2dehandse versterker testen bij koop

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kayalovely
    • May 2017
    • 2

    2dehandse versterker testen bij koop

    Hoi allemaal , is mijn eerste bezoek aan deze site
    mijn excuses als ik mijn vraag verkeerd heb geplaatst

    ik had een paar biedingen gedaan op Marktplaats
    tot mijn verbazing zijn er 6 verkopers akkoord gegaan.

    philips versterker fr996
    Sony STR-DE495P
    Sony STR-KS1100
    Kenwood KRF V5030D , beetje verdacht wil het enkel verzenden
    marantzsr590 rds
    Onkyo tx-sr701e

    Maar ik heb dus totaal geen verstand van versterkers
    Weet nog net welke pluggen ik zelf nodig heb om mijn speakers aan te sluiten
    en heb voornamelijk gekeken of ze een optical (Toshiba Link) hadden en een aansluiting voor koperdraad

    Maar ze hebben allemaal verschillende vermogen en sommige hebben een draaiknop voor speakerdraad ipv knijper
    en mijn koper speakerdraad is vrij stug en dik had al bij mijn oude systeem last dat het geregeld los ging uit de knijper door gewicht

    tevens op sommige foto's zag ik de optical ingang open en bloot staan , is dat schadelijk voor het geluid overdracht ?
    en als ik een versterker wil testen , hoe is dat het beste aan te raden , onder de kap zit in ieder geval een gebied waar
    ik totaal geen kaas heb van gegeten , zou nog net kunnen zien of iets is doorgebrand of verstoft.
    maar betwijfel of het goed te zien is of zoiets voldoende wordt gekoeld door zijn ventilator

    hebben jullie misschien wat tips voor deze kneus
    Last edited by kayalovely; 10-05-17, 08:50.
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Originally posted by kayalovely
    Hoi allemaal , is mijn eerste bezoek aan deze site
    mijn excuses als ik mijn vraag verkeerd heb geplaatst

    ik had een paar biedingen gedaan op Marktplaats
    tot mijn verbazing zijn er 6 verkopers akkoord gegaan.

    philips versterker fr996
    Sony STR-DE495P
    Sony STR-KS1100
    Kenwood KRF V5030D , beetje verdacht wil het enkel verzenden
    marantzsr590 rds
    Onkyo tx-sr701e

    Maar ik heb dus totaal geen verstand van versterkers
    Weet nog net welke pluggen ik zelf nodig heb om mijn speakers aan te sluiten
    en heb voornamelijk gekeken of ze een optical (Toshiba Link) hadden en een aansluiting voor koperdraad

    Maar ze hebben allemaal verschillende vermogen en sommige hebben een draaiknop voor speakerdraad ipv knijper
    en mijn koper speakerdraad is vrij stug en dik had al bij mijn oude systeem last dat het geregeld los ging uit de knijper door gewicht

    tevens op sommige foto's zag ik de optical ingang open en bloot staan , is dat schadelijk voor het geluid overdracht ?
    en als ik een versterker wil testen , hoe is dat het beste aan te raden , onder de kap zit in ieder geval een gebied waar
    ik totaal geen kaas heb van gegeten , zou nog net kunnen zien of iets is doorgebrand of verstoft.
    maar betwijfel of het goed te zien is of zoiets voldoende wordt gekoeld door zijn ventilator

    hebben jullie misschien wat tips voor deze kneus
    Ik denk toch dat je op de verkeerde site zit. Jouw vraag gaat over consumenten apparatuur, terwijl het hier een forum is voor professionele apparatuur.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • kayalovely
      • May 2017
      • 2

      #3
      ai , dat had ik helaas niet in de gaten.
      kan alleen nergens vinden waar ik mijn bericht kan verwijderen

      Comment

      • AH
        • Apr 2004
        • 248

        #4
        In de normale mensen wereld is het zo, wanneer je een bod doet, en het word door de verkoper geaccepteerd je het product ook afneemt.
        Dus je keuze is niet zo moeilijk, gewoon alle 6 ophalen, dan kom je tenminste je afspraken na.
        ( Ben toch zo klaar met dat marktplaats geneusel )
        Anne Homan

        Comment

        • Ampli
          • Aug 2014
          • 58

          #5
          Helaas komt het steeds vaker voor dat geboden wordt en vervolgend hoor je niks meer, vooral met marktplaats, de meeste denken ook dat ze voor 1 euro spullen kunnen kopen die veel meer waard zijn, marktplaats heeft voor mij ook afgedaan

          Comment

          • beyma
            • Oct 2002
            • 1614

            #6
            Marktplaats wordt leeggeroofd door handelaren die jou spullen weer doorverkopen in hun eigen 'pandjes huis' of wat voor een soort tweedehands winkel dan ook.
            Waar ik he-le-maal klaar mee ben zijn mensen die standaard de helft van je vraagprijs bieden, en dat zijn dus die handelaren.

            On topic, als je op zes versterkers tegelijk aan het bieden bent (terwijl je geen idee hebt hoe je ze moet aansluiten??) , en je kan ze ook alle zes kopen dan is het wel zo netjes om ze dan ook te kopen !
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

            Comment

            • vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

              #7
              Hij zit verkeerd maar bieden op iets betekend bij mij al jaren geen kopen meer. Je kunt je bod altijd intrekken. Als ik met jou mondeling een prijs voor iets overeenkom ongeacht waar, marktplaats of waar dan ook. Ik kom kijken en het staat me niet aan of vertrouw het niet dan loop ik zo weer weg.

              Comment

              • DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

                #8
                Jammer, gekocht is gekocht bij mij.

                Of je houd een voorbehoud, dat je langskomt en indien ok dan verkocht.

                Ik word er ook doodziek van, mensen die garanderen ?! dat ze komen, en vervolgens niet komen of nergens meer op reageren.

                Als ik iets wil dan stuur ik een mail, met wat ik wil bieden en onder welke voorwaarden.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Eens met DJ Antoon, bieden zonder duidelijk voorbehoud is gewoon kopen.
                  Enige reden om dan niet te kopen is wanneer de aankoop niet in de aangegeven conditie is.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Ook ik vind dat als men bied en je komt de prijs overeen (eventueel onder een voorbehoud) dat je het ook koopt. Volgens mij nog altijd een normale gang van zaken en fatsoenlijk.

                    Helaas heeft Marktplaats geen enkele voorwaarde dat bieden je verplicht tot kopen wat het lukraak bieden in de hand heeft gewerkt. Mensen bieden op 20 dezelfde (soort) items en hopelijk kopen ze dan nog de goedkoopste en laten de rest van de kopers achter na soms nog wel iets te laten weten als je mazzel hebt. Zo ook deze topic starter (die zich trouwens niet meer laat zien hier) bieden op 6 items en ik gok dat hij er maar eentje wil hebben.

                    Ik verkoop niets meer via Marktplaats, ben daar zo klaar mee. Alleen nog via Facebook groepen en eBay. eBay heeft wel een koopverplichting in de voorwaarden voor bieders waardoor hier serieus wordt geboden. Er is natuurlijk ook een verkoopverplichting in die voorwaarden als de biedtermijn is gesloten moet je het verkopen aan de hoogste bieder. Je kunt wel een minimum bedrag instellen.

                    Uit de eBay voorwaarden:
                    Een winnend bod op een object of een aankoop met Nu kopen op eBay geeft aanleiding tot een bindende overeenkomst waarbij de koper verplicht is de transactie daadwerkelijk af te handelen.
                    Last edited by vasco; 18-05-17, 09:41.

                    Comment

                    Working...