Aux voor in-ear (maar mono ipv stereo)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robin1965
    • Jan 2017
    • 42

    Aux voor in-ear (maar mono ipv stereo)

    Beste forummers,
    Ik heb de shure 315 in ear gekocht en die wil ik aansluiten op een aux uitgang. Vanwege het monosignaal hoor ik maar aan één kant geluid aangezien de shure een mini stereojack heeft. Ik weet dat als ik de plug iets uit de AUX trek aan beide kanten geluid heb, maar das niet ideaal.
    Ik ben van plan om een Fischer Amps bodypack te kopen (kost € 49,-) maar die heeft alleen een ongebalanceerd stereosignaal. Heb ik dan wel geluid aan beide kanten of...
    moet ik dan de Fischer Amps in ear stick van € 135,- kopen? Of zijn er nog andere oplossingen?
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Behringer P1 bodypack voor in ear. Kun je kiezen voor mono of stereo gebruik. Werkt prima, stuk voordeliger dan de fisher amps oplossingen.

    Comment

    • robin1965
      • Jan 2017
      • 42

      #3
      Originally posted by MarkRombouts
      Behringer P1 bodypack voor in ear. Kun je kiezen voor mono of stereo gebruik. Werkt prima, stuk voordeliger dan de fisher amps oplossingen.
      Ik heb de P1 even bekeken maar nadeel lijkt me dat je wel 2 x xlr moet aansluiten en dat is in mijn geval niet nodig. Bovendien wel wat groot..

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #4
        kun je ook op mono zetten, dan heb je maar 1 xlr nodig.

        die goedkopere fisher amps is alleen maar een volumeregelaar. eigenlijk bedoeld om op een headphone output aan te sluiten

        Comment

        • vester86
          • Jul 2010
          • 164

          #5
          die P1 werkt echt heel erg fijn, prima ding.

          als je stereo wil zal je echt 2x XLR aan moeten sluiten, OF je moet een verloop maken en alles ongebalanceerd aansluiten. extra kabeltje trekken is makkelijker en goedkoper.

          wellicht kunnen we je beter helpen als je specifieker kunt zijn waarop je e.e.a. aan wilt sluiten

          Comment

          • robin1965
            • Jan 2017
            • 42

            #6
            Originally posted by vester86
            die P1 werkt echt heel erg fijn, prima ding.

            als je stereo wil zal je echt 2x XLR aan moeten sluiten, OF je moet een verloop maken en alles ongebalanceerd aansluiten. extra kabeltje trekken is makkelijker en goedkoper.

            wellicht kunnen we je beter helpen als je specifieker kunt zijn waarop je e.e.a. aan wilt sluiten
            Oke, even wat uitgebreider:
            We hebben een analoge mengtafel, de Allen&Heath ZED 16 FX. De mengtafel staat naast mij, ik ben de toetsenist en ik bedien de mengtafel.
            Daar zitten 3 auxen op. We hebben alledrie een shure 315 in-ear. Aux 1 gebruikt de drummer, Aux 2 gebruikt de gitarist en ik Aux 3.
            We kunnen dus onze eigen mix maken. Probleem is dus dat de Aux mono is en wij een stereoplug hebben.
            Daar zoeken we dus enerzijds een oplossing voor. Anderzijds zou het ook wel fijn zijn als we het volume op de oortjes nog iets op kunnen schroeven.
            Vandaar dat we dus dachten aan een Fischer Amps in ear stik (€ 135,-) of misschien volstaat de Fischer mini bodypack ook wel, die is maar € 49,-

            Comment

            • vester86
              • Jul 2010
              • 164

              #7
              helder

              de fisher amp gaat je in dit geval niet helpen, ook daarbij heb je geluid maar over 1 oor, die is niet schakelbaar.
              de P1 is wat dat betreft het makkelijkste, je kunt 1 van de XLR ingangen gebruiken voor het signaal uit de mixer.
              de 2e ingang gebruik je niet, of je kunt er een ander signaal op aansluiten (clicktrack, apart toetsenkanaal). je kunt dan zelf de "mix" kiezen tussen kanaal L & R

              Comment

              • Aart Rietveld
                • Aug 2004
                • 190

                #8
                Met een speciaal verloopkabeltje kun je het probleem van het maar aan één kant geluid horen oplossen, dat kost weinig maar lost het volumeprobleem niet op.

                Een Behringer P1 werkt prima maar heeft weer het nadeel van de batterijen die regelmatig vervangen moeten worden. Dit laatste is weer op te lossen door ipv. de P1's een Powerplay-hoofdtelefoonversterker HA4700 van Behringer te gebruiken, deze kan werken als vier individuele versterkers met elk een eigen input (Aux In) en volumeregeling. Kost ongeveer evenveel als drie P1's maar je bent wel van de batterijen af. Nadeel is wel dat geen je beltpack hebt waarop elke muzikant binnen handbereik zijn volume kan regelen. Het is maar net wat belangrijk voor je is.

                Edit: Ik zie net dat de P1 ook kan werken met netvoeding. Dan heb je ook geen batterijen nodig maar hangt er wel weer een extra (verleng)kabeltje aan je broekriem en kost het 2 stroomaansluitingen extra. Keuze's, keuzes, keuzes...

                Comment

                • vester86
                  • Jul 2010
                  • 164

                  #9
                  klopt de p1 werkt met een netvoeding. aangezien de topicstarter toetsenist is, hoogstwaarschijnlijk zit, en toch al stroom voor zn toetsen nodig heeft lijkt me dit niet zo'n probleem

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #10
                    Originally posted by robin1965
                    Vandaar dat we dus dachten aan een Fischer Amps in ear stik (€ 135,-)
                    De Fischer die je nu aanhaalt is erg goed. En ook lekker compact. groot voordeel mijn inziens. Ook de Behringer P1 is een goed alternatief maar is ook wat lomper. Kwa batterij verbruik valt dat allemaal wel mee eerlijk gezegd, zowel ik als drummer van een band en onze bassist en toetsennist spelen met de Behringer P1 en zijn daar erg over te spreken. Ik zal heel eerlijk zijn, ik speel nu al 2 maanden met dezelfde batterij, net als onze bassist, onze toetsennist speelt in 2 bands, en die is van de week aan zijn nieuwe batterij begonnen. en wij gebruiken echt geen dure batterijen van Duracell maar van de Lidl.. Wij spelen dan weer wel stereo doordat we gebruik maken van een X32 Producer tafel. Ik denk wel dat je bij de fischer een verloopkabel moet maken.
                    Last edited by drbeat; 04-05-17, 09:34.
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • rdreiers
                      • Nov 2009
                      • 407

                      #11
                      De fischer ear stick staat bij balanced signal, zou je dus zo moeten kunnen gebruiken.

                      De behringer p1 heeft een mono stereo toets, is dus ook zo te gebruiken zonder fratsen. De laatste heeft als voordeel dat deze ook met adapter te gebruiken is, ben zelf niet zo'n batterij liefhebber, wordt door muziekanten vergeten en dan gaat het halverwege het optreden mis.

                      Ga je een keer naar een grote mixer kun je zo doorgaan voor stereo zonder extra verlopen.

                      Comment

                      • robin1965
                        • Jan 2017
                        • 42

                        #12
                        Originally posted by rdreiers
                        De fischer ear stick staat bij balanced signal, zou je dus zo moeten kunnen gebruiken.

                        De behringer p1 heeft een mono stereo toets, is dus ook zo te gebruiken zonder fratsen. De laatste heeft als voordeel dat deze ook met adapter te gebruiken is, ben zelf niet zo'n batterij liefhebber, wordt door muziekanten vergeten en dan gaat het halverwege het optreden mis.

                        Ga je een keer naar een grote mixer kun je zo doorgaan voor stereo zonder extra verlopen.
                        Dank voor al jullie reacties. Alles afgewogen en heb besloten om toch, ondanks de enorme prijs, voor de Fischer te gaan. Het grote voordeel is inderdaad dat ik aan beide kanten geluid heb en inderdaad bij een optreden waar we over een PA spelen ook nog stereo kan.
                        Dank!

                        Comment

                        • drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

                          #13
                          Originally posted by robin1965
                          Dank voor al jullie reacties. Alles afgewogen en heb besloten om toch, ondanks de enorme prijs, voor de Fischer te gaan. Het grote voordeel is inderdaad dat ik aan beide kanten geluid heb en inderdaad bij een optreden waar we over een PA spelen ook nog stereo kan.
                          Dank!
                          Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik hoor graag hoe ze bevallen. Ze zijn in ieder geval lekker compact. Dat vind ik van de beringer P1 setjes toch wel een minpunt en het grote voordeel van de Fischers!

                          Veel plezier er mee!
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                          Comment

                          Working...