kan ik het geluid van een laptop versterken voor de mengtafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bert 01
    • Aug 2017
    • 2

    kan ik het geluid van een laptop versterken voor de mengtafel

    is het mogelijk een laptop geluid te versterken voor de mengtafel zo ja hoe aub
    Last edited by bert 01; 11-08-17, 13:38.
  • bert 01
    • Aug 2017
    • 2

    #2
    is er iemand die mee dat kan zegen

    Comment

    • Merijndj
      • Mar 2001
      • 660

      #3
      Beste Bert,

      De meeste mensen die op dit forum zitten, werken zeker in de zomer elk weekeind lange uren...
      Je hoeft daarom niet te verwachten dat je binnen enkele uren een antwoord krijgt. Geef het een weekje de tijd

      Over je vraag:
      Wat bedoel je nu eigenlijk?
      Of het geluid wat uit een laptop komt door een mengtafel te versterken is?

      Je kunt een laptop aansluiten via een 3.5mm jack naar tulp of xlr verloopje, of met een modernere mengtafel, via usb.
      Met een mengtafel kun je dat signaal probleemloos versterken en naar je (bijv) versterker uitsturen.

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Het is natuurlijk altijd mogelijk om tussen de laptop en mengtafel een (extra) pre amp op te nemen, bestaand product kun je zo kopen.

        Om welke mengtafel gaat het want ik heb nog nooit een extra pre amp nodig gehad voor een laptop. Mengtafels (welke ik tot nu toe ben tegengekomen) hebben meer dan genoeg gain voor een laptop. Meestal moet je zelfs verzwakking inschakelen (pad) op de ingang omdat je anders met de gain regeling niet wegkomt.

        Staat het volume van de laptop wel hard genoeg en zijn de audiobestanden wel op een goed niveau?
        Kortom zoek je naar een verkeerde oplossing terwijl het probleem heel ergens anders ligt en anders is op te lossen.

        Comment

        • NesCio01
          • May 2010
          • 1987

          #5
          Mijn advies is een USB-DI. De USB uitgang van je laptop loopt pre de soundcard, dus mis je die vervorming.
          De DI vormt het USB-signaal om naar 2 x XLR en die prik je dan zo in je tafel.
          https://www.audiowerkzeug.de/codi.html

          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

          Comment

          • rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

            #6
            Ik gebruik hier de http://www.radialeng.com/usbpro.php voor.

            Voordeel is dat er een trafo in zit die ik desgewenst in de audio lijn aan of uit kan zetten.

            Ook heeft deze hoofdtelefoon uit en een volume regelaar.

            Op maximaal volume is deze lijn uit, dus meer dan genoeg signaal, kan er zelfs meteen mee de ampracken in als het moet.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Als ik de prijzen zie van deze dingen zou ik er nog wat bijleggen voor een interface met zowel in als uitgangen, ben je nog flexibeler.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              Working...