Ook even voorstellen...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanzel
    • Jul 2017
    • 2

    Ook even voorstellen...

    Hoi, ik ben Hans (54) en ik woon in het noorden van ons mooie landje. De reden dat ik hier geregistreerd heb, is omdat ik sinds kort (ter ondersteuning van mijn muziekschooltje) een QSC geluidsinstallatie gekocht heb. Hier heb ik sowieso geen ervaring mee, ondanks dat ik live vaak genoeg "over een P.A. gespeeld heb"en versterkt ben (als bassist en gitarist). Dus.... ik heb nog zat vragen....

    Mijn set bestaat uit 2x de QSC k10 en een Ksub, allen actief en 1000W. Daarnaast heb ik een Yamaha mgp16x aangeschaft en een LD systems monitor (300W). Daar bovenop heb ik nog 2x de Shure SM58 en 3x de Shure SM57 gekocht, en een AKG D112 kick microfoon.
    Last but not least... een boek van Niels Jonker, geluidstechniek "de basis", 338 pagina's.... Ik zeg: mijn vakantie is geroggeld!!

    Nu kan ik een multikabel (stagebox oid) kopen van iemand met 24 aansluitingen (met het oog op evt. wat bandcoaching en eigen gigjes).
    Echter, er schijnt op de Yamaha mgp16x geen multi-connector aanwezig te zijn... Kan ik dan sowieso een multikabel wel op dit ding aansluiten?! Of heb ik de verkeerde afweging gemaakt vanuit mijn ervarings-onkunde?
    Wie kan mij aan een antwoord cq. alternatief helpen hiervoor? Graag hoor ik dit van jullie.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Die multikabel heeft, als het goed is, XLR pluggen zitten aan de kant van de mengtafel, deze kun je rechtstreeks in de mengtafel pluggen.
    Maar meestal wordt er een multiconnector gebruikt, een 108 polige harting is een veel gebruikte connector hiervoor. Je knipt de kabel dan op 1,5 meter van de XLR pluggen door en zet daar de connector tussen. Het deel met de XLR pluggen komt dan vast in de tafel te zitten.
    Voor de pinbezetting moet je de 'Ampco standaard' gebruiken, ff googlen en je vindt hier meer info over.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • hanzel
      • Jul 2017
      • 2

      #3
      Music, ik dank je voor jouw snelle reaktie. Ik ga hier eerst zeker eens induiken!! Leek mij ook sterk dat hier geen alternatief voor zou zijn... ;o)

      Comment

      • drummerke
        • Oct 2006
        • 432

        #4
        Ik vrees dat voor 10 microfoon ingangen een multiconnector beetje duur zal uit komen. Je hebt dus 10 inputs en 4 outputs over een multikabel nodig. Wat wel handig is is een kleine haspel. En een goeie multikabel is ook wel handig, maar die zullen er nog wel genoeg 2de hands te vinden zijn. Ik was altijd fan van de Cordial multi's. Voor die prijs kan je niet veel zelf maken.

        Vergeet ook niet dat je nog een paar DI boxen en verloopjes van jack naar XLR gebalanceerd nodig hebt voor je monitor of aux aan te sturen.
        Succes

        Comment

        Working...