexicon effecten in te laden?bijvoorbeeld die van de pcm?
    Of gaat dit te ver?

    Ik heb gehoord dat er aantal mensen zijn die hiermee ook draaien..of het werkelijk zo is weet ik niet zeker!

    Zijn er forum leden die dit kunnen doen, ervaring mee hebben,of eventueel een contant persoon aanraden waarmee ik contant kan zoeken?

    bedankt voor de aandacht

    met vriendelijke groet,

    kris
  • K.geluid
    • Sep 2017
    • 7

    #2
    is er iemand die hier wat van af weet?

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      De MX400 is echt een budget apparaat, daar is niks mis mee maar waarschijnlijk zit er, vergeleken met de PCM serie, een veel minder krachtige processor in. Het prijsverschil is niet 'zomaar' dus ik denk dat het niet mogelijk is om PCM effecten in een MX400 te laden.
      De instelmogelijkheden van effecten zijn bijna allemaal vrij standaard, daaruit kun je niet opmaken of een apparaat gelijk is aan een ander.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Kan het mij ook niet voorstellen.
        Lexicon zou anders geen PCM meer verkopen als het ook met een MX400 kan.

        Originally posted by K.geluid
        Ik heb gehoord dat er aantal mensen zijn die hiermee ook draaien..of het werkelijk zo is weet ik niet zeker!
        Er zijn mensen die zich "schamen" voor een budget apparaat en daarom zeggen dat er andere software inzit van iets groters/beters wat in werkelijkheid gewoon een dikke duim verhaal is.

        Comment

        • rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

          #5
          Zich beter voordoen dan het is. Een mx 400 is en blijft een mx400. Wil je meer dan kost dit gewoon meer.

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Ik heb zelf een PCM96, maar die heeft toch iets andere parameters...En een van de kunstjes is dat er 6 engines inzitten die je parallel/in serie over elkaar kunt gooien. Dat is een van de redenen dat een MX, nooit een PCM kan worden...Hoe het bij de 80/81/90/91 zit weet ik niet.
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • K.geluid
              • Sep 2017
              • 7

              #7
              Dankjewel allemaal voor jullie reactie.
              Ik had het misschien even moeten bijvermelden dat het om de oudere pcm modellen gaat.
              ik weet wat de kwaliteit verschillen zijn van de mx serie tot pcm (oude modellen)
              Het schijnt dus dat dat de processor die in de mx 400 hetzelfde is als de oudere modellen van de pcm.
              alleen de opslag is van minder kwaliteit
              Ik heb alle plug-ins van de pcm modellen(die dll uitgevoerd zijn)
              ik heb gekeken of de mx serie ook dll uitvoeringen hebben zoals elke pluging.
              ik ben erachter gekomen dat het allemaal hetzelfde is.en ook parameters.
              hier en daar ontbreekt er bij speciale plugings van de pcm wel bij de mx serie maar deze wil ik niet gebruiken
              ik hoef niet alle plugings over te koppieren.
              het gaat mij voornamelijk om de halls en nog wat effecten.
              Nu is alleen de vraag :de software van de mx 400 is beveiligt,in de vorm dat je wel de effecten kan aanpassen maar niet kan verwijderen.
              als ik de standaard instellingen nu kan verwijderen en hier dan de pcm(oude plugings)erop kan zetten denk ik dat het kan.
              alleen is de vraag hoe ik de ingebouwde dll bestanden kan verwijderen .en nieuwe kan overzetten.
              om misschien extra info te geven:de mx400 kan je in verbinding zetten met je computer.zodra je wat aanpast op je computer worden deze gelijk toegepast op de mx 400.
              beschikt over een mx libbary.

              Praat ik hier nu over totale onzin of?
              of het een verhaal zo uit de duim is gezogen ,ben ik het niet mee eens.
              diegene waarvan ik het gezien en gehoord heb deed er beetje geheimzinnig over,en ik heb zeker weten de verschillen gehoord.
              ik weet hoe een mx 400 klinkt en weet ook hoe doe kan klinken.
              alleen deedt diegene er heel geheimzinnig over,of hij niet die informatie wilde delen.
              vandaar dat ik hier me vraag stel.


              sorry als het een beetje vreemd te lezen is.
              ik heb dit namelijk even snel met mij telefoon getypt.

              groetjes

              Comment

              • K.geluid
                • Sep 2017
                • 7

                #8
                Originally posted by vasco
                Kan het mij ook niet voorstellen.
                Lexicon zou anders geen PCM meer verkopen als het ook met een MX400 kan.

                Er zijn mensen die zich "schamen" voor een budget apparaat en daarom zeggen dat er andere software inzit van iets groters/beters wat in werkelijkheid gewoon een dikke duim verhaal is.
                De oudere pcm modellen worden niet meer gemaakt door lexicon..daar heb je de opvolger van de pcm 96.
                deze is toch best prijzig kwa aanschaf.
                een oudere pcm model zal ik niet meer zo snel aanschaffe om in een 19 inch rack te doen..bovendien beschikt de mx400 ook over duel stereo 2 x.
                dat is ook interessant van voor een 1he effect.

                Comment

                • K.geluid
                  • Sep 2017
                  • 7

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  De MX400 is echt een budget apparaat, daar is niks mis mee maar waarschijnlijk zit er, vergeleken met de PCM serie, een veel minder krachtige processor in. Het prijsverschil is niet 'zomaar' dus ik denk dat het niet mogelijk is om PCM effecten in een MX400 te laden.
                  De instelmogelijkheden van effecten zijn bijna allemaal vrij standaard, daaruit kun je niet opmaken of een apparaat gelijk is aan een ander.

                  De klopt dat het een bugget apparaat is maar mijn plugings die ik toen die tijd(pcm module )van alle modellen van pcm 70 tot pcm 91 heb gekocht was niet te goedkoop.
                  mensen weten de prijzen wel.
                  wat is het verschil tussen een dll bestand van een pcm en dll bestand van een mx?
                  ze zullen kwa grote wel schelen maar wat het meer kan zijn ,geen flauw idee.
                  stel het is mogelijk wordt mij bugget apparaat in 1 keer een duurder apparaat omdat ik ook voor mij plugings heb betaald.

                  Comment

                  • K.geluid
                    • Sep 2017
                    • 7

                    #10
                    Dankjewel allemaal voor jullie reactie.
                    Ik had het misschien even moeten bijvermelden dat het om de oudere pcm modellen gaat.
                    ik weet wat de kwaliteit verschillen zijn van de mx serie tot pcm (oude modellen)
                    Het schijnt dus dat dat de processor die in de mx 400 hetzelfde is als de oudere modellen van de pcm.
                    alleen de opslag is van minder kwaliteit
                    Ik heb alle plug-ins van de pcm modellen(die dll uitgevoerd zijn)
                    ik heb gekeken of de mx serie ook dll uitvoeringen hebben zoals elke pluging.
                    ik ben erachter gekomen dat het allemaal hetzelfde is.en ook parameters.
                    hier en daar ontbreekt er bij speciale plugings van de pcm wel bij de mx serie maar deze wil ik niet gebruiken
                    ik hoef niet alle plugings over te koppieren.
                    het gaat mij voornamelijk om de halls en nog wat effecten.
                    Nu is alleen de vraag :de software van de mx 400 is beveiligt,in de vorm dat je wel de effecten kan aanpassen maar niet kan verwijderen.
                    als ik de standaard instellingen nu kan verwijderen en hier dan de pcm(oude plugings)erop kan zetten denk ik dat het kan.
                    alleen is de vraag hoe ik de ingebouwde dll bestanden kan verwijderen .en nieuwe kan overzetten.
                    om misschien extra info te geven:de mx400 kan je in verbinding zetten met je computer.zodra je wat aanpast op je computer worden deze gelijk toegepast op de mx 400.
                    beschikt over een mx libbary.

                    Praat ik hier nu over totale onzin of?
                    of het een verhaal zo uit de duim is gezogen ,ben ik het niet mee eens.
                    diegene waarvan ik het gezien en gehoord heb deed er beetje geheimzinnig over,en ik heb zeker weten de verschillen gehoord.
                    ik weet hoe een mx 400 klinkt en weet ook hoe doe kan klinken.
                    alleen deedt diegene er heel geheimzinnig over,of hij niet die informatie wilde delen.
                    vandaar dat ik hier me vraag stel.


                    sorry als het een beetje vreemd te lezen is.
                    ik heb dit namelijk even snel met mij telefoon getypt.

                    groetjes

                    Comment

                    • purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

                      #11
                      Weet je, een PCM 81 of PCM91 koop je al tussen de 3 en 500 euro...
                      Verpatsen die MX en een ''echte'' kopen ;-)

                      Comment

                      • Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

                        #12
                        Je kunt ook, als een goede galm wil alleen een PCM60 kopen....Kan ook eigenlijk weinig aan kapot of verprutst worden, qua sound en altijd goed..;-)
                        Olaf Duffhuës

                        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                        Comment

                        • K.geluid
                          • Sep 2017
                          • 7

                          #13
                          Ik wacht het gewoon af.
                          Ik denk toch dat de software te omzeilen is en dat de pcm(oude modellen tot en met 91)de plugings op de mx 400 te zetten zijn.
                          Als hier iemand hier meer van af weet en hier ook ervaringen mee heeft hoor ik het graag
                          Vergoeding is geen probleem

                          Het gaat er mij een beetje om dat het een duel apparaat is.
                          dus galm en delay in 1 he

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Als het je lukt, laat het hier even weten.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

                              #15
                              Er zijn mensen die dagen aan alle parameters sleutelen zodat ze een galm echt dik en vet kunnen laten klinken.

                              Meer zal het me dat doosje niet worden.

                              Kijk eens op de 2ehands pagina's, daar is voor nette prijzen best wel een fatsoenlijk galmdoosje te koop.

                              Comment

                              Working...