Ervaring presonus cs 18 al

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

    Ervaring presonus cs 18 al

    Iemand ervaring met die presonus cs18al?

    this voor live gebruik.
    je vind er weinig revieuws van.

    alvast bedankt.
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

    #2
    Ha Vegapower,

    Ik gebruik af en toe een CS18 bij een RM32.
    Om eerlijk te zijn vind ik 'm niet zo sterk.
    Niet super snel, vreselijk onpraktische EQ, niet alle functies werken intuïtief.

    Je hebt wat mij betreft meer aan een iPad (Pro) bij die mixers.

    Kortom, we gebruiken de CS18 vaker níet dan wel...

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Heeft Presonus ook niet een klein beetje de boot gemist? Zou in die prijsklasse simpel voor de X32 gaan, is inmiddels een beetje de standaard in de low-budget klasse.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

        #4
        @MusicXtra

        Dat is precies wat ik ook denk.
        Hoewel de Presonus spullen zeker niet verkeerd klinken in deze prijsklasse.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by ajdeboer
          Hoewel de Presonus spullen zeker niet verkeerd klinken in deze prijsklasse.
          Een X/M32 klinkt ook best goed. Het is met mengtafels best lastig, heb je een merk dat niet algemeen geaccepteerd is dan loop je altijd tegen problemen met gasttechs op.
          Behringer heeft met de X32 de hele markt op zijn kop gezet en gezorgd dat digitaal mixen ook voor de kleine beurs binnen bereik is gekomen. Toen dit gebeurde zagen merken als Roland en Presonus hun verkoop heel snel instorten. Roland heeft dit 'opgelost' door de prijs van de M480 dramatisch te verlagen en zich te storten op een hoger segment met de M5000. Hier hebben ze concurrentie van merken als Digico A&H, Midas enzovoort en lukt het ze ook niet om veel marktaandeel te pakken, terwijl de M5000 toch echt wel een serieus mooi apparaat is.
          Presonus had een mixer zonder motorfaders, daar zaten weinig mensen op te wachten en al helemaal toen de X32 op de markt kwam, wat ze nu maken zal ongetwijfeld goed klinken maar ik geloof er niet in dat ze hier een serieus marktaandeel mee kunnen veroveren.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

            #6
            Heb een demo gehad van de nieuwe studio live tafels.

            Vond het voor live wel ok, kunnen nu multitracken op een sd kaart, verbinding met de stageblok middels avb, laatste had ik liever dante gezien.

            Software is nog volop in ontwikkeling, kunt ipad en of laptop ook als extra scherm gebruiken.

            Digitale monitor split is nog niet voorzien, digitaal stageblok is er nog niet.

            In mijn ogen loopt presonus stevig achter de feiten aan.

            Voor wat het compleet kost koop je een x32 met s32 erbij, wil je dat er geen behringer op staat is er ook nog een midas versie.

            Comment

            • Rieske
              • Aug 2002
              • 544

              #7
              Mij lijkt de CS 18 AL eerder een studiomixer en niet zo zeer voor live gebruikt bedoelt. Daarvoor is de StudioLive serie voor.
              Life is what you make it

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Meest belangrijk voor de keus van een mixer, los van markt acceptatie, is of de interface je aanspreekt. Klankmatig zijn de verschillen uiterst klein, daar zul je het verschil niet mee maken tijdens een klus. De huidige generatie budget-digi-mix-planken hebben allemaal meer dan genoeg features aan boord om aan de meest veeleisende wensen te voldoen dus ook dat is voor de meesten niet bepalend voor de keus. Zelf bijna 10 jaar met Roland M400/M480 gewerkt, prima mixer maar altijd lastig met gasttechs en na de introductie van de X32 ook gewoon te duur.
                Ander belangrijk punt is ondersteuning van de fabrikant met software updates, Roland heeft het hier met de M400/480 af laten weten, Presonus zal zich hier nog moeten bewijzen, de X/M32 is inmiddels zoveel verkocht dat de kans groot is dat er nog lang updates te verwachten zijn, ook omdat het ding in verschillende uitvoeringen verkocht wordt met allemaal dezelfde software aan boord.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Ander belangrijk punt is ondersteuning van de fabrikant met software updates, Roland heeft het hier met de M400/480 af laten weten, Presonus zal zich hier nog moeten bewijzen, de X/M32 is inmiddels zoveel verkocht dat de kans groot is dat er nog lang updates te verwachten zijn, ook omdat het ding in verschillende uitvoeringen verkocht wordt met allemaal dezelfde software aan boord.
                  Als het nodig is dan zullen die updates komen, maar ik kan er zo geen bedenken die nodig is. Alle wensen die er nog zijn, heeft ook hardware consequenties, of willen ze waarschijnlijk niet doorvoeren om geen markt van de pro serie af te snoepen. Ik ben wat dat betreft echt benieuwd naar waar ze mee bezig zijn, een opvolger zal echt iets nieuws moeten brengen, maar wat? Ingebouwde multitrack recording misschien, flexibelere routing waarbij de blokken van 8 kunnen vervallen...
                  Ik verwacht zeker niet meer kanalen. Uli richt zich wat dat betreft veel te duidelijk op de grotere aantallen in de markt. Iets nieuws zou ook zo nog maar wat jaren kunnen duren.

                  Echte klappers zullen vanuit de music group waarschijnlijk wel op andere terreinen zijn. Ik voorspel eerder een goed line array, onder behringer vlag met goedkopere speakers, onder turbosound vlag met echt goede componenten. Zodat ze dit met hun behringer en midas tafels kunnen verkopen, voor een prijs waar anderen van dromen.
                  En ondertussen heeft de rest het nakijken.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by DJ Antoon
                    Echte klappers zullen vanuit de music group waarschijnlijk wel op andere terreinen zijn. Ik voorspel eerder een goed line array, onder behringer vlag met goedkopere speakers, onder turbosound vlag met echt goede componenten. Zodat ze dit met hun behringer en midas tafels kunnen verkopen, voor een prijs waar anderen van dromen.
                    En ondertussen heeft de rest het nakijken.
                    Denk dat het voor een betaalbare line-array al te laat is, de hype heeft zijn hoogtepunt wel zo'n beetje gehad. Wat niet wegneemt dat Uli inderdaad voor onverwachte verassingen kan zorgen.
                    Wat die updates betreft zijn er nog wel wat leuke features te bedenken; stereo kanalen/bussen onder een enkele fader, multiband compressie, nieuwe effecten, verbeteringen in de interface, etc. Een en ander kan natuurlijk alleen wanneer er voldoende processor capaciteit is.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

                      #11
                      Wat mij het meeste opvalt in dat digimixerland is dat je met de X32 en de M32 producten je veel meer randaperatuur zoals een PC, ipad, tablet tegelijk kunt koppelen en besturen zonder uitval of instabiliteit... Roland krijgt het niet voor elkaar om 1 ipad gekoppeld te houden met de M200...als er 2 zijn is dit meteen de max en wat erger is, je systeem wordt erg instabiel en zelfs met de M200 bijna onwerkbaar bij uitval van je Ipad.

                      Ik zelf ben destijds gegaan voor de x32 producer als drummer met PA intresses en een band. Voor mij compact en ideaal. Gezien de ontwikkelingen die er nu nog aankomen met de 32 kanaals interface om op een SD kaartje 32 kanaals op te nemen zie ik alleen maar dat deze tafel met kop en schouders als winnaar staat tussen al die concurenten.

                      Ik zie nog niet zo snel de meerwaarde van bv een roland systeem op dit prijsnivo. Gezien de uitkomsten van de mengtafeldag een aantal jaren geleden is mij het ook wel erg duidelijk geworden dat de klankkwaliteit niet in verhouding staat met een prijs... je hoort niet zo maar t verschil tussen de roland en de x32.

                      Maar ik geloof wel dat die x32 in verhouding met de Roland M500 of een Digico, of Midas pro het aflegt maar hij hoeft zich daar echt niet voor te schamen... want die mixers kosten ook vele 1000en euros meer.
                      Maar is dat t segment waar de x/m32 zich moet meten? Lijkt me niet. Das appels en peren vergelijken.

                      Wat ik kwa riderproofheid wel kwijt wil....en dat meen ik op recht.....waarom hebben sommige bands dusdanige capsones dat zij zo nodig op een Digico gemixt moeten worden, als hun gitaartje, versterker of microfoontje waar ze zelf door zingen niet eens van die hoogte kwaliteit is......shit in is altijd nog shit out.....maar dan ook nog veel te hard...
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by drbeat
                        Maar ik geloof wel dat die x32 in verhouding met de Roland M500 of een Digico, of Midas pro het aflegt maar hij hoeft zich daar echt niet voor te schamen... want die mixers kosten ook vele 1000en euros meer.
                        Maar is dat t segment waar de x/m32 zich moet meten? Lijkt me niet. Das appels en peren vergelijken.

                        Wat ik kwa riderproofheid wel kwijt wil....en dat meen ik op recht.....waarom hebben sommige bands dusdanige capsones dat zij zo nodig op een Digico gemixt moeten worden, als hun gitaartje, versterker of microfoontje waar ze zelf door zingen niet eens van die hoogte kwaliteit is......shit in is altijd nog shit out.....maar dan ook nog veel te hard...
                        Digico is echt wel een ander verhaal, buiten de klankkwaliteit zijn het de oneindige mogelijkheden die erop zitten en de snelheid waarmee je erop kunt werken. Dat is zelfs al met de nieuwe S21/31 het geval. Dus in die zin snap ik heel goed dat er Digico op een rider staat, zelf ben ik inmiddels ook erg verwend met zowel een S31 als een SD8 waardoor ik echt niet meer achter een X32 terecht wil komen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • vegapower
                          • Nov 2004
                          • 355

                          #13
                          Awel ik toch een presonus gekocht.
                          voor zeer mooie prijs.
                          is idd niet echt snel en wa moeten zoeken voor de digi snake gekoppeld te krygen.
                          maar voor de rest een leuke tafel, veel mogelijkheden enz...
                          maar idd nie tevergelijken met digico.
                          maar dat is een lada met een ferrarie vergelijken he.
                          en hellaas heb ik geen ferrarie geld en is de presonus lekker compact ��

                          Comment

                          • drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

                            #14
                            Originally posted by MusicXtra
                            Digico is echt wel een ander verhaal, buiten de klankkwaliteit zijn het de oneindige mogelijkheden die erop zitten en de snelheid waarmee je erop kunt werken. Dat is zelfs al met de nieuwe S21/31 het geval. Dus in die zin snap ik heel goed dat er Digico op een rider staat, zelf ben ik inmiddels ook erg verwend met zowel een S31 als een SD8 waardoor ik echt niet meer achter een X32 terecht wil komen.

                            Laten we ook wel eerlijk blijven, in de kroegjes en kleine zaaltjes wereld kun je daar niet echt mee uit de voeten ivm de grote van dat ding. Al maakt digico ook mooie compacte blenders.

                            En wat een feit blijft, in de verhuurwereld moet jij je kunnen profileren als beter dan de rest. In jou geval is het echt zonde om een goedkope digiblender neer te zetten. Er zit immers zo veel moois in kwa geluid in BA!

                            Moet nog steeds eens langs komen met de motor, en om weer te genieten van BA...koffie staat altijd klaar daar, dat weet ik, alleen nu nog de tijd....
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                            Comment

                            Working...