A&H welke ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bronson
    • Jun 2017
    • 6

    A&H welke ?

    Hallo medeleden, ben nieuw hier. Hier terechtgekomen tijdens zoektocht naar informatie... ben hier wel even zoet me dunkt...
    In mijn queeste naar een andere console, jazeker digitaal, weet ik niet wat te doen. Ik ben nogal een A&H-fan en wil daar graag blijven, analoog deed ik dat met de GL, eerst 2200 daarna 2800.
    Nu valt het me op dat er reeds flink wat 2de handse digitale consoles op de markt komen, een nieuwe lijkt me ook te duur.
    Vooral de GLD80 en de iLive80 interesseren me. Van beide is er aanbod. Welke zouden jullie kiezen en waarom ?
    thx
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Ligt er aan wat je wilt, gld80 is een generatie nieuwer als de ilive. Ik heb zelf een gld80 nieuw gekocht met stage box. De ilive zou volgens de geleerden qua klank een tandje hoger liggen.

    Ingebouwde effecten zijn wat nieuwe bij de gld.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Ik zou zeker kiezen voor een GLD.

      Zeer stabiel, erg gemakkelijk te bedienen en toch veel mogelijkheden. Qua bediening is deze veel meer intuïtief dan de Ilive. Heeft met name met de leeftijd te maken denk ik. Ilive is veel ouder, en dus eerder ontwikkeld. GLD profiteert van nieuwere ontwikkelingen.

      Denk niet dat er veel verschil in klank is, heb ze beiden gebruikt, GLD heb ik zelf ook, en klinkt gewoon echt goed.

      Comment

      • Bronson
        • Jun 2017
        • 6

        #4
        Bedankt voor de reacties. Tja, het is niet makkelijk kiezen, ik doe zo'n 20 jobs/jaar meer niet. Vandaar mijn keuze voor 2de hands materiaal. En dan wil ik graag dat het nog eens 10 jaar meegaat.... Ik vermoed dat de GLD de beste keuze zal zijn.
        Lijkt me inderdaad iets moderner en ik kan uit alle info op het WWW niet uitmaken of die betrouwbaarder zou zijn dan de iLive, ze lijken elkaar waard op dat gebied. Momenteel lijkt de GLD ook waarde-behoudener dan de iLive. Hoewel dat na 10 jaar ook niet meer van tel zal zijn. Ik bekijk het nog even...
        thx.

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #5
          Als ik eerlijk ben zou ik niet aanraden om gebruikt te kopen, tenzij je weet waar en hoe de tafel gebruikt is geweest... Spaar nog even door, en koop dan de nieuwe serie. Schijnt aardig wat betere features te hebben

          Comment

          • Bronson
            • Jun 2017
            • 6

            #6
            Hola, ik dacht dat die nieuwe reeksen met uitzondering van wat chroom en andere blingbling, krek dezelfde zijn als voorheen. Of niet dan ?

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by Bronson
              Momenteel lijkt de GLD ook waarde-behoudener dan de iLive. Hoewel dat na 10 jaar ook niet meer van tel zal zijn. Ik bekijk het nog even...
              thx.
              Reken jezelf niet rijk, digitafels, zeker in deze prijsrange, zijn na 10 jaar gewoon € 0,- waard.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • drummerke
                • Oct 2006
                • 432

                #8
                Ik denk dat er een groot verschil is in prijzen als het gaat over compacte digitale tafels vooral 16ch, en max 24. Die worden dan nog hergebruikt voor bandjes. Maar in het sigment er boven zou ik ook niet echt rekening houden met wederverkoop waarde.

                Comment

                • rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

                  #9
                  10 Jaar??? na 3 jaar gaat het al hard naar beneden.

                  5 jaar is het al ver gedaan.

                  Comment

                  • renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

                    #10
                    Als je zo weinig klusjes doet per jaar heb je (gok ik) ook geen schuur vol met materiaal en zijn het kleinere klusjes. Correct me if I'm wrong, maar zo zou ik hem inschatten.
                    Is een kleinere mixer dan niet verstandiger? In de categorie A&H: een Qu24 bijvoorbeeld?

                    Een GLD is zeker een hele leuke mixer, maar ook een dure omdat hij veel kan. Heb je die features nodig?
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                    Comment

                    • Bronson
                      • Jun 2017
                      • 6

                      #11
                      WAT!?! een QU ?!? En dan gaan ze zeker zeggen: " kijk daar is ie met z'n kleintje"... Nee dat kan ik echt niet hebben.
                      Nee, alle gekheid op een stokje, ik wil wel voor de GLD gaan want die klinkt toch ietsje beter en kan ook wel iets meer op processing gebied.
                      Zelf ben ik ook niet meer van de jongste (50) en ik wil dan wel dat deze mijn laatste wordt. Dan mag het wel ietsje meer zijn, denk ik...
                      Ga wel een nieuwe kopen want jullie hebben wel gelijk; ik vind er geen in 2de hands met een exacte historiek.
                      Bedankt voor jullie input, het wordt dus een GLD. Nu moet ik tegen eind dit jaar een nieuwe front, word weer een (leuke) zoektocht...

                      Comment

                      • drummerke
                        • Oct 2006
                        • 432

                        #12
                        Wauw, die laatste post had ik nooit verwacht. Als mensen reageren "zo een kleine mengtafel" dan zijn ze niet bezig met het geluid. Mensen gaan meer onthouden hoe de muziek klonk en de service was dan hoe groot je mengtafel is. Voor wie doe je het allemaal?

                        Ik vond het net leuk om een compacte 17 faders digitale tafel te gebruiken ipv van de loodzware en grote analoge tafel. Op het eind en het begin van de dag ben jij wel degene die alles mag in en uitladen. Ik denk dat je vastpinnen aan 1 merk een grote zonde is nu. Het belangrijkste onderdeel van een digitale mengtafel is ook de workflow, en dat zul je moeten proberen met een aantal verschillende merken en modellen en misschien bevalt het dan wel beter dan je verwacht.

                        Wat voor werk wil je gaan doen met deze mixer en nog aan te kopen front (hopende dat je al monitors of en inears hebt).

                        Comment

                        • rdreiers
                          • Nov 2009
                          • 407

                          #13
                          Heb beide in huis, een qu16 en de gld 80. Wat meegaat is echt afhankelijk van de job, heb ik aan een qu16 genoeg, dat gaat deze mee.

                          Wat mensen van de maat vinden moeten naar de gemeente brengen, deze hebben een afdeling gevonden voorwerpen.

                          Comment

                          • Ampli
                            • Aug 2014
                            • 58

                            #14
                            Zeker midlife crises of compensatie voor iets anders om alleen voor groot te gaan

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #15
                              Formaat doet er niet toe, wat je er mee kunt en doet wel.

                              Comment

                              Working...