Headset buitengebruik, wind kapjes

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • richardv
    • May 2014
    • 39

    Headset buitengebruik, wind kapjes

    Beste allen,

    Voor een openluchtspel gaan we headsetjes (Audac cmx726) gebruiken.
    Geen idee natuurlijk wat het weer gaat doen.
    Maar in hoeverre ga ik last hebben van eventuele wind?
    Om storende geluiden te voorkomen voldoet dat zo'n schuimrubberen plopkapje of ben je echt zo'n harige (windjammer?) nodig?

    Last edited by richardv; 29-08-17, 19:00.
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    #2
    Wat het beste helpt, het podium rondom zorgen dat dit dicht is.... kortom voorkomen dat de wind in de mics cq het "podium" komt.... dat is de beste remedie.

    Je zult altijd dit probleem hebben bij wind...he is fijn om goed weer te treffen.

    Die schuimrubber kapjes zijn meer dan voldoende, immers wil het oog ook wat en wees eerlijk, mensen willen niet gezien worden met een kapotte rat op of langs hun gezicht geplakt....

    Verder goed de eq gebruiken en een high pass filter goed instellen.

    Laat je weten hoe het gegaan is?
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • richardv
      • May 2014
      • 39

      #3
      Dank voor je reactie.
      Ha, een kapotte rat, die bedoel ik inderdaad.
      Zag oa dat ze dat bij de Passion gebruikte.

      Afschermen gaan we zo veel mogelijk doen. Het is echter op 8 verschillende locaties (publiek vaart er langs...) dus dat is nog wel een dingetje.
      Gelukkig gebruiken we niet op elke locatie headsetjes, zonder heeft de voorkeur maar op sommige plekken kan net niet anders (afstand spelers-publiek te groot).

      Maar ik ben blij dat die schuimrubberen kapjes voldoende zijn. Ziet er inderdaad veel beter uit..

      En ik hou jullie zeker op de hoogte!

      Comment

      • drbeat
        • Jun 2012
        • 671

        #4
        Originally posted by richardv
        Dank voor je reactie.
        Ha, een kapotte rat, die bedoel ik inderdaad.
        Zag oa dat ze dat bij de Passion gebruikte.

        Afschermen gaan we zo veel mogelijk doen. Het is echter op 8 verschillende locaties (publiek vaart er langs...) dus dat is nog wel een dingetje.
        Gelukkig gebruiken we niet op elke locatie headsetjes, zonder heeft de voorkeur maar op sommige plekken kan net niet anders (afstand spelers-publiek te groot).

        Maar ik ben blij dat die schuimrubberen kapjes voldoende zijn. Ziet er inderdaad veel beter uit..

        En ik hou jullie zeker op de hoogte!
        Ligt ook sterk aan hoe het weer is.....dus moet je een ratje gebruiken, is het niet anders... maar bij the Passion daar gaat alles om het beeld daarom heen.... en is geluid ed ook goed geregeld, altans met meer financiele middelen die jullie zullen hebben schat ik in... maar kan me herinneren dat het toen ook best waaide...

        Kortom...voorkomen is beter dan genezen!
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by richardv
          Beste allen,

          Voor een openluchtspel gaan we headsetjes (Audac cmx726) gebruiken.
          Geen idee natuurlijk wat het weer gaat doen.
          Maar in hoeverre ga ik last hebben van eventuele wind?
          Om storende geluiden te voorkomen voldoet dat zo'n schuimrubberen plopkapje of ben je echt zo'n harige (windjammer?) nodig?

          Windkapjes zijn buiten bijna altijd nodig. Cardioïde headsets hebben nog meer last van eventueel windgeruis. Verder is het verstandig om de laagweergave van de installatie flink te reduceren. Laat de subs thuis en snijdt alles af beneden 200Hz. Voor spraak heb je beslist geen vette sound nodig.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • richardv
            • May 2014
            • 39

            #6
            Oke ik zou jullie op de hoogte houden, bij deze...

            We hebben op 5 avonden de voorstellingen gehad met ongeveer 10 headsetjes.
            En de wind: die was er niet!
            Ik had een scene met een stevige rookmachine en de rook ging langzaam recht naar boven....

            Bij de repetitie hadden we wel een beetje wind en dat ging prima met de standaard wind kapjes.
            Ik had wel het idee dat ik dat een heel klein beetje hoorde maar zeker niet storend.
            Maar tijdens de voorstellingen was het windstil.
            De headsetjes klonken prima.(gebruikte set: Dynacord P1050 / MX12 speakers / Klark 370 eq / A&H mengtafel)

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #7
              Zoals het ook gezegd is, een stukje geluk met de wind is alles!! En t scheelt weer plat geslagen hamsters tegen je gezicht..

              Fijn dat het goed gegaan is!!!
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              Working...